Ο όμιλος ΣΑΡΑΝΤΗ, ανεβάζοντας τον πήχη της ταχείας και επιθετικής διείσδυσής του σε νέες αγορές καταναλωτικών προϊόντων και σε νέες –γεωγραφικές αγορές στην ανατολική και στη δυτική Ευρώπη, περνά στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης με τον αέρα των φαβορί της ελληνικής οικονομίας.
Ο όμιλος ΣΑΡΑΝΤΗ, ανεβάζοντας τον πήχη της ταχείας και επιθετικής διείσδυσής του σε νέες αγορές καταναλωτικών προϊόντων και σε νέες –γεωγραφικές αγορές στην ανατολική και στη δυτική Ευρώπη, περνά στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης με τον αέρα των φαβορί της ελληνικής οικονομίας.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’90, η εταιρεία ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ δεν είχε ακόμα εκδηλώσει τον εξωστρεφή προσανατολισμό της. “Κανείς δεν φανταζόταν ότι μια ελληνική εταιρεία καλλυντικών θα μπορούσε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, μέσω θυγατρικών, εκτός της Ελλάδας. Το πρώτο μας βήμα σε αυτή την κατεύθυνση το πραγματοποιήσαμε το 1995, με την ίδρυση της θυγατρικής μας στη Βουλγαρία. Σήμερα, περίπου το 20% των πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από εξαγωγικές δραστηριότητες -κυρίως στην ανατολική Ευρώπη, ενώ, μετά την ίδρυση θυγατρικών σε αγορές και της δυτικής Ευρώπης, οι εξαγωγές μας αυξάνονται αρκετά γρήγορα κι εκεί”, σχολιάζει ο κ. Νίκος Κεφαλάς, αντιπρόεδρος του ομίλου ΣΑΡΑΝΤΗΣ. Όπως μας ενημέρωσε σχετικά, οι εξαγωγές του ομίλου σήμερα αναφέρονται κατά 70% στον τομέα των αρωμάτων ευρείας κατανάλωσης -ειδικότερα των γυναικείων και ανδρικών αρωμάτων με τα ιδιόκτητα εμπορικά σήματα της εταιρείας, B.U. και STR8- και κατά 30% κυρίως στις κατηγορίες των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού (AFROSO, SANITAS, ΤΡΥΛΕΤ κ.ά.).
Στόχοι επέκτασης
Συνοψίζοντας τους βασικούς στόχους του ομίλου σήμερα, ο κ. Κεφαλάς δήλωσε: “Ο πρώτος στόχος είναι να συνεχίσουμε τη δράση μας στους ρυθμούς της ταχείας ανάπτυξης, που χαρακτηρίζουν την εξέλιξη του ομίλου την τελευταία δεκαετία. Αυτό το εννοούμε σε τρεις κατευθύνσεις: Της περαιτέρω ανάπτυξης των δικών μας προϊόντων, της εξαγοράς και νέων εταιριών και της συνεργασίας με άλλες επιχειρήσεις.
Ο δεύτερος στόχος μας αφορά τον προγραμματισμό του ομίλου την ερχόμενη τριετία, σχετικά με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του στην ανατολική Ευρώπη, κυρίως μέσω της ίδρυσης θυγατρικών, αλλά και της συνεργασίας με άλλους εταίρους. Συγκεκριμένα, αποβλέπουμε στην αναπαραγωγή του ελληνικού μοντέλου ανάπτυξης της εταιρείας ΣΑΡΑΝΤΗ, δηλαδή στη διαμόρφωση ισχυρών θυγατρικών, που στηρίζονται στη διάθεση των εμπορικών μας σημάτων.
Τρίτος στόχος είναι η επέκτασή μας, μέσω αντιπροσώπων, στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, οι οποίες παρέχουν για μας ευκαιρίες διείσδυσης μόνο στον τομέα των αρωμάτων ευρείας κατανάλωσης και μέσης τιμής. Ειδικότερα, οι δύο σειρές των επωνυμιών μας B.U. και STR8, προσφέροντας από άποψη μάρκετινγκ και ποιοτικών χαρακτηριστικών, σε σχέση με άλλους ανταγωνιστές της κατηγορίας τους, το πλεονέκτημα της σωστής ιδέας για την ανάπτυξη των αγορών τους, εμφανίζουν κάποιες σημαντικές επιτυχίες κι εκεί. Στην ανατολική Ευρώπη ήδη κατέχουν την ηγετική θέση της αγοράς.
