Στη λειτουργία καταστημάτων της, τα οποία έχουν ήδη διαμορφωθεί σε training centers υπαλλήλων που θα αναλάβουν καθήκοντα περί τα τέλη Σεπτεμβρίου ή τις αρχές Οκτωβρίου, έχει προχωρήσει η γερμανική Aldi, η οποία πλέον εισήλθε στην πιο εντατική φάση της προετοιμασίας της. Το εσωτερικό των Aldi είναι λιτό, σε γκρι χρωματισμούς, με τρία ή τέσσερα ταμεία και με διαρρύθμιση που προσομοιάζει στα Lidl. Η Aldi θα προσπαθήσει να εισβάλει στον εγχώριο ανταγωνισμό με πολύ ελκυστικές προσφορές και δυναμικά προωθητικά προγράμματα. Πάντως, η Lidl, ιδιαίτερα σε αυτή τη χρονική περίοδο, όπου η ακρίβεια κατατρώγει το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, εκτιμάται ότι σημειώνει αξιοσημείωτες επιδόσεις αύξησης του τζίρου της.

Τα καταστήματα αυτά βρίσκονται σε πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, όπου ήδη δύο καταστήματα Aldi έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί -το ένα βρίσκεται στην Καλαμαριά και το άλλο στις δυτικές συνοικίες της πόλης. Το εσωτερικό των καταστημάτων της Aldi είναι λιτό, σε γκρι χρωματισμούς, με τρία ή τέσσερα ταμεία και με διαρρύθμιση που προσομοιάζει στα καταστήματα της Lidl.

Το δίκτυο της Aldi θα απαρτίζεται από τριών ειδών καταστήματα με βάση αποκλειστικά την έκτασή τους -τα μικρά, τα μεσαία και τα μεγάλα. Σημειώνουμε ότι κάποια από τα Aldi στεγάζονται σε ιδιόκτητα αυτόνομα ακίνητα και κυρίως πρόκειται για μεγάλης καλυμμένης επιφάνειας μονάδες που βρίσκονται σε προνομιακές θέσεις.

Επιθετική εμπορική πολιτική

Σύμφωνα με το πλάνο λειτουργίας του δικτύου Aldi, αρχικά προβλέπεται η έναρξη της λειτουργίας μίας ομάδας 5 ως 10 καταστημάτων, μετά από λίγες ημέρες άλλων τόσων κοκ, ώστε ως το τέλος του 2008 να λειτουργούν περίπου 40 καταστήματα.

Η Aldi θα προσπαθήσει να εισέλθει στην αγορά με πολύ ελκυστικές προσφορές και δυναμικά προωθητικά προγράμματα που, όπως αναμένεται, θα προαναγγείλουν τα εγκαίνια των πρώτων καταστημάτων. Το εγχείρημα για την απόσπαση μεριδίου στην ελληνική αγορά κρίνεται δύσκολο, αλλά η γερμανική πολυεθνική δεν είναι διατεθειμένη να χρεωθεί αποτυχίες, όπως άλλοι discounters στο πρόσφατο παρελθόν, καθώς το μέγεθος και ο όγκος της συγκρίνονται μόνο με της Carrefour.

Ο όμιλος Aldi είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της Lidl και ηγέτης στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, ήτοι τη γερμανική.

Αυξάνει ο τζίρος της Lidl

Στην Ελλάδα, όμως, η Lidl έχει κατορθώσει και λόγω της χρονικής πρωτοπορίας της να διαθέτει σήμερα ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων σε όλη τη χώρα και σημαντικά μερίδια αγοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες του Greekretail, η Lidl έχει ικανά μερίδια σε κατηγορίες προϊόντων, όπως τα σοκολατοειδή (18%), τα χαρτικά, οι πάνες, οι μπίρες κά, ενώ οι επιδόσεις της βαίνουν συνεχώς βελτιούμενες.

Οι ίδιες πηγές πληροφοριών κάνουν λόγο για ικανή διείσδυση της Lidl κυρίως σε νέα νοικοκυριά, που αξιοποιούν τις ελκυστικές τιμές της σε προϊόντα-είδη σπιτιού και φροντίδας των παιδιών, τα οποία έχουν ανατιμηθεί πολλάκις το τελευταίο χρονικό διάστημα στις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ιδιαίτερα σε αυτή τη χρονική περίοδο, κατά την οποία η ακρίβεια κατατρώγει το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, η Lidl εκτιμάται ότι σημειώνει αξιοσημείωτες επιδόσεις, όσον αφορά στη βελτίωση του τζίρου της.