Στο επιθετικό άνοιγμα νέων σούπερ μάρκετ ανά την Ελλάδα, την ένταση της διαφοροποίησής της έναντι των ανταγωνιστών της και στην περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών της πωλήσεων βασίζει φέτος την πολιτική της η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, προκειμένου να επιτύχει άνοδο πωλήσεων, κόντρα στις προβλέψεις που λένε ότι ο κλαδικός τζίρος φέτος θα κινηθεί πτωτικά.

Οι τελευταίες προβλέψεις της διοίκησης της εταιρείας κάνουν λόγο για μια αύξηση του τζίρου της φέτος κατά 5% –σημειώνουμε ότι πέρυσι οι ενοποιημένες πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 349,5 εκατ. ευρώ (ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και CRM). Προς επίτευξη του στόχου αυτού η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ανακοίνωσε προ ημερών την ίδρυση έξι νέων καταστημάτων της στο Γαλάτσι, το Χαϊδάρι, την Καλλίπολη, το Ίλιον, την Πετρούπολη και τη Θάσο. Όπως τονίζουν στελέχη της, η λειτουργία τους καλύπτει κενά στο χάρτη της γεωγραφικής διασποράς του δικτύου της αλυσίδας, με την κατάληψη θέσεων στις οποίες μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να επεκταθεί, λόγω των δεσμεύσεων που απέρρεαν από τη συμμετοχή της στον όμιλο αγορών ΕΛΟΜΑΣ. Εξάλλου, ανάλογα κινήθηκε με την εγκαινίαση ακόμη τεσσάρων νέων σούπερ μάρκετ τους πρώτους μήνες του έτους.

Μέχρι το τέλος του χρόνου ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει την οργάνωση και λειτουργία ακόμα 5-8 νέων σούπερ μάρκετ. Τα νέα καταστήματα της αλυσίδας είναι είτε εταιρικά είτε franchise. Για την ίδρυσή τους θα επενδυθούν συνολικά φέτος περί τα 10 εκατ. ευρώ.

Σημειώνουμε ότι στο τέλος του 2020 το δίκτυο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός περιλάμβανε 237 σούπερ μάρκετ. Με τη λειτουργία των συνολικά 15-18 νέων καταστημάτων της φέτος, στο τέλος του 2021 ο συνολικός αριθμός τους θα κυμανθεί μεταξύ 252 και 255. Στο δίκτυό της εντάσσονται και δύο cash & carry μονάδες, που εδρεύουν στη Φλώρινα και την Αίγινα. Πάντως, δεν είναι στις προθέσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός να επενδύσει περαιτέρω στην οργανωμένη χονδρική.

Στο επικεντρο οι «Θησαυροι της Ελλάδας»
Σε ό,τι αφορά το εγχείρημα της διαφοροποίησής της, η στρατηγική της αλυσίδας εστιάζεται κυρίως στην πρόταξη της συλλογής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, επωνυμίας «Θησαυροί της Ελλάδας». Σήμερα η εν λόγω σειρά περιλαμβάνει περίπου 140-150 προϊόντα, ενώ σχετικά σύντομα θα εμπλουτιστεί με νέες προτάσεις, με τις οποίες θα επεκταθεί αριθμητικά περίπου στους 170 κωδικούς.

Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τη διοίκηση της εταιρείας στην προβολή της συλλογής της έτοιμων γευμάτων, προκειμένου να ικανοποιούνται οι ανάγκες των πελατών που αναζητούν καθημερινά εύκολες λύσεις μαγειρέματος, και των τυποποιημένων κρεάτων, μέσω των οποίων καλύπτεται η υστέρηση των μικρών καταστημάτων του δικτύου της να λειτουργούν αυτόνομα τμήματα κρεοπωλείου.

Στο πεδίο των ηλεκτρονικών πωλήσεων η αλυσίδα έχει ήδη κάνει τις πρώτες κινήσεις της. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, υπάρχει ακόμη δρόμος να διανύσει, καθώς η ωρίμανση του e-shop αφενός απαιτεί χρόνο και αφετέρου προϋποθέτει διαφοροποιημένες υποδομές.

Σχετικά με το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, παράγοντες της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός δηλώνουν ότι, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, δεν υπάρχει στον ορίζονται κάποια σχετική συμφωνία.