Κερδισμένες βγήκαν αθροιστικά το 2021 οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Lidl, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης) σε επίπεδο πωλήσεων, σε αντίθεση με τις τρεις επόμενες σε μέγεθος αλυσίδες (my Market, Γαλαξίας, Μασούτης), σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο χθεσινό Shopper Trends online event της NielsenIQ. Ειδικότερα, οι τρεις πρώτοι retailers της αγοράς είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται σε αξία κατά 1,5% αθροιστικά σε σχέση με το 2020, αυξάνοντας το αθροιστικό τους μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου σε αξία από το 64,6% στο 64,9%. Αυτό το 0,3% που κέρδισαν οι τρεις αυτές αλυσίδες, το έχασαν οι τρεις επόμενες σε μέγεθος, οι οποίες το 2021 είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται αθροιστικά κατά 0,6% και το μερίδιό τους να υποχωρεί στο 21,1%, ενώ το μερίδιο των υπολοίπων παικτών της αγοράς παρέμεινε αμετάβλητο στο 13,9%.

Έτρεξαν με +8,1% το 2021 τα hypermarkets
Το ρόλο της σε αυτήν την ενδυνάμωση των τριών πρώτων αλυσίδων εκτιμάται ότι διαδραμάτισε η υπάρχουσα τάση που ευνοεί τις υπεραγορές, καθώς μετά το ξέσπασμα της πανδημίας οι καταναλωτές φαίνονται να προτιμούν τα πιο ευρύχωρα καταστήματα, όπου βρίσκουν περισσότερα προϊόντα και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Η τάση αυτή εκδηλώνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, με τη σημαντική αύξηση των πωλήσεων το 2021 στην κατηγορία των hypermarkets (+8,1%), όταν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκαν με +1%, ενώ τα μικρά σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 1%. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διαθέτουν τέτοια μεγάλα καταστήματα, και έτσι ωφελήθηκαν από την τάση αυτή.

Πού πηγαίνουν αυτοι που δοκιμάζουν νέα καταστήματα
Ενδιαφέρον είναι σε αυτό το πλαίσιο και το στοιχείο που προέκυψε στο πλαίσιο της έρευνας Shopper Insights, στο ερώτημα για το αν οι καταναλωτές επισκέφθηκαν κατά το τελευταίο εξάμηνο κάποιο νέο ή διαφορετικό κατάστημα σούπερ μάρκετ από αυτό που προτιμούν συνήθως.

Το ποσοστό αυτών που απάντησαν θετικά το 2018 και το 2019 ανερχόταν μόλις στο 4%, όμως το 2020, ως απόρροια της πανδημίας, εκτοξεύθηκε στο 29%, ποσοστό στο οποίο παρέμεινε και το 2021. Μεταξύ αυτών που επισκέφθηκαν ένα νέο ή διαφορετικό κατάστημα, τα μεγαλύτερα ποσοστά προτίμησης παρουσιάζουν οι Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος (20%) και ακολουθούν οι Lidl (16%), Μασούτης (14%), my Market (11%) και Κρητικός (10%).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter