Στα 34 δισ. λίρες Αγγλίας προβλέπεται πως θα φτάσει ο τζίρος των εκπτωτικών αλυσίδων στο σύνολο των κλάδων λιανεμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως αναφέρει η σχετική έρευνα της Mintel, σε δείγμα 2.000 ατόμων ηλικίας άνω των 16 ετών (Ιούλιος 2021). Η έρευνα περιέχει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως για παράδειγμα πως κατά 34% οι πελάτες των εκπτωτικών αλυσίδων (τροφίμων και μη), που έχουν τα υψηλότερα εισοδήματα (πάνω από 50.000 λίρες Αγγλίας οικογενειακό εισόδημα), πραγματοποιούν με μεγαλύτερη ένταση αγορές από το συγκεκριμένο κανάλι σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό είναι 42% μεταξύ των ανδρών 25-44 ετών. Επίσης, μόλις το 30% όσων αγοράζουν προϊόντα από εκπτωτικές αλυσίδες οι οποίες διαθέτουν e-commerce υπηρεσίες τις αξιοποιούν για τις αγορές τους.

Σύμφωνα με τη Mintel, η αύξηση των πωλήσεων κατά το 2022, για εκπτωτικές αλυσίδες τροφίμων και μη τροφίμων θα φθάσει σε ποσοστό το 6,6%, ευνοούμενη από τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα. Αυτή η αύξηση έρχεται μετά την προβλεπόμενη μείωση για το 2021, που ακολούθησε μια ιδιαίτερα θετική χρονιά, το 2020, οπότε οι πωλήσεις είχαν φθάσει στα 32,7 δισ. λίρες Αγγλίας, με ποσοστό αύξησης κατά 9,2%. Μιλώντας ειδικότερα για τον κλάδο των τροφίμων, οι εκπτωτικές αλυσίδες, όπως οι Aldi και Lidl, που κατέχουν μερίδιο περίπου 14% της αγοράς των ειδών παντοπωλείου στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναμένεται να αυξήσουν τον τζίρο τους το 2022 κατά 6,1%, στα 22,5 δισ. λίρες Αγγλίας. Συνολικά οι εκπτωτικές αλυσίδες τροφίμων και μη κατείχαν το 9,5% των λιανικών πωλήσεων το 2020, ενώ για το 2021 προβλέπεται μικρή μείωση του μεριδίου τους, στο 9,1%.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της έρευνας, οι πελάτες των εκπτωτικών αλυσίδων δηλώνουν κατά ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό (ένας τους δέκα ή κατά 67%), πως βρίσκουν τα προϊόντα των luxury σειρών PL των discounters εξίσου ποιοτικά με των αντίστοιχων σειρών των σούπερ μάρκετ. Επίσης, ενδιαφέρον έχει η σημείωση των αναλυτών ότι τα φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας είναι μεταξύ των ειδών που προσελκύουν τους νεότερους σε ηλικία βρετανούς στις εκπτωτικές αλυσίδες, καθώς το 42% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών αγοράζουν αυτά τα προϊόντα από discounters, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους ηλικίας άνω των 65 ετών είναι πολύ χαμηλότερο (32%).

Ο Piers Butel, Retail Analyst της Mintel, σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας ανέφερε μεταξύ άλλων πως παρά την ανησυχία που προκάλεσε η πανδημία σχετικά με την πορεία των πωλήσεων στα εκπτωτικά καταστήματα, κυρίως λόγω της υστέρησης έναντι άλλων κλάδων στον τομέα των e-commerce υπηρεσιών, αλλά και του φόβου που είχαν οι πελάτες για επίσκεψη στα φυσικά καταστήματα, οι εκπτωτικές αλυσίδες είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται. Βασικοί λόγοι ήταν, μεταξύ άλλων, το άνοιγμα νέων καταστημάτων από τις ισχυρότερες επιχειρήσεις του κλάδου και η οικονομική αβεβαιότητα, που κάνει πιο ελκυστικά τα εκπτωτικά καταστήματα, ιδίως στις νέες οικογένειες, στις οποίες προστέθηκαν νέα μέλη, οι οποίες κατά 99%, σύμφωνα με την έρευνα, πραγματοποιούν αγορές από discounters.