Ο τέταρτος στόχος είναι η είσοδός μας στα εναλλακτικά δίκτυα διανομής -κατά βάση η αξιοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιδίωξή μας είναι η on line σύνδεση του ομίλου, για την ανταλλαγή μηνυμάτων σχετικά με την προώθηση των πωλήσεών μας, μέσω του Internet, με τις επιχειρήσεις του μεγάλου λιανεμπορίου της εγχώριας αγοράς. Βρισκόμαστε στην αρχική φάση του εγχειρήματος, επενδύοντας στον τομέα της αφομοίωσης του αντικειμένου από το προσωπικό μας, ώστε σύντομα να συνυπάρξουμε ομαλά στις σχετικές διαδικασίες αυτής της αγοράς με τους μεγάλους πελάτες μας, που ήδη αξιοποιούν στρατηγικά τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου”.
Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Κεφαλάς, ήδη ο όμιλος ΣΑΡΑΝΤΗ βρίσκεται στη φάση της μελέτης για την επέκτασή του, μέσω εξαγορών, σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές προϊόντων, τονίζοντας: “Το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στις μικρές και ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες προϊόντων, που παρέχουν ικανοποιητικά ποσοστά κέρδους στους εμπορευόμενους και μας δίνουν την ευκαιρία της αναζήτησης και εξαγοράς ηγετικών εμπορικών σημάτων”.
Οι μεγάλες υποσχέσεις της Κ. και Αν. Ευρώπης
Σχολιάζοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των αγορών της κεντρικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε σχέση με την εισοδηματική υστέρηση των καταναλωτών τους, ο κ. Κεφαλάς εκτίμησε ότι, ενώ οι αγορές της Βαλκανικής (κυρίως της Βουλγαρίας και Ρουμανίας) βρίσκονται τουλάχιστον πέντε χρόνια πίσω από την ελληνική, οι αγορές της Πολωνίας, της Ουγγαρίας και της Τσεχίας “βρίσκονται μια ανάσα πίσω μας”. Αυτό συμβαίνει λόγω των υψηλών ρυθμών της οικονομικής τους ανάπτυξης, αλλά και από άποψη καταναλωτικής κουλτούρας, παρά το γεγονός ότι η απόστασή τους από την Ελλάδα στο επίπεδο του ονομαστικού εισοδήματος προσδιορίζεται ακόμα από τη σχέση 6/10. Από την άλλη πλευρά, η διείσδυση του διεθνούς ανταγωνισμού στον τομέα των αρωμάτων στις χώρες των Βαλκανίων με το μικρότερο εισόδημα στην Ευρώπη (Ρουμανία, Βουλγαρία, Γιουγκοσλαβία, ΠΓΔΜ), είναι περιορισμένη και σαφώς μικρότερη απ’ ό,τι στη χώρα μας. Εντούτοις , είναι αξιοσημείωτο ότι ενώ το δυναμικό των αγορών τους (στον τομέα των αρωμάτων ευρείας κατανάλωσης-χαμηλής/μέσης τιμής) σήμερα αντιστοιχεί περίπου στο 40% της ελληνικής αγοράς, το ποσοστό αυτό προ τριετίας ήταν μόλις 15%.
Στις αγορές της Πολωνίας, της Ουγγαρίας και της Τσεχίας το τοπίο του ανταγωνισμού παρουσιάζει κοινότητα χαρακτηριστικών με αυτού της χώρας μας, αλλά “αντιστοίχως, η επιτυχία των προϊόντων μας εκεί είναι συγγενής με την πορεία τους στην εγχώρια αγορά”, επισημαίνει ο κ. Κεφαλάς.
Προσεχώς είσοδος στην τουρκική αγορά
Εξάλλου, όπως μας ενημέρωσε ο συνομιλητής μας, η εταιρεία ΣΑΡΑΝΤΗΣ ήδη βρίσκεται στη φάση των διαπραγματεύσεων, προκειμένου να ξεκινήσει συνεργασία με τοπικό αντιπρόσωπο στην Τουρκία. “Πρόκειται για μια μεγάλη και πολλά υποσχόμενη αγορά, δεδομένων και των προσδοκιών -σε πολιτικό επίπεδο- της ομαλοποίησης των σχέσεών μας με τη γειτονική χώρα. Η νοοτροπία του Τούρκου καταναλωτή στο ευρωπαϊκό (δυτικό) κομμάτι της χώρας είναι συγγενής με αυτή του Έλληνα. Επομένως, τα προϊόντα που πετυχαίνουν στην εγχώρια αγορά έχουν τις προδιαγραφές της επιτυχίας κι εκεί. Πολύ περισσότερο που, όσο κι αν ακούγεται περίεργο, ο ελληνικός τρόπος ζωής είναι ιδιαίτερα αγαπητός στην Τουρκία”, σχολιάζει ο συνομιλητής μας.
