Επιθετική επενδυτική πολιτική στο πεδίο της δημιουργίας νέων εταιρικών καταστημάτων και σταδιακής αλλαγής της εταιρικής ταυτότητας, αλλά και “πάγωμα” της ανάπτυξης του franchising, μέσω της αλυσίδας ‘Αριστα, προβλέπει το… μενού του λιανεμπορικού ομίλου Ατλάντικ για το 2009.

Απαισιόδοξος για την πορεία της λιανεμπορικής αγοράς φέτος εμφανίστηκε πρόσφατα από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Ατλάντικ, κ. Μ. Αποστόλου, ο οποίος επισήμανε ότι η ψυχολογία του καταναλωτή είναι αρνητική και αποτυπώνεται στη μείωση τόσο της συχνότητας των επισκέψεών του στα σούπερ μάρκετ όσο και των χρημάτων που δαπανά για αγορές.

Από την πλευρά του, ο κ. Γ. Πηλίδης, γενικός διευθυντής Β. Ελλάδος & franchise του ομίλου, τόνισε ότι η βιομηχανία ήταν ο βασικός υπεύθυνος για τις ανατιμήσεις στα προϊόντα πέρυσι, οι οποίες, κατά τις εκτιμήσεις της Ατλάντικ, ήταν της τάξης του 15%. ‘Οπως είπε, πέρυσι η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ φέρθηκαν στα σούπερ μάρκετ σαν σε “σάκο του μποξ”, με αποτέλεσμα να υπονομευθεί η αξιοπιστία των λιανεμπορικών αλυσίδων. Ο κ. Πηλίδης τόνισε, επίσης, ότι το τελευταίο τετράμηνο του 2008 ήταν δραματικό για το λιανεμπόριο, με αποτέλεσμα να “κλείσει” άσχημα η χρονιά για τον κλάδο.

181 καταστήματα

Στο τέλος του 2008 το δίκτυο Ατλάντικ αριθμούσε 181 εταιρικά καταστήματα σε όλη τη χώρα. Φέτος, ο όμιλος θα προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου καταστημάτων, το δοκιμάζεται ήδη πιλοτικά 6-7 μήνες στη Μυτιλήνη. Ο νέος τύπος καταστήματος προσφέρει 2.500 κωδικούς προϊόντων (με συσκευασμένα ψυχόμενα είδη) σε αποκλειστικά ισόγειες εγκαταστάσεις. Οι μέχρι στιγμής επιδόσεις του πιλοτικού καταστήματος δείχνουν ότι ο νέος τύπος καταστήματος αποφέρει αναλογικά τις ίδιες πωλήσεις με εμπορικές μονάδες που προσφέρουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό κωδικών. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος προωθεί φέτος τη δημιουργία 3 τέτοιων καταστημάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας, ενώ παράλληλα σχεδιάζει να εγκαινιάσει 6 νέα Ατλάντικ (τα 2 θα είναι ιδιόκτητα), από τα οποία 2 στην Πάρο και 1 στην Τρίπολη.

Το δίκτυο ‘Αριστα του ομίλου (franchising και ειδικές συνεργασίες), που σήμερα αριθμεί 565 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων τα 400 εδρεύουν στη Βόρεια Ελλάδα, φέτος δεν θα επεκταθεί περαιτέρω, αλλά θα αναδιοργανωθεί. Στο πλαίσιο αυτό, κάποιοι ενδεχομένως συνεργάτες του franchisees θα αποχωρήσουν και θα αντικατασταθούν από καινούργιους.