Θανάσης Κατσανάκης, διευθύνων σύμβουλος, Zoinos Winery
Αύξηση αξίας πωλήσεων κατά 10% εμφάνιζε στο οκτάμηνο του 2024 η οινοποιία – αποσταγματοποιία Zoinos Winery. Μιλώντας στο FOODReporter, ο CEO Θανάσης Κατσανάκης δήλωσε: «Αναμένουμε να επιβεβαιωθούν οι οικονομικές προβλέψεις που έχουμε καταρτίσει, για αύξηση πωλήσεων άνω του 12%, επειδή παραδοσιακά το τέταρτο τρίμηνο του έτους είναι και το πιο δυνατό για εμάς».
Η συνεταιριστική οινοβιομηχανία της Ηπείρου, Zoinos Winery, γνωστή παλαιότερα ως Ζίτσα, στρέφει το μεγαλύτερο κομμάτι των πωλήσεών της προς την αγορά Ho.Re.Ca. και το λιανεμπόριο έπεται, όμως ήταν η μεγαλύτερη retail διείσδυση που «έσπρωξε» ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα πωλήσεων προς τα επάνω το 2024. Η αύξηση κύκλου εργασιών θεωρείται αποτέλεσμα του συνεχώς αυξανόμενου δικτύου συνεργασιών της εταιρείας, αλλά ευνοήθηκε και από την επένδυση στο Ηπειρώτικο τσίπουρο.
Άλλωστε, στα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, η Zoinos Winery κατέγραψε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, στα €6.645.058. Αντίστοιχα, τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε €660.286, αυξημένα κατά 2,5%. Μεταξύ των προϊόντων, το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνουν τα προϊόντα οίνου και στη συνέχεια, τα αποστάγματα. Η εταιρεία έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια αύξηση σε όλους τους βασικούς οικονομικούς δείκτες. Παρά τις προκλήσεις στην αγορά, ενισχύει την παρουσία της και επιτυγχάνει σταθερές αυξήσεις σε κέρδη και πωλήσεις, με αναγνωρίσιμα προϊόντα και στη διεθνή αγορά. «Η απόφαση να επενδύσουμε στο τσίπουρο στηρίχθηκε στη μακρά παράδοση της περιοχής μας. Χρησιμοποιώντας τις παραδοσιακές μεθόδους απόσταξης, μέσω χάλκινου άμβυκα, δημιουργήσαμε ένα τσίπουρο που τιμά την τοπική κληρονομιά και παράλληλα, ενσωματώσαμε σύγχρονες τεχνολογίες για να διασφαλίσουμε σταθερή ποιότητα και μοναδική γεύση», συμπλήρωσε ο κ. Κατσανάκης.
Νέοι κωδικοί μπύρας σε γυαλί, αλουμίνιο και βαρέλι
Η στρατηγική ανάπτυξης της Zoinos Winery βασίζεται σταθερά στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του οινοποιείου και του αποσταγματοποιείου της, με συνεχείς επενδύσεις σε σύγχρονο εξοπλισμό και τεχνολογίες αιχμής. Πέρσι, η εταιρεία εισήλθε με ποσοστό 50% στη Ζυθοποιία Ηπείρου (Stala Epirus Brewery), η οποία μέχρι πρότινος αποτελούσε τοπική μικροζυθοποιία. Η Zoinos Winery ετοιμάζει εντός του 2025 επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ σε προσθήκη μηχανολογικού εξοπλισμού για νέες γραμμές παραγωγής και αποθηκευτικούς χώρους. Η μπύρα Stala μέχρι στιγμής πωλείται σε γυάλινη συσκευασία 330ml. Η νέα επένδυση θα δημιουργήσει νέο κωδικό 500ml στο γυαλί, τουλάχιστον έναν κωδικό σε αλουμίνιο (can) και επιλογή βαρελιού (draught) για συνεργαζόμενα σημεία Ho.Re.Ca.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter