Αξιοσημείωτη πτώση τζίρου της τάξης του 8,8% υπέστη πέρυσι η κατηγορία των εντομοκτόνων και εντομοαπωθητικών προϊόντων σε σχέση με το 2018, κυρίως λόγω των μη ευνοϊκών για τις πωλήσεις τους καιρικών συνθηκών την περίοδο της (εποχικής) ζήτησής τους. Η υποκατηγορία που πιέστηκε περισσότερο ήταν των αντικουνουπικών προϊόντων. Φυσικά η ένταση των προσφορών κι ο «πόλεμος των τιμών», που έριξαν οριακά το μέσο όρο των τιμών το 2019, εξακολουθεί να ενοχλεί πολύ περισσότερο απ’ ότι... όλα μαζί τα έντομα τους εταίρους της προσφοράς, αλλά η συγκυρία της πανδημίας και της βαθιάς ύφεσης που ακολουθεί, περιορίζει την αισιοδοξία για ρεφάρισμα φέτος που υπήρχε προ του εγκλεισμού, οπότε πραγματοποιήθηκε το ρεπορτάζ που ακολουθεί…

Tο 2019 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τις πωλήσεις των προϊόντων που ανήκουν στις κατηγορίες των εντομοκτόνων και των εντομοαπωθητικών, μετά από μια σημαντική άνοδό τους το 2018, που οδήγησε σε αισιόδοξες προβλέψεις τούς παράγοντες της αγοράς. Στο σύνολό της η εν λόγω κατηγορία στο διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2019 έκανε τζίρο 25,85 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας κάμψη κατά 8,8% συγκριτικά με το 2018, σύμφωνα με την IRI. Σχεδόν όλες οι υποκατηγορίες της, εκτός των σκοροκτόνων, είχαν μείωση πωλήσεων πέρυσι. «Η πτωτική πορεία της συνολικής αγοράς των εντομοκτόνων το 2019 επηρεάστηκε κυρίως από την κατηγορία των προϊόντων που αφορούν τα ιπτάμενα έντομα, η οποία παρουσίασε μεν διψήφια μείωση, αλλά διατηρεί ένα πολύ σημαντικό μερίδιο στην αγορά», σημειώνει η κ. Χρύσα Πανταζοπούλου, Brand Manager, Hellas Consumer Division – Household της Σαράντης. «Παρά τη μείωση που σημειώθηκε στην κατηγορία αντιμετώπισης ερπόντων/βαδιστικών εντόμων, το ΤΕΖΑ κατάφερε να είναι ο Νο 1 παίκτης στην αγορά, τόσο σε αξία όσο και σε τεμάχια», επισημαίνει.

«Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες από τη μία πλευρά και οι όχι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες στην περίοδο του pick των πωλήσεων της κατηγορίας από την άλλη είχαν συνέπεια τη μείωση του τζίρου», εξηγεί ο κ. Γιώργος Κατσικαρώνης, Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς (Aroxol), άποψη με την οποία συμφωνεί και ο κ. Παναγιώτης Κουτσούκος, στέλεχος της Διεύθυνσης Αγορών Μη Τροφίμων της Metro, σημειώνοντας πως «οι πωλήσεις της κατηγορίας πέρυσι έκλεισαν στα επίπεδα του 2017». Σε ό,τι αφορά τις τιμές, ο κ. Κουτσούκος δηλώνει πως ο μέσος όρος τους μειώθηκε οριακά, κυρίως λόγω της αυξημένης πίεσης στις τιμές των προϊόντων της συγκεκριμένης υποκατηγορίας. «Ο πόλεμος τιμών μεταξύ των προμηθευτών χρόνο με το χρόνο ρίχνει τον μέσο όρο των τιμών της κατηγορίας. Ακόμα και το 2018, που η κατηγορία εμφάνισε ρυθμό ανάπτυξης με διψήφιο ποσοστό, ο όγκος πωλήσεων (τεμάχια) είχε μεγαλύτερη ανάπτυξη απ’ ότι σε αξία», μας είπε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με την πορεία των πωλήσεων, σημειώνουμε, πάντως, ότι τα πρώτα στοιχεία φέτος έδειξαν μια τάση αντιστροφής της εικόνας, αν και είναι πολύ πρώιμα και κυρίως εκτός της περιόδου εποχικότητας των πωλήσεων της κατηγορίας, για να στοιχειοθετήσουν μια κάποια εκτίμηση για την εξέλιξη του τζίρου της. Ειδικότερα, όπως επισημαίνει η κ. Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive της IRI, στο πρώτο δίμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις της κατηγορίας εξελίχθηκαν θετικά και σε αξία και σε όγκο (κατά 14,8% σε αξία και κατά 11,4% σε τεμάχια). Άνοδο εμφάνισαν και τα εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά ιδιωτικής ετικέτας κατά 26,7% σε αξία και 20,4% σε όγκο πωλήσεων.

Οι τάσεις στη ζήτηση και τη διανομή
Σύμφωνα με την κ. Σοφία Λέντζιου, Junior Brand Manager/ Laundry & Home Care της Henkel Hellas (Vapona), «το σημαντικότερο κανάλι διανομής των προϊόντων της κατηγορίας ήταν και παραμένει αυτό του παραδοσιακού λιανεμπορίου με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Λόγω όμως της φύσης της, πολύ σημαντικά είναι τα καταστήματα λιανικής που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες τα εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά είναι περισσότερο αναγκαία, όπως είναι όλη η τουριστική ζώνη και οι παρόχθιες περιοχές». Επιπλέον, σημειώνει ότι η γενική άνοδος των αγορών μέσω του διαδικτύου, έχει γίνει αισθητή και στην εν λόγω κατηγορία. «Η σημαντικότερη καινοτομία τα τελευταία χρόνια είναι η ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και η δημιουργία e-shop από πολλούς λιανέμπορους. Οι καταναλωτές, ιδιαίτερα οι νέοι που είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές τεχνολογίες, τείνουν να επιλέγουν όλο και περισσότερο αυτή τη μορφή αγοραστικής διαδικασίας, καθώς προσφέρει μεγάλη ευκολία και ταχύτητα». Σχετικά ο κ. Κατσικαρώνης προσθέτει ότι πέραν της ευκολίας, η ηλεκτρονική αγορά δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει τιμές, προσφορές και χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος. Παρά την μεγάλη ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω διαδικτύου, το κανάλι αυτό ακόμα διεκδικεί ένα μικρό μερίδιο της πίτας των πωλήσεων, αλλά αυτό σίγουρα θα αλλάξει μετά την εμπειρία της πανδημίας.

«Σημαντικό χαρακτηριστικό της κατηγορίας είναι τα μόνιμα προωθητικά πακέτα πάνω στις συσκευασίες των προϊόντων, ενώ στο ράφι γίνονται επιπλέον εκπτώσεις, που προβάλλονται από τα φυλλάδια και τα τηλεοπτικά σποτ κάθε αλυσίδας», δηλώνει η κ. Πανταζοπούλου.


«Εκτός του στοιχείου της προώθησης, που κυριαρχεί και σε αυτή την κατηγορία, μία άλλη μεγάλη τάση είναι η καταναλωτική επιλογή προϊόντων με πιο «φυσική» σύσταση. Στο πλαίσιο αυτό, αλλά και για την παροχή ασφαλών και αποτελεσματικών προϊόντων, οι εταιρείες κάνουν ολοένα και αυξανόμενες επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων», λέει η κ. Λέντζιου. Πράγματι, η νέα τάση –γενική πια στα FMCG– είναι αυτή της δημιουργίας «πράσινων» προϊόντων. Όμως, «η κατηγορία στο σύνολό της δεν είναι εύκολα κατανοητή στον καταναλωτή, που αναζητά λύσεις αντιμετώπισης των εντόμων», σημειώνει ο κ. Κουτσούκος, εξηγώντας ότι «συνήθως στα ράφια των υπόλοιπων κατηγοριών προϊόντων ο καταναλωτής βρίσκει αυτό που αναζητά σχετικά γρήγορα. Στη συγκεκριμένη κατηγορία, όμως, τόσο το πλήθος των κωδικών όσο και η δομή του ραφιού δεν βοηθούν τον πελάτη να επιλέξει εύκολα το προϊόν που χρειάζεται». Συνεπώς «απαιτείται απλοποίηση του κωδικολογίου και δημιουργία ξεκάθαρων υποκατηγοριών στο ράφι, πράγμα που θα οδηγήσει, άλλωστε, και στην μείωση του φαινομένου των ελλείψεων ραφιού, που είναι βασικό πρόβλημα την περίοδο της αιχμής των πωλήσεων», συμπεραίνει ο κ. Λευτέρης Κυριακούλιας, Brand Manager της SC Johnson (Baygon, Raid, Autan). Σχετικά σημειώνει ότι «σημαντικός παράγοντας είναι η ορατότητα της κατηγορίας μέσω των δευτερευόντων σημείων της (προβολές, stands, γραβάτες, cross merchandising) που υπενθυμίζουν στον καταναλωτή τα προϊόντα, ειδικά στο ξεκίνημα της εποχικής αγοράς τους, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατηγορίας. Μάλιστα, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια η εποχικότητά τους φαίνεται να επεκτείνεται στους φθινοπωρινούς μήνες, είναι σημαντικό να διατηρηθεί «ανοικτή» η κατηγορία τουλάχιστον έως τα τέλη του Σεπτεμβρίου, ώστε να μη χάνεται τζίρος».

Η κ. Πανταζοπούλου σημειώνει πως λόγω του μεγέθους και της δυναμικής της κατά την περίοδο Μαΐου – Σεπτεμβρίου, η κατηγορία έχει θετικό αντίκτυπο στους λιανέμπορους, καθώς αποδίδει σημαντικές πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. «Θα πρέπει οι βιομηχανίες και το λιανεμπόριο να προετοιμάζονται εγκαίρως με επαρκές απόθεμα δεδομένου ότι οι πωλήσεις επηρεάζονται έντονα από τις κλιματολογικές συνθήκες», σημειώνει, επισημαίνοντας ότι ο σωστός συντονισμός των προωθητικών ενεργειών εντός των καταστημάτων καθώς και το σωστό visibility μεγιστοποιεί τις πωλήσεις.

Εξίσου σημαντική θεωρεί και την ομαδοποίηση στα ράφια των καταστημάτων για την συγκεκριμένη κατηγορία, ώστε ο καταναλωτής να επιλέγει γρήγορα και εύκολα το προϊόν που ικανοποιεί τις ανάγκες του.

Στο πεδίο των προϊόντων, ο κ. Κατσικαρώνης σημειώνει ότι όταν η βιομηχανία παρουσιάζει νέες καινοτόμες προτάσεις, που ικανοποιούν τις εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών, δημιουργείται νέος τζίρος και ενδιαφέρον για την κατηγορία. Τότε τα σχετικά προϊόντα γίνονται δεκτά από τους λιανέμπορους και κερδίζουν τη θέση τους στο ράφι. Αντίθετα, όταν προτείνονται προϊόντα χωρίς ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προστιθέμενη αξία, δύσκολα βρίσκουν μία θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Οι συνομιλητές μας συμφωνούν ότι ο σχεδιασμός ειδικών προωθητικών ενεργειών ανά αλυσίδα είναι κάτι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δημιουργεί όφελος, ταυτόχρονα, και για προμηθευτές και λιανέμπορους, ελκύοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Νομοθεσία: Σε φάση μετάβασης
Όπως σημειώνει ο κ. Κουτσούκος, ο κρατικός έλεγχος στην κατηγορία παίζει σημαίνοντα ρόλο, εφόσον για κάθε νέο λανσάρισμα προϊόντος απαιτείται σχετική αδειοδότηση, βάσει ενός συνόλου αυστηρών κανονισμών και νόμων. Τονίζει δε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική βελτίωση ως προς τον ρυθμό και την ταχύτητα των αδειοδοτήσεων των νέων προϊόντων. «Όλα τα εντομοκτόνα και εντομοαπωθητικά προϊόντα είναι απόλυτα ασφαλή, καθώς περνούν από αυστηρούς ελέγχους προτού κυκλοφορήσουν. Ελέγχονται με κάθε λεπτομέρεια ως προς τη σύστασή τους, την ασφαλή και αποτελεσματική δράση τους αλλά και για όλους τους ισχυρισμούς που αναγράφονται στις συσκευασίες τους», εξηγεί ο κ. Κατσικαρώνης, τονίζοντας ότι από την άποψη της σχετικής νομοθεσίας, βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο εφαρμογής των νέων κανονισμών και σχολιάζει: «Η μεταβατική αυτή φάση δυσχεραίνει την κυκλοφορία των νέων προϊόντων. Ωστόσο, με τους νέους κανονισμούς BPR (Biological Products Regulation) αναμένεται να γίνει πιο ευέλικτη η όλη διαδικασία εισαγωγής νέων προϊόντων στην αγορά».

