Οι εταιρείες που προσφέρουν λύσεις επαγγελματικού καθαρισμού φροντίζουν συνεχώς να διευρύνουν τις συλλογές των προϊόντων και των συστημάτων τους, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε επιχείρησης, ενώ συγχρόνως παρέχουν και συμβουλευτικές υπηρεσίες στους πελάτες τους για τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο καθαρισμού.

Μια από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος εταιρείες παροχής ολοκληρωμένων λύσεων καθαρισμού και υγιεινής στην επαγγελματική αγορά στην Ελλάδα είναι η JohnsonDiversey Eλλάς ΑΕ, που δημιουργήθηκε τον Μάιο του 2002 από την συγχώνευση των εταιρειών Johnson Wax Professional Ελλάς και του επαγγελματικού κλάδου DiverseyLever της Unilever Hellas AEBE. ‘Oπως μας είπε η κυρία Ματίνα Μόρφη, διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας, η JohnsonDiversey Eλλάς προσφέρει μια πλήρη σειρά προϊόντων (καθαριστικά, απολυμαντικά, παρκετίνες, αφαιρετικά, επικαλυπτικά, απολιπαντικά), μηχανημάτων, εργαλείων και συστημάτων καθαρισμού και υγιεινής.

Μάλιστα, από το 2006 διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα στην ελληνική αγορά τη σειρά των επαγγελματικών χαρτικών της Kimberly Clark Professional, καθώς και τα ελβετικής προέλευσης μηχανήματα καθαρισμού επαγγελματικών χώρων Taski. Τα προϊόντα της εταιρείας απευθύνονται σε ξενοδοχεία, επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, νοσοκομεία, λιανεμπορικά καταστήματα, πλοία, εταιρείες καθαρισμού, επαγγελματικά πλυντήρια ρούχων και βιομηχανίες τροφίμων και ποτών.

Μια άλλη εταιρεία του συγκεκριμένου κλάδου, με περισσότερα από 25 χρόνια παρουσία στην αντιπροσώπευση και στη διανομή μηχανημάτων καθαρισμού, είναι και η Ν. Σ. Κουγιούφας ΑΕ, η οποία διαθέτει τα μηχανήματα καθαρισμού δαπέδων και δημοσίων χώρων και τις αναρροφητικές σκούπες του γνωστού γερμανικού κατασκευαστικού οίκου Hako Werke, τα πλυστικά μηχανήματα του γερμανικού οίκου Ehrle και τους επαγγελματικούς ατμοκαθαριστές του οίκου Osprey Deepclean.

Σύμφωνα με την κυρία Βενετία Κορωναίου, διευθύντρια πωλήσεων της εταιρείας, πρόκειται για μηχανήματα καθαρισμού που διακρίνονται για την υψηλή απόδοση, την ποιότητα κατασκευής, την στιβαρότητα, την εργονομική σχεδίαση και την ευκολία συντήρησης και χρήσης τους. Ειδικά οι ατμοκαθαριστές της Osprey ξεχωρίζουν, γιατί διαθέτουν ανοξείδωτο boiler, μια μεγάλη σειρά εξαρτημάτων, καθώς και αναρρόφηση, η οποία με ένα πέρασμα πετυχαίνει απόλυτο καθαρισμό και απολύμανση επιφανειών. «Πρόκειται για ένα απαραίτητο μηχάνημα για όλους τους επαγγελματικούς χώρους επεξεργασίας και διάθεσης τροφίμων, με ή χωρίς την χρήση χημικών», τονίζει η κυρία Κορωναίου.

Από την πλευρά της, η εταιρεία AR-CON Hellas, με έδρα την Σίνδο στη βιομηχανική περιοχή Θεσσαλονίκης, αντιπροσωπεύει, μεταξύ άλλων διεθνών κατασκευαστικών οίκων, την αμερικανική Tennant, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής μηχανημάτων καθαρισμού δαπέδων, βιομηχανικών χώρων, αποθηκών, καταστημάτων και δημοσίων χώρων, με πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι η διάθεση στην ελληνική αγορά του πλυστικού μηχανήματος Tennant Εcho, το οποίο καθαρίζει μόνο με νερό, εξοικονομώντας ποσότητες σε ποσοστό 70%.