Συμμαχία με μεγάλη ευρωαμερικανική εταιρεία καλλυντικών
Απαντώντας σε ερώτησή μας, σχετικά με τη συμμετοχή του ομίλου στις διεθνείς διεργασίες στο ευρύτερο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης, ο κ. Κεφαλάς μας δήλωσε: “Είμαστε σε συνεχείς επαφές, με στόχο τις συνεργασίες και τις στρατηγικές συμμαχίες. Ειδικότερα αυτή την περίοδο βρισκόμαστε κοντά στην οριστικοποίηση μιας συμφωνίας συνεργασίας με μια πολύ μεγάλη ευρωαμερικανική εταιρεία καλλυντικών. Η συμφωνία αυτή, που μέλλει να ανακοινωθεί σύντομα, αφορά τις αγορές της Ελλάδας και των Βαλκανίων…”.
Μεταξύ των 10 μεγαλύτερων προμηθευτών των σούπερ μάρκετ
Σήμερα, περίπου το ήμισυ του ετήσιου τζίρου του ομίλου ΣΑΡΑΝΤΗΣ προέρχεται από τη συνεργασία του με τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ (συγκαταλέγεται μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων προμηθευτών τους). Αντίστοιχα, περίπου το 30% προέρχεται από τη συνεργασία του με το οργανωμένο λιανεμπόριο των καταστημάτων ομορφιάς (κατέχει την ηγετική θέση στον τομέα της προμήθειάς του με τα σχετικά προϊόντα) και το υπόλοιπο 20% από τα λοιπά κανάλια διανομής -κυρίως από τα φαρμακεία.
Μόνο για τη διαφημιστική προβολή των εμπορικών του σημάτων ο όμιλος επενδύει ετησίως περίπου 3 δισ. δρχ. και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων διαφημιζόμενων της ελληνικής αγοράς.
"ΣΑΡΑΝΤΗΣ" 70 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΡΕΙΑΣ
Κωνσταντινούπολη 1930 – Αθήνα 1956
1930: Ιδρύεται στην Κωνσταντινούπολη από τον Γρηγόρη Σαράντη η ομώνυμη εμπορική εταιρεία, η οποία ασχολείται με την αντιπροσώπευση διεθνών οίκων καλλυντικών.
1956: Μετά τις βιαιοπραγίες κατά των ελληνικών πληθυσμών της Κωνσταντινούπολης, η οικογένεια Σαράντη εξαναγκάζεται να αναστείλει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες. Μετεγκαθίσταται στην Αθήνα, όπου αποφασίζει την επανίδρυση ομώνυμης εταιρείας -αρχίζοντας στην ουσία εκ του μηδενός την επιχειρηματική της δράση, αφού πολλές από τις αντιπροσωπείες καλλυντικών που έλεγχε στην Πόλη στην εγχώρια αγορά ήδη καλύπτονται από άλλες εταιρίες του τομέα. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται και προωθείται η ιδέα της παραγωγής και εμπορίας καλλυντικών προϊόντων με σήματα της εταιρείας, παράλληλα με το αντικείμενο της αντιπροσώπευσης διεθνών οίκων.
1960: Αρχίζει να λειτουργεί το εργοστάσιο της ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ στην περιοχή του Αμαρουσίου, στη θέση όπου σήμερα στεγάζονται τα γραφεία του ομίλου. Πρώτη παράγεται η αντρική σειρά καλλυντικών και προϊόντων περιποίησης PROSAR (κολόνιες και αφρός ξυρίσματος). Ακολουθεί η παραγωγή της γυναικείας σειράς καλλυντικών CLOCHARD (κολόνιες, καλλυντικά, είδη μακιγιάζ κ.ά.). Τα δύο εμπορικά σήματα καταξιώνονται από την ελληνική κατανάλωση.