Με αυξημένες αβεβαιότητες το 2020
«Λόγω των αστάθμητων κλιματολογικών επιδράσεων ποτέ δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για τον βαθμό ανάπτυξης των πωλήσεων», επισημαίνει η κ. Λέντζιου. «Φέτος, αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν, τότε η κατηγορία αναμένεται να πάρει πίσω ένα σημαντικό μερίδιο της απώλειας που είχε το 2019», λέει αισιόδοξα ο Κατσικαρώνης. «Καθώς η σχετική κατηγορία πέρυσι είχε κάμψη πωλήσεων, ευελπιστούμε στην ανοδική εξέλιξή τους φέτος», συμφωνεί ο κ. Κουτσούκος, σχολιάζοντας πως υπάρχουν αρκετά και ενδιαφέροντα προϊοντικά νέα από τους προμηθευτές της κατηγορίας, που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές ανάγκες και κυρίως φέρνουν νέους καταναλωτές στα ράφια της, οι οποίοι δίσταζαν άλλοτε να εμπιστευτούν τη χρήση των προϊόντων της. «Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιλογές τους φέτος, ελπίζοντας, βέβαια, πως δεν θα δούμε τον «πόλεμο τιμών» των προηγούμενων ετών, ο οποίος δεν βοηθά ούτε τη βιομηχανία ούτε το λιανεμπόριο», τονίζει.

Εξάλλου, αναφορικά με την επίδραση του Covid-19 σημειώνει πως «οι καταναλωτές αναμένεται να ευαισθητοποιηθούν περαιτέρω σε θέματα υγείας, λαμβάνοντας υπόψη τους τις ποικίλες ασθένειες που μεταδίδονται μέσω των κουνουπιών. Ωστόσο, η μείωση του τουρισμού και οι περιορισμοί των μετακινήσεων περιμένουμε ότι θα επηρεάσουν τη ζήτηση των προϊόντων της κατηγορίας –μένει να δούμε κατά πόσο την περίοδο της εποχικής αγοράς τους. Κυρίως αναμένουμε μια γενικότερη αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς με επίκεντρο την αύξηση των online αγορών, πράγμα που αφορά όλες τις κατηγορίες προϊόντων, περιλαμβανομένης της συγκεκριμένης».


Προωθητικές ενέργειες και διαφήμιση
Οι προωθητικές ενέργειες της Metro στα προϊόντα της κατηγορίας, όπως σημειώνει ο κ. Π. Κουτσούκος, επικεντρώνονται κυρίως στην τιμή των προϊόντων και υλοποιούνται μέσω των φυλλαδίων προσφορών της αλυσίδας και με instore ενέργειες. Υπογραμμίζει ότι οι πλέον αποτελεσματικές ενέργειες είναι όσες υποστηρίζονται από τηλεοπτική διαφήμιση, αφού μέσω αυτών, όπως έχει διαπιστωθεί, οι καταναλωτές οδηγούνται σε αποθεματοποίηση, εκμεταλλευόμενοι την εκάστοτε προσφορά.

Δύο είναι οι βασικότερες τάσεις που αναδύθηκαν τα τελευταία χρόνια στην αγορά μας κατά την κυρία Σ. Λέντζιου (Henkel Hellas). Η πρώτη σχετίζεται με την ολοένα αυξανόμενη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και των social media από τους καταναλωτές, έτσι ώστε τόσο τα brands όσο και οι αλυσίδες επενδύουν στη χρήση των σχετικών μέσων, προκειμένου να αναπτύσσουν αποδοτικότερες σχέσεις με τους καταναλωτές. Η δεύτερη σχετίζεται με έντονη προώθηση, πράγμα που αφορά όλες τις κατηγορίες της FMCG, και συνέπειά της είναι η έρευνα των προσφορών εκ μέρους του καταναλωτή πριν την επίσκεψή του στο κατάστημα και η προτίμησή του για τη μάρκα όχι που εκτιμά περισσότερο, αλλά που βρίσκεται υπό προώθηση. Εξάλλου, όπως σημειώνει η κ. Λέντζιου, «η συγκεκριμένη κατηγορία, λόγω της εποχικότητας και πολυπλοκότητάς της, είναι σημαντικό να έχει όσο το δυνατό περισσότερη ορατότητα από άποψη τοποθέτησης αλλά και προσφορών, είτε στα φυλλάδια των αλυσίδων είτε με έκπτωση on pack στο προϊόν ή in store. Προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύει η πλειονότητα της βιομηχανίας, όπως και η Vapona, προκειμένου να καθίσταται εύκολο ο καταναλωτής να βρίσκει το σωστό προϊόν, εύκολα και σε ανταγωνιστική τιμή».

«Για το 2020 η εταιρεία Sarantis ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της με τις προωθητικές συσκευασίες των αντικουνουπικών ταμπλετών ΤΕΖΑ και Pyrox, τις συσκευές Teza & Pyrox με δώρο είτε ταμπλέτες είτε υγρά ανταλλακτικά αλλά και προωθητικές ενέργειες σε συνεργασία με τους λιανέμπορους», δηλώνει η κ. Πανταζοπούλου (Sarantis). «Για το SAM LOVES BETTY, μόνιμες προωθητικές ενέργειες ισχύουν σε προϊόντα σκοροαπώθησης, ενώ επιπλέον υλικά υποστήριξης όπως δείγματα του Body Repellent Spray σε ειδική συσκευασία 7,5ml ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της μάρκας. Όπως κάθε χρόνο η Sarantis επενδύει τόσο στις μάρκες Teza, Pyrox & Sam Loves Betty, όσο και στην κατηγορία, με ένα ιδιαίτερα ενεργό και διαφοροποιημένο πλάνο υποστήριξης για το 2020 ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες, και βασιζόμενη τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα digital μέσα πάντα σε συνδυασμό με τα σημεία πώλησης», τονίζει.

Ο κ. Γ. Κατσικαρώνης (Εύρηκα) μας ενημερώνει ότι «εκτός καταστήματος «τρέχουμε» φέτος τηλεοπτικά σποτ παράλληλα με digital καμπάνιά μας στο διαδίκτυο. Για πρώτη φόρα οργανώσαμε διαγωνισμό μέσω του site aroxol.gr με τίτλο «Για νύχτες χωρίς ακάρεα», του οποίου οι νικητές κέρδιζαν προϊόντα Aroxol. Επίσης πραγματοποιήσαμε in store με promotions, φυλλάδια, κουπόνια και και προωθήτριες, ενώ ακόμη μια χρονιά φέτος πραγματοποιήσαμε τη χορηγία των Aroxol Earth Choice στα Παιδικά Χωρία SOS, στο πλαίσιο των δράσεων ΕΚΕ της εταιρίας μας. Εκμεταλλευόμαστε τους σύγχρονους τρόπους προώθησης των προϊόντων».

Ο κ. Λ. Κυριακούλιας σημειώνει ότι «η SC Johnson, Νο1 «παίκτης» της κατηγορίας, οφείλει όχι μόνο να προσφέρει κάθε είδους λύση κατά των εντόμων στον καταναλωτή, αλλά και προϊόντα σε τιμές προσιτές μεν, αλλά που δεν ρίχνουν την αξία της κατηγορίας. Με τους μόνιμα προωθητικούς κωδικούς μας και με τις στοχευμένες ενέργειες, δίνουμε και φέτος την ευκαιρία στους καταναλωτές να βρίσκουν στο ράφι τις αγαπημένες τους μάρκες Raid, Baygon και Autan σε προσιτές τιμές».

