Στην κατηγορία εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τις καταξιωμένες μάρκες. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο τα μερίδια αγοράς των εταιρειών δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες μεταβολές.
Στην κατηγορία εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τις καταξιωμένες μάρκες. Αυτός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο τα μερίδια αγοράς των εταιρειών δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες μεταβολές. Ωστόσο παρατηρείται μία «εσωτερική μετακίνηση» προς τα προϊόντα νέας τεχνολογίας. Επιπλέον η συγκεκριμένη αγορά επηρεάζεται σημαντικά από το κλίμα και την τουριστική κίνηση.
H γενική κατηγορία των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών περιλαμβάνει τρεις βασικές υποκατηγορίες: Τα προϊόντα για τα έρποντα έντομα (ανάγκη εξόντωσης), τα προϊόντα για τα ιπτάμενα έντομα (ανάγκη απώθησης) και τα σκοροκτόνα (για τη φύλαξη των ρούχων). Ανεξαρτήτως υποκατηγορίας διατίθενται τα παρακάτω είδη: σπρέι (aerosol), εντομοκτόνος αφρός και σκόνη, εντομοαπωθητικά πλακίδια (ταμπλέτες), σπιράλ (φιδάκια), σκοροκτόνα, υγρά εντομοαπωθητικά (ηλεκτρικές συσκευές), παγίδες και προϊόντα ατομικής προστασίας (για το σώμα).
Συνολικά μεγέθη
Σύμφωνα με στοιχεία της IRΙ, το 2001 οι συνολικές πωλήσεις εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών ανήλθαν σε 38,13 εκατ. ευρώ (χωρίς να περιλαμβάνονται τα προϊόντα ατομικής προστασίας), σημείωσαν δηλαδή ελαφρά πτώση σε σύγκριση με το 2000 (38,87 εκατ. ευρώ). Τα τελευταία τέσσερα χρόνια κατέγραψαν μικρές μόνο διακυμάνσεις: κινήθηκαν από 35,15 εκατ. ευρώ το 1998 σε 36,94 εκατ. ευρώ το 1999.
Η μικρή πτώση των πωλήσεων το 2001 αποδίδεται από στελέχη των εταιρειών του κλάδου στις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες του συγκεκριμένου έτους, οι οποίες δεν ευνόησαν την αναπαραγωγή των εντόμων. Ο αστάθμητος παράγοντας του κλίματος, όπως παρατηρούν, καθιστά αδύνατη την οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με τις πωλήσεις.
Από την άλλη πλευρά οι πωλήσεις παραμένουν σε σταθερό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, διότι σε γενικές γραμμές οι ανάγκες για εντομοκτόνα-εντομοαπωθητικά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες: οι μαζικές απεντομώσεις στις πολυκατοικίες των μεγάλων αστικών κέντρων και η χρήση κλιματιστικών το καλοκαίρι είναι δύο από τους βασικούς παράγοντες που συντελούν στη μείωση της εμφάνισης των εντόμων και κατά συνέπεια της κατανάλωσης εντομοκτόνων.
Δυσανάλογα μεγάλη κατανάλωση παρατηρείται στην περιφέρεια. Υπεύθυνη για τη διαφορά αυτή είναι η μεγάλη τουριστική κίνηση, αλλά και η αυξημένη παρουσία εντόμων (π.χ. κουνούπια) σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Η κατανάλωση εντομοκτόνων εκτός αστικών κέντρων, όπως επισημαίνεται, συμβάλλει σημαντικά στο να παραμένει μικρό αλλά σταθερό το μερίδιο των μικρότερων σημείων πώλησης.
Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι το 2001 τα μεγάλα σούπερ μάρκετ κατείχαν μερίδιο 82,6% επί των συνολικών πωλήσεων, ενώ τα μικρά σημεία πώλησης είχαν μόνο 17,4%. Το μερίδιο των τελευταίων, που στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορά σημεία πώλησης σε νησιά και μικρές επαρχιακές πόλεις, παραμένει σταθερό τα τελευταία τέσσερα χρόνια (17,7% το 1998, 16,7% το 1999 και 17,5% το 2000) και δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί σημαντικά.
Μερίδια ανά υποκατηγορία
Το μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις των εντομοκτόνων κατέχουν τα προϊόντα για ιπτάμενα έντομα και ακολουθούν τα σκοροκτόνα και τα εντομοκτόνα για έρποντα έντομα. Το 2001 τα μερίδιά τους ήταν 51,1%, 25,5% και 23,1% και οι πωλήσεις τους 19,52 εκατ. ευρώ, 9,74 εκατ. ευρώ και 8,83 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (στοιχεία IRI).
Στην υποκατηγορία των εντομοκτόνων για ιπτάμενα έντομα οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν το 2001 ως εξής: σπρέι 4,37 εκατ. ευρώ (22,3%), ταμπλέτες 6,67 εκατ. ευρώ (34,1%) και υγρά εντομοαπωθητικά 6,88 εκατ. ευρώ (35,2%), ενώ μικρότερα μερίδια κατέχουν τα σπιράλ και τα φορητά εντομοαπωθητικά.
Στην υποκατηγορία των εντομοκτόνων για έρποντα έντομα προηγούνται τα σπρέι με μερίδιο 88,8% (7,85 εκατ. ευρώ). Οι παγίδες καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με 10,% (915.627 ευρώ) και τελευταίες είναι οι σκόνες με πολύ μικρότερο μερίδιο (67.498 ευρώ).
Οι πωλήσεις των προϊόντων ατομικής προστασίας ανήλθαν σε 1,06 εκατ. ευρώ το 2001 έναντι 1,22 εκατ. ευρώ το 2000 και 457.813 ευρώ το 1999.
Εποχικότητα
Οι πωλήσεις των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών προϊόντων παρουσιάζουν έντονη εποχικότητα. Σύμφωνα με έρευνα της SC- JOHNSON, στην αγορά της Ελλάδας και της Ιταλίας η εποχικότητα των πωλήσεων δεν επηρεάζει εξίσου όλες τις υποκατηγορίες.
Στα εντομοκτόνα για έρποντα έντομα οι πωλήσεις πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο, ενώ εκτός της παραπάνω περιόδου ανέρχονται σε ποσοστό 30%.
Στα προϊόντα καταπολέμησης των ιπτάμενων εντόμων περίπου το 20% των πωλήσεων πραγματοποιείται εκτός σεζόν. Οι περισσότερες πωλήσεις σημειώνονται τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Τα προϊόντα ατομικής προστασίας πωλούνται ως επί το πλείστον από το δεύτερο μισό του Ιουνίου μέχρι τον Ιούλιο. Εκτός σεζόν υπάρχει ζήτηση μόνο για ένα ποσοστό 9%.
Τέλος τα σκοροκτόνα έχουν δύο περιόδους μεγάλης κατανάλωσης: το διάστημα Απριλίου-Ιουνίου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, ενώ εκτός σεζόν πραγματοποιείται το 33% των πωλήσεων. Στα σκοροκτόνα η διεύρυνση της περιόδου πωλήσεων στους φθινοπωρινούς μήνες οφείλεται στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη υποκατηγορία έχει εμπλουτιστεί με προϊόντα που έχουν ευχάριστο άρωμα και χρησιμοποιούνται για την προστασία όλων των ρούχων και όχι μόνο των χειμερινών.
Προϊόντα νέας τεχνολογίας
Τα προϊόντα νέας τεχνολογίας, που έκαναν την εμφάνισή τους στην κατηγορία των εντομοκτόνων τα τελευταία χρόνια, κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς και αυτό γιατί είναι άοσμα και κατά κανόνα πιο πρακτικά στη χρήση. Όμως οι κλιματολογικές συνθήκες και ο τρόπος ζωής στην Ελλάδα ευνοεί τη συνύπαρξη των νέων προϊόντων με τα παραδοσιακά, τα οποία εξακολουθούν να κατέχουν υψηλά μερίδια.
Η συγκεκριμένη αγορά υπόκειται σε αυστηρότατους ελέγχους από το Υπουργείο Γεωργίας, το οποίο χορηγεί τις άδειες κυκλοφορίας των προϊόντων. Κατά συνέπεια είναι μία κατηγορία που δεν εμφανίζει την κινητικότητα των άλλων κατηγοριών του μεγέθους της, όσον αφορά στη συχνότητα εισαγωγής νέων προϊόντων. Παρ' όλα αυτά και φέτος αναμένεται να προωθηθούν νέα προϊόντα, κυρίως στις υποκατηγορίες των aerosol και των συσκευών.
Η κατηγορία των εντομοκτόνων χαρακτηρίζεται από την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές στις μεγάλες μάρκες (brand loyalty). Έτσι η μετάβαση από τα παραδοσιακά εντομοκτόνα σε εκείνα της νέας τεχνολογίας γίνεται στο πλαίσιο της μάρκας που ήδη γνωρίζει ο καταναλωτής. Κατά συνέπεια τα μερίδια που κατέχουν οι μεγάλες μάρκες παραμένουν σε γενικές γραμμές σταθερά.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ισχυρές μάρκες της αγοράς αποδίδεται στην ανάγκη τους για άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος των εντόμων, που μόνο μία καταξιωμένη εταιρεία μπορεί να εγγυηθεί. Από την άλλη πλευρά, επειδή τα προϊόντα περιέχουν χημικά συστατικά, οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους ελέγχους που πραγματοποιούν οι μεγάλες εταιρείες κατά τη διαδικασία παραγωγής. Μάλιστα η πίστη τους στις μεγάλες μάρκες είναι τέτοια ώστε, σύμφωνα με έρευνες αγοράς, δεν αγοράζουν τίποτε αν δεν βρουν το προϊόν που επιθυμούν.
Εφόσον ο καταναλωτής πειστεί για την αποτελεσματικότητα του προϊόντος, η τιμή παίζει τον τέταρτο ρόλο στη διαδικασία της επιλογής του. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα αγοράς της SC JOHNSON, κριτήρια για την επιλογή του προϊόντος είναι κατά σειρά: το είδος του εντόμου, το μέρος όπου θα χρησιμοποιηθεί το προϊόν (εντός ή εκτός σπιτιού), το είδος της δράσης του (άμεση ή συνεχής δράση) και έπειτα η τιμή.
Τιμή – Προωθήσεις
Η εγχώρια αγορά των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών, λόγω της έντονης εποχικότητας αλλά και των σημαντικών εταιρειών (πολυεθνικές και ελληνικές) που δραστηριοποιούνται σε αυτήν, χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό. Οι τιμές των προϊόντων δεν έχουν παρουσιάσει σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια και οι αυξήσεις κυμαίνονται στα επίπεδα του πληθωρισμού. Στην αγορά όμως κυριαρχούν οι προσφορές είτε με τη μορφή price off είτε με τη μορφή άλλων προωθητικών ενεργειών μέσα στα καταστήματα. Η ίδια πολιτική προσφορών προς τον καταναλωτή και προς το εμπόριο εκτιμάται ότι θα υιοθετηθεί και φέτος.
BAYER ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ
Η BAYER ΕΛΛΑΣ προσφέρει τις τελευταίες δεκαετίες ολοκληρωμένες λύσεις για την αντιμετώπιση των εντόμων, με τις καταξιωμένες σε παγκόσμιο επίπεδο μάρκες Baygon και Autan. Μέσα από τις έρευνές της, η εταιρεία συνεχίζει να ανανεώνει τα προϊόντα της σύμφωνα πάντα με τις πρόσφατες εξελίξεις της επιστήμης και τις ανάγκες των καταναλωτών. Το 2002 θα κυκλοφορήσει η νέα γενιά Autan με μία πρωτοποριακή σύνθεση που ανακαλύφθηκε στα εργαστήρια της BAYER και θα καλύψει τις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή συνδυάζοντας υψηλή αποτελεσματικότητα και καλλυντική φροντίδα.
Αναλυτικότερα, τα προϊόντα της BAYER είναι: τα κατσαριδοκτόνα Baygon Spray, Baygon Foam, Baygon Bait (παγίδα) και Baygon σκόνη, το σκοροκτόνο Baygon Moth Paper, τα εντομοαπωθητικά Baygon Spray και Baygon Spiral, το υγρό εντομοαπωθητικό σύστημα Baygon Genius-n Set (συσκευασία + ανταλλακτικό), τα εντομοαπωθητικά πλακίδια Bayvap, τις συσκευές Bayvap (με καλώδιο) και Bayvap φις, καθώς και τα εντομοαπωθητικά ατομικής προστασίας Autan Active Lotion, Autan Active Stick, Autan Spray, Autan Family Milk, Autan Family Cream και Autan Calm Spray.
ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ
Η EΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ δραστηριοποιείται για περισσότερα από 30 χρόνια τόσο στην ελληνική όσο και στην κυπριακή αγορά και τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα με τη γνωστή μάρκα Aroxol, η οποία κατέχει ισχυρή θέση στην αγορά των εντομοκτόνων-εντομοαπωθητικών. Στην Ελλάδα διακινεί πλήρη γκάμα προϊόντων για ιπτάμενα και έρποντα έντομα.
Συγκεκριμένα, διαθέτει τα εξής προϊόντα: το Aroxol Aerosol για ιπτάμενα έντομα σε δύο συσκευασίες (300 και 400 ml), το Aroxol για έρποντα έντομα (σε συσκευασία 300 ml), το Aroxol Mec για έρποντα έντομα σε φιάλη των 400 ml με ψεκαστήρα. Το Aroxol Mec αποτελεί καινοτομία, είναι άοσμο και βασίζεται στην τεχνολογία των microcells, δηλαδή το δραστικό του συστατικό είναι εγκλωβισμένο σε μικροκάψουλες που μεταφέρονται πάνω στα έντομα μέχρι τη φωλιά τους και εξολοθρεύουν και όσα άλλα υπάρχουν εκεί. Η φιάλη του προϊόντος και το γεγονός ότι είναι άοσμο το καθιστούν φιλικότερο στο χρήστη, ενώ η δράση του προσφέρει αποτελεσματικότερη προστασία για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στη γκάμα της ΕΥΡΗΚΑ εντάσσονται επίσης το Aroxol Mat (εντομοαπωθητικές ταμπλέτες) και το Aroxol 2000 Liquid (υγρό εντομοαπωθητικό, το οποίο κυκλοφορεί σε δύο συσκευασίες: ανταλλακτικό και ανταλλακτικό με δώρο συσκευή – η συσκευή είναι διπλής χρήσης, κατάλληλη τόσο για υγρό όσο και για ταμπλέτες).
Η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ εφαρμόζει προγράμματα προσφορών (χρηματικές, δώρα) καθώς και προωθητικά προγράμματα στα καταστήματα με ειδικά εκπαιδευμένους προωθητές, που ενημερώνουν τους καταναλωτές δίνοντας παράλληλα κάποιο δώρο.
ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ
Η εταιρεία διακινεί στην αγορά τα προϊόντα Τeza και Pyrox.
Στη σειρά Teza περιλαμβάνονται: το δόλωμα Teza Bait και τα σπρέι Τeza Spray Extra (σε συεκυασία 300 και 400 ml) και Teza Spray Plus άοσμο (σε συσκευασία των 300 ml).
Στη σειρά Pyrox ανήκουν: η συσκευή Pyrox Μat (με και χωρίς καλώδιο) και η συσκευή φις Pyrox Μat, τα Pyrox Spiral (σε συσκευασία 10 τεμαχίων), οι ταμπλέτες Pyrox Mat (10 και 30 τεμαχίων), η συσκευασία Pyrox Mat Set 2+1 (σε προσφορά), το Pyrox Spray (250 ml), τα υγρά εντομοαπωθητικά Pyrox Liquid Set και το ανταλλακτικό των 30 ml.
H συνεργασία της εταιρείας με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι συνεχής και η παρουσία των προϊόντων Teza και Pyrox εντονότατη σε κοινές ή μη ενέργειες merchandising και προωθήσεων (συμμετοχή σε φυλλάδια, προσφορές καταναλωτή, προωθητικές ενέργειες, stands κ.ά.).
SC JOHNSON
Η εταιρεία διακινεί τα εντομοκτόνα με την επωνυμία Raid, με προϊόντα σε όλες τις υποκατηγορίες. Οι πωλήσεις τους, όπως αναφέρουν τα στελέχη της, σημείωσαν αύξηση της τάξης του 18% τον τελευταίο χρόνο. Η συνεργασία που επιτεύχθηκε με όμιλο αγορών που κατέχει το 10% του συνολικού τζίρου αναμένεται να ενισχύσει και το μερίδιο αγοράς του προϊόντος, το οποίο δεν είχε παρουσιάσει αύξηση αντίστοιχη εκείνης των πωλήσεων.