Η εταιρεία Rolco-Βιανίλ, με το σκεπτικό ότι οι επιχειρήσεις επαγγελματικού καθαρισμού χρειάζονται έναν «σύμμαχο» που να διευκολύνει την καθημερινότητά τους σε επίπεδο προϊόντων αλλά και υπηρεσιών, δημιούργησε μέσα στη χρονιά που πέρασε το business unit, RolcoBtoB. Στο πλαίσιο αυτό, διαθέτει τα προϊόντα καθαρισμού και υγιεινής Rolco Pro, που αποτελούνται από τις σειρές Largo για τους χώρους διαχείρισης τροφίμων, Aibi για τον καθαρισμό υφασμάτων και Acti Fresh για τον καθαρισμό επιφανειών. Σύμφωνα με τον κ. Σταμάτη Βαρδαξή, business development manager της εταιρείας, η σειρά προϊόντων RolcoPro Largo αποτελείται από υγρά απορρυπαντικά για πλυντήρια πιάτων και για πλύσιμο στο χέρι, καθώς και καθαριστικά για τον καθαρισμό και την απολύμανση επιφανειών, πάνω στις οποίες γίνεται διαχείριση και έκθεση τροφίμων.

Η σειρά RolcoPro Acti Fresh αποτελείται από καθαριστικά γενικής χρήσης που προσφέρουν καθαριότητα σε πατώματα, κουζίνες και μπάνια, χωρίς να χρειάζονται ξέβγαλμα, ενώ ταυτόχρονα αρωματίζουν με ένα διακριτικό άρωμα. Η σειρά συμπληρώνεται από καθαριστικά τζαμιών και λείων επιφανειών (πχ καθρέπτες, πλακάκια, μελαμίνες) που καθαρίζουν απλά και γρήγορα, χωρίς να αφήνουν θαμπάδες και στίγματα. Τέλος, η σειρά προϊόντων Rolco Pro Aibi αποτελείται από απορρυπαντικά πλυντηρίου, απορρυπαντικά για πλύσιμο στο χέρι, λευκαντικά, μαλακτικά και καθαριστικά χαλιών.

Συμβουλευτική υποστήριξη

Οι εκπρόσωποι και των τεσσάρων εταιρειών στις οποίες απευθυνθήκαμε μάς επισήμαναν την ανάγκη παροχής συμβουλευτικής υποστήριξης στους πελάτες τους, η οποία ξεκινά από την παροχή της πλέον ενδεδειγμένης για τις ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης λύσης καθαρισμού έως την εκπαίδευση του προσωπικού που θα χρησιμοποιεί τα προϊόντα ή το μηχάνημα καθαρισμού, ενώ περιλαμβάνει και το αναγκαίο after sale service. ‘Oπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Πολυχρονιάδης (Arcon Hellas), «στην εποχή μας καλά μηχανήματα παράγουν και διαθέτουν αρκετές εταιρείες.

‘Oμως, αυτοί που διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό τους είναι εκείνοι που λειτουργούν ως πραγματικοί σύμβουλοι των πελατών τους. Αυτό σημαίνει ότι κλείνουν συμφωνίες, οι οποίες ικανοποιούν απολύτως τις ανάγκες του πελάτη και τα συμφέροντα της επιχείρησής του, παραδίδουν το σωστό μηχάνημα μαζί με όλα τα εγχειρίδια λειτουργίας του, εκπαιδεύουν ολοκληρωμένα τους χειριστές και, τέλος, συντηρούν και επισκευάζουν έγκαιρα και με λογικό κόστος τα μηχανήματα, όταν αυτό απαιτείται».