Νέα λανσαρίσματα
Η προϊοντική συλλογή του TEZA ενισχύεται με το νέο δολωματικό σταθμό για ποντίκια & αρουραίους TEZA Mice Bait. Περιλαμβάνει 2 κηρώδεις κύβους και διαθέτει ισχυρή φόρμουλα που προσελκύει όλα τα είδη ποντικών και αρουραίων. Επιπλέον, το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο του TEZA ανανεώνεται με το επαναλανσάρισμα του TEZA MEC, με micro emulsion τεχνολογία, σε νέα, μοντέρνα συσκευασία και νέο μπουκάλι με 10% λιγότερο πλαστικό σε σχέση με το προηγούμενο. Διατηρείται η ίδια αποτελεσματική άοσμη σύνθεση με υπολειμματική δράση που εξουδετερώνει μεγάλο φάσμα εντόμων.

Το Pyrox λανσάρει το νέο Pyrox Coil. Πρόκειται για νέες εντομοκτόνες σπείρες από φυτικές ίνες και 95% ανακυκλωμένο χαρτί, οι οποίες καταπολεμούν κουνούπια και κουνούπια – τίγρεις.

Tο Aroxol λανσάρει το 2020 τη νέα σειρά Aroxol Pure & Strong 0% allergens-0% perfume. Τα νέα προϊόντα Aroxol Pure & Strong 0% allergens-0% perfume εκτός από την αποτελεσματική προστασία που προσφέρουν από τα έντομα, περιέχουν 0% αλλεργιογόνα και 0% άρωμα, οπότε δεν προκαλούν αλλεργίες. Η νέα σειρά περιλαμβάνει υγρό σετ, υγρό refill, MAT refill, και κατσαριδοκτόνο σπρέι. Πέρυσι η εταιρεία, λάνσαρε το Aroxol για ακάρεα, σκόρους, ψύλλους και κοριούς σε σπρέι, για στρώματα απαλλαγμένα από έντομα και μικροοργανισμούς. Περιέχει φυτική γερανιόλη, η οποία τα αντιμετωπίζει αποτελεσματικά, με φιλικό τρόπο για την ανθρώπινη υγεία.

Ιδιαιτέρως επιτυχημένο ήταν και το λανσάρισμα της νέας Αντικουνουπικής Ηλεκτρικής Συσκευής Vapona με Ρυθμιστή Έντασης από τη Henkel Hellas, η οποία διακρίθηκε ως «προϊόν της χρονιάς 2020». Χάρη στην τεχνολογία διπλής αποτελεσματικότητας, υπόσχεται προστασία ακόμα και με τα παράθυρα ανοιχτά και τα φώτα αναμμένα και με ρύθμιση στη Max λειτουργία, έπειτα από 15 λεπτά χρήσης, διπλάσια από τη συνήθη αποτελεσματικότητα κατά των κουνουπιών.

Η SC Johnson λανσάρει: 1) Το Autan Defense Plant Based, με έλαιο Eucalyptus Citriodiora, που συνδυάζει το «ασφαλές» με το «αποτελεσματικό». Η δραστική ουσία του εξάγεται με φυσικό τρόπο από το έλαιο του δέντρου Eucalyptus Citriodora. Η δραστική ουσία Citrodiol έχει περάσει με επιτυχία τα πιο αυστηρά τεστ ασφάλειας και αποτελεσματικότητας. Προσφέρεται σε δύο κωδικούς, Pump Spray και Lotion σε μορφή tube, με συσκευασία από 30% ανακυκλωμένο πλαστικό και 100% ανακυκλώσιμο πλαστικό. 2) Το Autan Sport. Προτείνεται ως ιδανικό για αθλητικές δραστηριότητες σε υπαίθριους χώρους. Δρα έως και οκτώ ώρες. 3) Το Autan Multi-Insect. Χάρη στη νέα του αντλία ψεκασμού ψεκάζει και ανάποδα, διευκολύνοντας το χρήστη. 4) Το Baygon Liquid Υγρό Σετ Ρυθμιζόμενης Έντασης, το οποίο επιτρέπει αρχικά τη ρύθμιση σε υψηλή ένταση για την καταπολέμηση της όχλησης των εντόμων και εν συνεχεία σε χαμηλότερη, ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες εφαρμογής, για την εξοικονόμηση τόσο του υγρού όσο και του ρεύματος. Το προϊόν υπόσχεται προστασία και ασφάλεια έως και για 60 νύχτες.