Τη σταθερά ανοδική τους πορεία συνεχίζουν και φέτος τα «Περιβόλια του Βεζύρογλου», ενώ στα σκαριά βρίσκονται επενδυτικά πλάνα που θα θέσουν τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της έτοιμης σαλάτας με baby λαχανικά.

Το FOODReporter ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και συνομίλησε με τον γενικό διευθυντή Αντώνη Βεζύρογλου για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της επιχείρησης.

Αντώνης Βεζύρογλου, διευθύνων σύμβουλος, Αντώνης Βεζύρογλου και Σία

Από το βαμβάκι και τα ζαχαρότευτλα στα baby φύλλα
Η εταιρεία «Αντώνης Βεζύρογλου και Σία» ιδρύθηκε το 2006, όμως το αγρόκτημά της στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, έκτασης 800 στρεμμάτων, κρατάει από πολύ παλιότερα, από το 1914, όταν ο Γιάγκος Βεζύρογλου αντάλλαξε το τσιφλίκι του στην Μαγνησία με το τσιφλίκι το οποίο βρισκόταν στην σημερινή τοποθεσία. Η οικογένεια Βεζύρογλου κατά το παρελθόν είχε καταπιαστεί με διάφορες καλλιέργειες, όπως βαμβάκι, ζαχαρότευτλα, μήλα, αχλάδια και σπαράγγια, όμως το 2006, μετά από διάφορα πειράματα με λαχανικά, έκανε «στροφή» στα baby φύλλα, τα οποία ο Αντώνης Βεζύρογλου και ο πατέρας του, Γιάννης, «ανακάλυψαν» σε ένα ταξίδι στην Ιταλία. Η στροφή αυτή δεν ήταν εύκολη απόφαση, καθώς τα baby φύλλα ήταν τότε κάτι το καινούργιο και άγνωστο, όμως η οικογένεια Βεζύρογλου διέβλεψε πως εκεί ήταν το μέλλον και επένδυσε σε αυτά.

Μετά από μερικά «δοκιμαστικά» χρόνια, το 2010 η εταιρεία ξεκίνησε την επώνυμη συσκευασία, με την ονομασία
«Απ’ Τα Περιβόλια του Βεζύρογλου», που σήμερα είναι διαθέσιμη στις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ η επιχείρηση δραστηριοποιείται και στο χονδρικό εμπόριο κηπευτικών προσεγγίζοντας τη μικρότερη λιανική αλλά και τον κλάδο του food service.

Σήμερα η ετήσια παραγωγή και διακίνηση της εταιρείας ξεπερνά τους 3.000 τόνους προϊόντων.

Οι επενδύσεις σε μηχανήματα και η σημασία της έρευνας
Πέρα από την εξειδίκευσή της στα baby φύλλα, στοιχείο που διαφοροποιεί τα «Περιβόλια του Βεζύρογλου» είναι η κάθετη μονάδα που διαθέτουν, πραγματοποιώντας τόσο την παραγωγή, όσο και τη συσκευασία και διανομή των προϊόντων τους.

Για την ανάπτυξη της μονάδας αυτής έχουν πραγματοποιηθεί από την εταιρεία σημαντικές επενδύσεις σε σύγχρονο εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου και ενός εξελιγμένου μηχανήματος που «φωτογραφίζει» τα φύλλα καθώς περνούν από τη γραμμή παραγωγής, απορρίπτοντας αυτόματα όσα δεν ταιριάζουν στην περιγραφή του προϊόντος (μη κανονικά φύλλα, ξένα σώματα ή έντομα).

Επενδύσεις έχουν γίνει όμως και στην έρευνα και ανάπτυξη, με την εταιρεία να έχει πρόσφατα δημιουργήσει ειδικό τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, προκειμένου να βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των προϊόντων της. Για το σκοπό αυτό συνεργάζεται με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και άλλους ερευνητικούς φορείς, και ήδη από τη συνεργασία αυτή έχουν προκύψει ενδιαφέροντα συμπεράσματα και αποτελέσματα.

Όπως μας εξήγησε ο Αντώνης Βεζύρογλου, μεταξύ των ευρημάτων ήταν ότι «διαφορετική διατηρησιμότητα έχει ένα φύλλο αν συγκομιστεί στις 9 το πρωί, στις 12 το μεσημέρι ή στις 5 το απόγευμα, αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, κι αυτό το βλέπουμε και σε συνεργασία με τους δείκτες χλωροφύλλης, αγωγιμότητας, σακχάρων, αντιοξειδωτικών, που επηρεάζονται στη διάρκεια της μέρας και διαφέρουν μεταξύ ειδών».