Η αύξηση των πωλήσεων αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη μεγάλη απήχηση της σειράς Silver, που η εταιρεία λάνσαρε το 2001. Φέτος η SC JOHNSON θα επεκτείνει τη συγκεκριμένη σειρά, εντάσσοντας σε αυτήν και υγρά εντομοπωθητικά, ενώ σκοπεύει να κάνει αλλαγές και στα σκοροκτόνα προϊόντα της.
Η σειρά Raid περιλαμβάνει προϊόντα σε όλες τις βασικές κατηγορίες και υποκατηγορίες, καθώς και προϊόντα νέας τεχνολογίας (όπως το Raid φορητό και οι ταμπλέτες με φύλλο αλουμινίου, που είναι μοναδικά στην αγορά).
Αναλυτικότερα, τα προϊόντα για τη σεζόν 2002 είναι τα εξής:
Για ιπτάμενα έντομα: Raid εντομοκτόνο aerosol (με ευχάριστο άρωμα), Raid υγρό εντομοαπωθητικό, Silver Set (νέα ηλεκτρική συσκευή διπλής χρήσης για υγρό ή ταμπλέτες και ανταλλακτικό, με επικάλυψη από φύλλο αλουμινίου στο φιτίλι του, το οποίο όταν θερμαίνεται, απελευθερώνει τη δραστική εντομοαπωθητική ουσία ομοιόμορφα και εξασφαλίζει σταθερή προστασία και διάρκεια για 45 νύχτες), Raid ταμπλέτες με φύλλο αλουμινίου (30 τεμ.), Raid ταμπλέτες με φύλλο αλουμινίου (10 τεμάχια μαζί με ηλεκτρική συσκευή διπλής χρήσης για υγρό ή ταμπλέτες, σε τιμή προσφοράς), Raid φιδάκι, Raid φορητό εντομοαπωθητικό Set (συσκευή και ανταλλακτικό) άοσμο και αθόρυβο, σε μοντέρνα συσκευασία, που μεταφέρεται παντού και λειτουργεί αυτόνομα με μπαταρία.
Εντομοαπωθητικά σώματος: εντομαπωθητική λοσιόν off σε σπρέι για κουνούπια και σκνίπες, με ευχάριστο άρωμα.
Για έρποντα έντομα: Raid Max, κατσαριδοκτόνο aerosol (τo μοναδικό στην αγορά που δρα σε δευτερόλεπτα και έχει διάρκεια δράσης 4 εβδομάδες), Raid κατσαριδοκτόνο δόλωμα (άοσμο), Raid μυρμηγκοκτόνο δόλωμα άοσμο με διάρκεια δράσης 3 μήνες (το μοναδικό δόλωμα για μυρμήγκια που υπάρχει στην αγορά).
Σκοροκτόνα: Raid Σκοροκτόνο τζελ (σετ 2 και 6 τεμαχίων) με εκχύλισμα φυσικής λεβάντας και Permethrin.
Οι προωθητικές ενέργειες της εταιρείας στα σούπερ μάρκετ ποικίλλουν ανάλογα με το προϊόν. Έτσι γίνεται in-door διαφήμιση, promotion, προσφορές έξτρα τεμαχίων κ.ά.
SARA LEE
Η SARA LEE διαθέτει τα εντομοκτόνα Vapona, με προϊόντα σε όλες τις υποκατηγορίες. Ειδικότερα διαθέτει τα σκοροκτόνα προϊόντα Vapona Mini και λεβάντα, καθώς και τα Vapona Mini Thin (για χαλιά, πουλόβερ κ.ά.), το Vapona υγρό και τις ταμπλέτες Vapona Mat για τα κουνούπια, το Vapona Trap (για κατσαρίδες), φιδάκια και σπρέι Vapona για ιπτάμενα και έρποντα έντομα.