Ιδιαιτερότητες της ζήτησης

Σε γενικές γραμμές η αγορά των προϊόντων επαγγελματικού καθαρισμού παρουσιάζει κάποια εποχικότητα, η οποία ωστόσο συνδέεται με τις εποχικές λειτουργικές ανάγκες συγκεκριμένων κλάδων επιχειρηματικής δραστηριότητας κι όχι όλων. ‘Oπως εξηγεί ο κ. Βαρδαξής (Rolco-Βιανίλ), ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες κορυφώνεται η ζήτηση της αγοράς του επαγγελματικού καθαρισμού εκ μέρους των ξενοδοχειακών μονάδων, των τουριστικών καταλυμάτων και των χώρων μαζικής εστίασης.

«Τα εστιατόρια και τα λιανεμπορικά καταστήματα όλων των ειδών που λειτουργούν σε αστικά κέντρα δεν παρουσιάζουν κάποια αξιοσημείωτη διακύμανση στη ζήτησή τους, εν αντιθέσει με εκείνα που, λειτουργώντας σε τουριστικές περιοχές, παρουσιάζουν έντονη αύξηση των συναφών αναγκών τους καλοκαιρινούς μήνες», συμπληρώνει η κυρία Μόρφη (JohnsonDiversey) και προσθέτει: «Η εποχικότητα σχετίζεται και με συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων καθαρισμού, όπως τα προϊόντα φροντίδας των χαλιών ή οι παρκετίνες».

Η εξέλιξη της τεχνολογίας, η αύξουσα οικολογική ευαισθητοποίηση του κοινού, η απαίτηση της καθαριότητας για λόγους ουσίας και αισθητικής αυξάνουν και διαφοροποιούν τις ανάγκες καθαρισμού των επαγγελματικών χώρων. «Δεν έχουμε άλλη επιλογή από τα να ακολουθούμε και ενίοτε να προλαβαίνουμε τις ανάγκες της αγοράς, προκειμένου να προσφέρουμε συμφέρουσες, αποδοτικές και πλέον όσο πιο οικολογικές γίνεται λύσεις καθαρισμού», τονίζει η κυρία Κορωναίου (Ν. Σ. Κουγιούφας).

Το ενδιαφέρον αυξάνεται

Οι επαγγελματίες στον επαγγελματικό καθαρισμό δηλώνουν με σιγουριά ότι στο εξής θα αυξάνεται η ζήτηση των επιχειρήσεων στα προϊόντα και τα συστήματα καθαρισμού των χώρων τους. ‘Oπως σημειώνει χαρακτηριστικά η κυρία Μόρφη, «η αγορά του κλάδου μας τα τελευταία χρόνια μεγαλώνει, καθώς όλο και περισσότεροι επαγγελματίες ενδιαφέρονται να βελτιώσουν και να αντιμετωπίζουν συστηματικά τον καθαρισμό και την υγιεινή των εγκαταστάσεών τους. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι εξαλείφθηκαν τα σημαντικά προβλήματα αυτού του τομέα, και τέτοια είναι τα κενά στη πληροφόρηση σε σχέση με το αντικείμενο και ο συγκεντρωτισμός στη λήψη των αποφάσεων, που συχνά οδηγούν στο εξής δυσάρεστο φαινόμενο: οι σχετικές αποφάσεις και διαδικασίες καθορίζονται από μη ειδικούς.

Ωστόσο, σε γενικές γραμμές μπορούμε πλέον να μιλήσουμε για μια αύξηση του ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων για τον επαγγελματικό καθαρισμό, που οφείλεται στην αυξημένη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας, στη σχετική νομοθεσία που γίνεται συνεχώς αυστηρότερη, αλλά και στην αρνητική δημοσιότητα που εύκολα στις μέρες μας οδηγεί στην απαξίωση των επιχειρήσεων που γίνονται στόχος επικρίσεων για τη συνέπειά τους. Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει η επίδραση των περιβαλλοντικών αλλαγών στην παγκόσμια επιχειρηματικότητα, που οδηγεί στη ζήτηση και την ανάπτυξη προϊόντων καθαρισμού φιλικών προς το περιβάλλον».

Το άρθρο δημοσιεύεται στο τεύχος 376 του περιοδικού “σελφ σέρβις” (εκδόσεις Comcenter).