Δεκαετίες του ’70 και του ’80: Η εταιρεία, παράλληλα με την ανάπτυξη των δικών της προϊόντων, συνάπτει στρατηγικές συμφωνίες αντιπροσώπευσης μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών οίκων και επωνυμιών καλλυντικών, όπως των ESTEE LAUDER, JUVENA, ORLANE, MONTANA, BOSS, VERSACE κ.ά.
Το άλμα της δεκαετίας του ’90
Από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’90 η εταιρεία κινείται στην κατεύθυνση των εξαγορών επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται σε άλλες αγορές προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, όπως των προϊόντων οικιακής φροντίδας, των παιδικών ρούχων, των φαρμακευτικών προϊόντων κ.ά. Σχηματίζεται ο όμιλος εταιριών ΣΑΡΑΝΤΗ.
1994: Η ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.
1995: Αρχίζει η εκτός συνόρων επέκταση του ομίλου, μέσω της ίδρυσης θυγατρικών του σε αγορές των Βαλκανίων.
1996-1999: Ο όμιλος εντείνει την πολιτική της επέκτασής του, μέσω εξαγορών, σε νέες αναπτυσσόμενες αγορές προϊόντων κυρίως οικιακής κατανάλωσης. Μπαίνει σε ακόμα δύο τέτοιες κατηγορίες προϊόντων – ειδών σούπερ μάρκετ: Στις τροφές και τα αξεσουάρ για τα κατοικίδια ζώα και στα αξεσουάρ αυτοκινήτων. Συνολικά, το 1999 ο όμιλος παρουσιάζει απόδοση κύκλου εργασιών 43 δισ. δρχ.
1999-2000: Ο όμιλος επεκτείνεται στρατηγικά στην αγορά των φαρμακευτικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων.
Η νέα παραγωγική-logistics μονάδα
Από τον Αύγουστο του 1999 λειτουργούν πλήρως οι νέες παραγωγικές και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Πρόκειται, ίσως, για την πλέον σύγχρονη μονάδα παραγωγής και logistics στην Ελλάδα. Το συνολικό κόστος της επένδυσης για τη δημιουργία της έφτασε τα 6 δισ. δρχ., ένα σημαντικό τμήμα του οποίου επιδοτήθηκε από προγράμματα της Ε.Ε. Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται σε ιδιόκτητο χώρο έκτασης 27.000 τ.μ. Η μονάδα παραγωγής καταλαμβάνει χώρους 9.500 τ.μ. και οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις 15.000 τ.μ.
Η εργοστασιακή μονάδα δημιουργήθηκε προκειμένου να ικανοποιεί το σύνολο των παραγωγικών δραστηριοτήτων του ομίλου, για την κάλυψη της εγχώριας αγοράς, καθώς και της δράσης των θυγατρικών του στην κεντρική και στην ανατολική Ευρώπη, στις τρεις βασικές κατηγορίες προϊόντων: Στα καλλυντικά (κυρίως αρώματα και κολόνιες), στα σκευάσματα αλουμινίου (αλουμινόχαρτο, σκεύη αλουμινίου, μεμβράνες κ.ά. της επωνυμίας SANITAS) και στα στιλβωτικά παπουτσιών (CAMEL). Οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις (ύψους 15 μ.), για τις οποίες υπάρχει πρόβλεψη άμεσης επέκτασης, αποτελούν πρότυπο αυτόματης λειτουργίας (διαθέτουν σύστημα αυτοματοποιημένης διαχείρισης picking των παραγγελιών ανά πελάτη).
Με τη λειτουργία της νέας μονάδας ο όμιλος ολοκλήρωσε περίπου το 80% του επενδυτικού του προγράμματος έως το 2005.
Πρόβλεψη για αύξηση του τζίρου 58%
Φέτος ο κύκλος εργασιών του ομίλου προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει θεαματική άνοδο της τάξης του 58%, σε σχέση με το 1999, φτάνοντας τα 68 δισ. δρχ., ενώ τα καθαρά του κέρδη αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 7,5 δισ. δρχ. Η αύξηση αυτή εκτιμάται ότι θα προέλθει από:
- την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων των θυγατρικών του, που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, αλλά και των εξαγωγών του σε άλλες αγορές, όπως της Ισπανίας και της Τουρκίας,
- την επέκτασή του στην αγορά των φαρμακείων, μέσω της συμμετοχής του στη δράση της Κ. Π. ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ,
- τη στρατηγική του συμμαχία με τις εταιρίες ΓΕΡΜΑΝΟΣ και SINGULAR,
- την περαιτέρω ανάπτυξη των δικών του εμπορικών σημάτων με την παρουσίαση νέων προϊόντων και
- τη συμμετοχή του στα αναπτυξιακά σχέδια των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών.
Το 1999 η συμμετοχή των καλλυντικών προϊόντων επί του συνόλου των πωλήσεων του ομίλου ήταν περίπου 55%, των προϊόντων οικιακής φροντίδας 27%, των παραφαρμακευτικών προϊόντων 7,5%, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες συμμετείχαν στο υπόλοιπο 10,5%. Φέτος προβλέπεται, ανά κατηγορία προϊόντων, η αύξηση της συμμετοχής τους στις πωλήσεις του ομίλου από 4% έως 91%, με τελική συμμετοχή στον ετήσιο τζίρο του κατά 37% των καλλυντικών, 18% των προϊόντων οικιακής φροντίδας, 32% των φαρμακευτικών και 7% των παραφαρμακευτικών προϊόντων, 3% των προϊόντων για τα κατοικίδια και 3% των αξεσουάρ αυτοκινήτων.
Η εξέλιξη της συμμετοχής της ελληνικής, σε σχέση με τις ξένες αγορές, στον ετήσιο τζίρο του ομίλου.
ΑΓΟΡΕΣ |
1998 |
1999 |
2000 (πρόβλεψη) |
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ |
86% |
83% |
79% |
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ |
14% |
17% |
21% |
Aπασχόληση για 1.050 εργαζόμενους
Η ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ σήμερα απασχολεί συνολικά 460 εργαζόμενους. Αθροιστικά το προσωπικό όλου του ομίλου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αριθμεί 1.050 άτομα (διευθυντικό, υπαλληλικό και εργατικό προσωπικό).
Επικεφαλής του ομίλου σήμερα βρίσκονται οι εγγονοί του ιδρυτή της μητρικής του εταιρείας, Γρηγόρης και Κυριάκος Σαράντης, ενώ η οικογένεια Σαράντη ελέγχει την πλειοψηφία των μετοχών της εισηγμένης (μητρικής) εταιρείας.
ΟΙ ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΓΧΩΡΙΑ ΑΓΟΡΑ
- Γ. Μ. ΙΩΑΝΝΟΥ: Δραστηριοποιείται στον τομέα της παραγωγής και της εμπορίας προϊόντων με βάση το υδρόφιλο βαμβάκι. Στις εγκαταστάσεις της γίνεται η παραγωγή του υδρόφιλου βαμβακιού TOKALON και η φασόν παραγωγή βάμβακος για τρίτους (ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό της κεφάλαιο 35%).
- MARISAR AE: Ασχολείται με την αποκλειστική αντιπροσώπευση των προϊόντων ORLANE, MISSONI, JOOP και PERLIER, τα οποία διαθέτει στην εγχώρια αγορά μέσω της ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ (100%).
- INTERFIL AE: Παράγει και εμπορεύεται τα απορρυπαντικά, λευκαντικά, σκοροκτόνα και αποσμητικά χώρου με τα εμπορικά σήματα AFROSO, RIVEX και VETO (52%).
- Π. Α. ΓΙΑΝΝΑΣ ΑΒΕΕ: Ασχολείται με την παραγωγή και εμπορία των παιδικών ενδυμάτων, ειδών ρουχισμού και παιδικών ειδών κάθε είδους με την επωνυμία MARASIL (100%). Ο όμιλος υπέγραψε συμφωνία για τη μεταβίβαση του σήματος MARASIL στην εταιρεία ΦΡΑΓΚΟΣ ΑΕ (12/1999), που δραστηριοποιείται στον τομέα του παιδικού ενδύματος.
- VICTORY AΒΕΕ: Αντιπροσωπεύει τα προϊόντα του οίκου NINA RICCI (100%).
- LOBELIN AE: Δραστηριοποιείται στον τομέα των παραφαρμακευτικών προϊόντων και των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (90%).
- SANITAS SANITAS ABEE: Παράγει και εμπορεύεται προϊόντα συσκευασίας τροφίμων (αλουμινόχαρτο, διαφανείς μεμβράνες, σκεύη ψησίματος, πλαστικές σακούλες τροφίμων, παγοκυψέλες και αντικολλητικό χαρτί ψησίματος) με τα εμπορικά σήματα SANITAS και FINO, καθώς και στιλβωτικά προϊόντα με το εμπορικό σήμα CAMEL (96%). Τα προϊόντα της κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά.
- ΡΟΗ ΑΕ (πρώην ΑΝΙΦΑΡΜ): Δραστηριοποιείται στον τομέα της αντιπροσώπευσης, παραγωγής και εμπορίας αξεσουάρ και τροφών για μικρά κατοικίδια ζώα με το σήμα LE CHEF (70%).
- PET LEADERS AE (πρώην ΦΑΡΜΑΣΤΟΚ): Αντιπροσωπεύει και διανέμει τροφές και αξεσουάρ κατοικίδιων ζώων με το εμπορικό σήμα IAMS-EUKANUBA (70%).
- SKOT AE: Εκμεταλλεύεται τα προϊόντα με τα εμπορικά σήματα FINO, RIVA και SKOT (100%).
- ΣΠΡΑΛΕΤ ΟΕ: Περιήλθε στην ιδιοκτησία του ομίλου με τη συγχώνευση της ΤΡΥΛΕΤ το 1998 (80%). Διέθετε αποκλειστικά τα προϊόντα PYROX, που σήμερα εμπορεύεται η ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ. Στην παρούσα φάση η εταιρεία δεν ασκεί εμπορική δραστηριότητα.
- PHARMACARE AEE: Δραστηριοποιείται στην εγχώρια και στη βαλκανική αγορά, αντιπροσωπεύοντας και διανέμοντας φαρμακευτικά, παραφαρμακευτικά και καλλυντικά προϊόντα φαρμακείου, με τα εμπορικά σήματα CLEAR BLUE, KORFF, FILOVIT, MERZ, MANICARE κ.ά. (55%). Τα προϊόντα της κατέχουν σημαντικά μερίδια αγοράς στον ανταγωνισμό τους.
- VITALMINA ABEE: Δραστηριοποιείται στον τομέα των φαρμακευτικών σκευασμάτων φυσικής προέλευσης και στα προϊόντα θαλασσοθεραπείας με τα εμπορικά σήματα PANAX GINSENG και OCEAN VITAL (100%).
- Κ. ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΕ: Ασχολείται με την αποκλειστική εισαγωγή και εμπορία των αξεσουάρ αυτοκινήτων με τα εμπορικά σήματα OTO TOP και TURTLE, στις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων (50%).
- ΑΘΗΝΑΙΑ ΑΕ: Η κύρια δραστηριότητα της ιστορικής εταιρείας είναι η εισαγωγή και το εμπόριο υφασμάτων και ρουχισμού γυναικείας ένδυσης και λευκών ειδών. Φέτος η ΑΘΗΝΑΙΑ συγχωνεύτηκε με την εταιρεία MULTIRAMA AEBE, θυγατρική των εταιριών ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΒΕΕ και SINGULAR AEME. Οι δύο τελευταίες, μαζί με την ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ, συμμετέχουν στον όμιλο των επενδυτών που εξαγόρασε το 25% της εταιρείας ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ (ΚΑΕ), αναλαμβάνοντας τη διοίκησή της. Οι επιλογές αυτές σηματοδοτούν τις προθέσεις του ομίλου ΣΑΡΑΝΤΗΣ να αναπτυχθεί δυναμικά στο χώρο του λιανεμπορίου, αξιοποιώντας και τις σημαντικές ευκαιρίες εξάπλωσης των ΚΑΕ στις αγορές των Βαλκανίων.
- Κ. Π. ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ: Ασχολείται με τη διακίνηση και την αντιπροσώπευση φαρμάκων, αναπτύσσοντας αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα στις χώρες της Ε.Ε. Με την εξαγορά του 49% του μ.κ. της φέτος, ο όμιλος επεκτείνει τη στρατηγική του εξάπλωση στην αγορά των φαρμακείων, με στόχο τη δημιουργία ενός αυτόνομου ομίλου που θα απευθύνεται ειδικά σε αυτή την αγορά.
ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
- Βουλγαρία, SARANTIS BULGARIA LTD: Ιδρύθηκε το 1994 (100%). Σήμερα κατέχει ηγετική θέση στη διανομή των καλλυντικών, ενώ διευρύνει συνεχώς την παρουσία της στη διανομή και των άλλων προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
- Ρουμανία, ROMSAR COSMETICS SA: Ιδρύθηκε το 1996 (100%). Η εταιρεία εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο δίκτυο διανομής καλλυντικών προϊόντων και στο δεύτερο σε μέγεθος δίκτυο διανομής καταναλωτικών προϊόντων της χώρας.
- Γιουγκοσλαβία, NETWEST DISTRIBUTION SERVICES LTD: Ιδρύθηκε στο τέλος του 1997 (85%) και αναδιοργανώθηκε πλήρως μετά τις εχθροπραξίες στη γείτονα χώρα εν αναμονή της βελτίωσης του πολιτικού και οικονομικού κλίματος, που τη χαρακτηρίζει.
- FYROM, NETWEST DISTRIBUTION SERVICES LTD: Ιδρύθηκε το 1997 (85%) και αναδιοργανώθηκε πλήρως το 1999, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες ανάπτυξης του οργανωμένου λιανεμπορίου στη χώρα.
- Ουκρανία, NETWEST DISTRIBUTION SERVICES LTD: Η εταιρεία, από τις αρχές του 1999 (85%) ανέστειλε την εμπορική της δραστηριότητα, λόγω της οικονομικής και της εμπορικής αστάθειας που επικρατεί στη χώρα.
- Γερμανία -SARANTIS DEUTSCHLAND GMBH (90%), Γαλλία-SARANTIS FRANGE SARL (100%), Αγγλία-SARANTIS UK LTD (100%): Οι τρεις εταιρίες ιδρύθηκαν το 1999, με σκοπό την αντιπροσώπευση και τη διανομή των προϊόντων της ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ στις αντίστοιχες αγορές.
- Φέτος, ο όμιλος ίδρυσε μία ακόμα θυγατρική του στην αγορά της Πολωνίας (100%), ενώ για την κάλυψη των αγορών της Τσεχίας και της Ουγγαρίας συνεργάζεται ήδη με δύο εταιρίες που ανήκουν αντίστοιχα στους ομίλους ΚΑΡΔΑΣΙΛΑΡΗ και ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗ.
ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ Ο ΟΜΙΛΟΣ
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΙ |
Χρόνια Συνεργασίας |
Επωνυμίες προϊόντων |
ESTEE LAUDER |
29 |
Estee Lauder, Clinique, Aramis, Donna Karan, Prescriptives, Tommy |
JUVENA |
19 |
Juvena |
ORLANE |
14 |
Orlane |
MONTANA |
14 |
Montana |
VERSACE |
12 |
Versace |
EUROCOS (P&G) |
11 |
L. Biagiotti, Hugo Boss, Giorgio |
BLOCK DRUG |
10 |
Sensodyne, Corega |
COTY (Benckizer group) |
9 |
Joop, Adidas |
NINA RICCI |
7 |
Nina Ricci |
BRISTOL MYERS SQUIBB |
6 |
Clairol, Mum |
CARTEL WALLACE |
5 |
Trojan, Pearl Drops |
HELEN CURTIS |
3 |
Salon Selectives |
IAMS (P&G) |
2 |
Eukanuba |
ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Κατηγορία προϊόντων |
Επωνυμία προϊόντων |
Μερίδιο και θέση στην αγορά |
|
Ανδρικά καλλυντικά |
PROSAR, STR 8 |
16% |
2η |
Γυναικεία αρώματα |
B.U., 99, CLOCHARD |
80% |
1η |
Προϊόντα μακιγιάζ |
CLOCHARD |
7% |
5η |
Αντηλιακά |
CARROTEN |
13% |
2η |
Βιταμίνες |
LANES VITAMINES |
15% |
3η |
Σακούλες τροφίμων |
FINO, SANITAS, HENDI |
80% |
1η |
Στιλβωτικά υποδημάτων |
CAMEL |
70% |
1η |
Αλουμινόχαρτο |
SANITAS SANITAS |
60% |
1η |
Προϊόντα WC |
AFROSO, RIVA |
39% |
1η |
Υγρά απορ/κά πιάτων |
ΤΡΥΛΕΤ |
10,5% |
3η |
Εντομοκτόνα |
PYROX, PENGO, VETO, TEZA |
17% |
2η ή 3η |