Στην κατηγορία των προϊόντων νέας τεχνολογίας ανήκουν η ηλεκτρική συσκευή Vapona Intelligent για τα κουνούπια και η αντίστοιχη ηλεκτρική συσκευή Vapona Anti Fly Electric για τις μύγες. Η εταιρεία διαθέτει επίσης την παραδοσιακή μάρκα εντομοκτόνων Spira, που περιλαμβάνει ταμπλέτες, φιδάκια και υγρό ηλεκτρικό εντομοαπωθητικό.
Για την επόμενη σεζόν η SARA LEE ετοιμάζεται να εμπλουτίσει τη γκάμα των προϊόντων της. Παράλληλα αξιοποιεί ποικίλες προωθητικές ενέργειες στα καταστήματα σούπερ μάρκετ, ανάλογα με τη σεζόν (εκπτώσεις τιμών, προσφορά δώρων με την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων κλπ.).
TRIPLEX ΕΛΛΑΣ ABEE
Η TRIPLEX ΕΛΛΑΣ ABEE διακινεί στην αγορά το εντομοαπωθητικό προϊόν ΒRD, σε σπρέι (aerosol), που κατασκευάζεται στην Ελλάδα. Τα στελέχη της χαρακτηρίζουν το προϊόν «παραδοσιακό». Oι πωλήσεις του είναι σταθερές, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν εφαρμόζει πρόγραμμα προωθήσεων. Το BRD διατίθεται στα καταστήματα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, καθώς και σε μικρότερα σημεία πώλησης.
DIMFIL LTD
Η DIMFIL LTD δραστηριοποιείται στο χώρο των εντομοαπωθητικών από το 2000, όταν ανέλαβε την αποκλειστική αντιπροσωπεία των προϊόντων Fuzi στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η σειρά Fuzi διαθέτει πλήρη γκάμα προϊόντων σε όλες τις κατηγορίες. Αναλυτικότερα διαθέτει τα εξής: aerosol Fuzi εντομοκτόνο 250 ml και κατσαριδοκτόνο 300 ml, Spiral Fuzi, υγρό εντομοαπωθητικό Fuzi Set και Fuzi Liquid (ανταλλακτικό), ταμπλέτες Fuzi Mat 10, 20 και 30 τεμαχίων, ηλεκτρικές συσκευές με ή χωρίς καλώδιο, παγίδες Fuzi Batt, σκοροκτόνα καμφορά κρεμαστή και πλακέτα (λεβάντα, βασιλικός και κέδρος) και ναφθαλίνη Fuzi.
Όπως τονίζουν τα στελέχη της εταιρείας, τα οφέλη του καταναλωτή είναι πολλαπλά, διότι πρόκειται για ακίνδυνα προϊόντα που εξασφαλίζουν τέλεια αποτελέσματα, ενώ παράλληλα προσφέρονται σε τιμές πολύ χαμηλότερες από εκείνες του ανταγωνισμού.
Πίνακας 1: Πωλήσεις εντομοκτόνων σε όλα τα καταστήματα από το 1998 έως το 2001 σε όγκο (σε χιλιάδες τεμάχια) – Στοιχεία IRI
1998 |
1999 |
2000 |
2001 |
|
Σύνολο εντομοκτόνων |
15.412 |
14.511 |
15.192 |
13.968 |
Εντομοκτόνα για έρποντα έντομα |
2.790 |
2.511 |
2.736 |
2.660 |
Σπρέι |
2.006 |
2.099 |
2.276 |
2.226 |
Παγίδες |
784 |
397 |
429 |
405 |
Σκόνες |
0 |
16 |
30 |
29 |
Εντομοκτόνα για ιπτάμενα έντομα |
8.107 |
7.423 |
7.345 |
6.599 |
Σπρέι |
2.057 |
1.913 |
2.063 |
1.761 |
Ταμπλέτες |
2.971 |
2.441 |
2.351 |
2.182 |
Υγρά |
2.069 |
2.086 |
1.882 |
1.700 |
Σπιράλ |
1.009 |
960 |
959 |
791 |
Φορητά |
0 |
0 |
60 |
93 |
Για μύγες |
0 |
24 |
30 |
71 |
Σκοροκτόνα |
4.514 |
4.571 |
5.106 |
4.704 |
Εντομοαπωθητικά για το σώμα |
0 |
149 |
398 |
348 |
Πίνακας 2: Πωλήσεις εντομοκτόνων σε όλα τα καταστήματα από το 1998 έως το 2001, σε αξία (σε χιλιάδες ευρώ) – Στοιχεία IRI
1998 |
1999 |
2000 |
2001 |
|
Σύνολο εντομοκτόνων |
35.157 |
36.947 |
38.876 |
38.136 |
Εντομοκτόνα για έρποντα έντομα |
7.242 |
7.580 |
8.575 |
8.833 |
Σπρέι |
6.112 |
6.685 |
7.562 |
7.850 |
Παγίδες |
1.132 |
859 |
944 |
915 |
Σκόνες |
0 |
35 |
67 |
67 |
Εντομοκτόνα για ιπτάμενα έντομα |
20.093 |
20.258 |
20.542 |
19.521 |
Σπρέι |
4.572 |
4.460 |
4.936 |
4.372 |
Ταμπλέτες |
7.166 |
7.005 |
6.890 |
6.673 |
Υγρά |
7.187 |
7.665 |
7.172 |
6.887 |
Σπιράλ |
1.165 |
1.115 |
1.156 |
1.006 |
Φορητά |
0 |
0 |
363 |
539 |
Για μύγες |
0 |
14 |
23 |
38 |
Σκοροκτόνα |
7.820 |
9.074 |
9.728 |
9.746 |
Εντομοαπωθητικά για το σώμα |
0 |
457 |
1.223 |
1.065 |
Πίνακας 3: Κατανομή πωλήσεων εντομοκτόνων (%) ανά τύπο καταστήματος λιανικής πώλησης από το 1998 έως το 2001 – Στοιχεία IRI
1998 |
1999 |
2000 |
2001 |
|
ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΩΝ |
||||
Σούπερ μάρκετ σύνολο |
82,3 |
83,3 |
82,4 |
82,6 |
Σούπερ μάρκετ άνω των 4 ταμείων |
62,7 |
64,1 |
61,6 |
61,4 |
Σούπερ μάρκετ 2-3 ταμείων |
19,6 |
19,2 |
20,8 |
21,2 |
Μικρά παντοπωλεία |
17,7 |
16,7 |
17,6 |
17,4 |
ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΑ ΓΙΑ ΕΡΠΟΝΤΑ ΕΝΤΟΜΑ |
||||
Σούπερ μάρκετ σύνολο |
80,3 |
82,4 |
83,1 |
81,3 |
Σούπερ μάρκετ άνω των 4 ταμείων |
58,6 |
60,9 |
60,9 |
58,5 |
Σούπερ μάρκετ 2-3 ταμείων |
21,7 |
21,5 |
22,2 |
22,8 |
Μικρά παντοπωλεία |
19,7 |
17,6 |
16,9 |
18,7 |
ΕΝΤΟΜΟΚΤΟΝΑ ΓΙΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΕΝΤΟΜΑ |
||||
Σούπερ μάρκετ σύνολο |
77,7 |
78,2 |
76,9 |
76,2 |
Σούπερ μάρκετ άνω των 4 ταμείων |
57,3 |
58,2 |
52,9 |
53,6 |
Σούπερ μάρκετ 2-3 ταμείων |
20,4 |
20,0 |
24,0 |
22,6 |
Μικρά παντοπωλεία |
22,3 |
21,8 |
23,1 |
23,8 |
ΣΚΟΡΟΚΤΟΝΑ |
||||
Σούπερ μάρκετ σύνολο |
91,7 |
92,0 |
90,0 |
92,4 |
Σούπερ μάρκετ άνω των 4 ταμείων |
75,1 |
75,5 |
74,6 |
74,1 |
Σούπερ μάρκετ 2-3 ταμείων |
16,6 |
16,5 |
15,4 |
18,3 |
Μικρά παντοπωλεία |
8,3 |
8,0 |
10,0 |
7,6 |
ΕΝΤΟΜΟΑΠΩΘΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑ |
||||
Σούπερ μάρκετ σύνολο |
– |
80,1 |
86,8 |
82,0 |
Σούπερ μάρκετ άνω των 4 ταμείων |
– |
52,3 |
58,5 |
63,5 |
Σούπερ μάρκετ 2-3 ταμείων |
– |
27,8 |
28,3 |
18,5 |
Μικρά παντοπωλεία |
– |
19,9 |
13,2 |
18,0 |