Ήδη η εταιρεία έχει αρχίσει να ενσωματώνει αυτά τα ευρήματα στην παραγωγή της, προσαρμόζοντας ανάλογα την παραγωγική της διαδικασία.

Άλλωστε, όπως σχολιάζει ο κ. Βεζύρογλου, η καινοτομία ήταν πάντα στο DNA της εταιρείας, και η έρευνα είναι εκ των ων ουκ άνευ για την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Στο +20% ο τζίρος στο 8μηνο του 2022, ανοδικά και ο όγκος πωλήσεων
Οι κινήσεις αυτές έχουν «μεγαλώσει» την εταιρεία, τόσο σε επίπεδο απασχολουμένων, καθώς φέτος έχει αυξήσει κατά 20% τις θέσεις εργασίας σε προσωπικό πλήρους απασχόλησης, όσο και σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών: ο ετήσιος τζίρος θα πλησιάσει τα 10 εκατομμύρια ευρώ, ενώ στο οκτάμηνο του 2022 η ανάπτυξη των πωλήσεων έφτασε κοντά στο 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Οι δε πωλήσεις σε όγκο, επίσης κινούνται ανοδικά φέτος και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Αντώνη Βεζύρογλου ο φετινός χειμώνας θα είναι καλύτερος σε σχέση με τον περσινό, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες λόγω της κρίσης που έχει μειώσει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.

Πανελλαδικά, η εταιρεία έχει αυξήσει φέτος την τοποθέτησή της σε νέα σημεία κατά 8%, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ η τοποθέτηση προϊόντων της (κυρίως νέοι κωδικοί) έχει αυξηθεί κατά το ίδιο χρονικό διάστημα στο +49%.

«Εξέλιξη της κομμένης σαλάτας τα baby φύλλα»
Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης είναι η εξειδίκευσή της στα baby φύλλα. «Δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε επικεντρωθεί στη συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων. Αν πει κάποιος καταναλωτής “γιατί Βεζύρογλου;”, νομίζω ότι το νούμερο 1 είναι γιατί έχει baby φύλλα. Και άλλες μονάδες μπορεί να είναι καθετοποιημένες, και άλλες μπορεί να έχουν καλή ποιότητα, αλλά τα baby φύλλα δεν τα έχουν. Σήμερα είμαστε η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που παράγει και συσκευάζει baby φύλλα σε κλίμακα τέτοια που να μπορεί να ικανοποιεί όλο τα φάσμα της αγοράς.

Ακούγεται ίσως περίεργο, αλλά είναι πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Βεζύρογλου, σχολιάζοντας πως τα πλυμένα baby φύλλα αποτελούν την εξέλιξη της κομμένης σαλάτας.

Αυτό δείχνει άλλωστε και η εμπειρία από το εξωτερικό, όπου στις ανεπτυγμένες χώρες σήμερα τα baby φύλλα και οι κομμένες σαλάτες μοιράζονται ισάξια τα ράφια των σούπερ μάρκετ, με τα baby φύλλα να κερδίζουν σταθερά έδαφος τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Επενδυτικό πλάνο 6 εκατ. για την περίοδο 2023-25
Για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας δρομολογείται από το 2023 έως το 2025 ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα κατευθυνθεί σε τέσσερις άξονες:

  • Στην κατασκευή νέων θερμοκηπίων, προκειμένου να καλυφθεί η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση, καθώς και σε νέες ψυκτικές εγκαταστάσεις.
    Η εταιρεία αναμένει να ανοίξει ο νέος αναπτυξιακός νόμος προκειμένου να καταθέσει ένα σχέδιο για την κατασκευή θερμοκηπίων σε μία περιοχή σε απόσταση 10 χιλιομέτρων από το αγρόκτημα των 800 στρεμμάτων.
  • Στην εγκατάσταση δύο νέων φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος 350KW, που σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον πάρκο, ισχύος 220KW, θα καλύπτουν τις συνολικές ενεργειακές απαιτήσεις της επιχείρησης κατά 90%.
  • Στον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής με την ενσωμάτωση τεχνολογιών Industry 4.0.
  • Σε φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις στην κυκλική οικονομία.

Μεσοπρόθεσμα, το 2025-2026, στα σχέδια της εταιρείας είναι μία επένδυση της τάξεως των 10 εκατομμυρίων ευρώ περίπου για την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων με στόχο την αύξηση της τυποποίησης σαλατών, με δυνατότητα ενσωμάτωσης νέων γραμμών παραγωγής για την είσοδο σε νέες κατηγορίες προϊόντων.

Επιπρόσθετα η εταιρεία έχει προμηθευτεί εξοπλισμό, που θα της επιτρέψει στο μέλλον να παράγει σαλάτες με πλυμένα baby φύλλα, και αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασία δοκιμών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter