Την ταυτοποίηση των καταστημάτων του, με την καθιέρωση ενιαίου εμπορικού σήματος, σχεδιάζει ο ΕΛΟΜΑΣ, ώστε το δίκτυό του να αποκτήσει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα από το ευρύ πελατειακό κοινό. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του ομίλου θα προχωρήσει τους επόμενους μήνες στον σχεδιασμό ειδικής ταμπέλας, που θα αναρτηθεί στις προσόψεις όλων των καταστημάτων, όπως και αυτοκόλλητων για τους χώρους πώλησης, στα οποία θα αναγράφεται ότι τα σούπερ μάρκετ ανήκουν στην «οικογένεια» του ΕΛΟΜΑΣ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου αγορών, στην παρούσα φάση, λόγω της κρίσης, κρίθηκε οικονομικά ασύμφορο οι εταιρείες-μέλη του να προχωρήσουν σε ριζικό ανασχεδιασμό των εμπορικών τους μονάδων, με σκοπό να δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για καταστήματα της ίδιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ, οπότε επελέγη μια low budget λύση, αυτή της κοινής ταμπέλας και των αυτοκόλλητων σημάτων.

Ωστόσο, ο όμιλος κινείται πιο δραστικά σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Όπως τονίζουν στελέχη του, τους τελευταίους μήνες έχει εμπλουτιστεί η ποικιλία τους με νέους κωδικούς, που αφορούν είτε στην επέκταση της γκάμας με νέα προϊόντα είτε στη δημιουργία περισσότερων εξειδικευμένων προτάσεων.

Η συλλογή των private label προϊόντων του ομίλου ενισχύθηκε σε κατηγορίες όπως τα ρύζια και τα όσπρια, το κακάο (νέα κατηγορία), οι παιδικές πάνες, τα αλουμινόχαρτα, καθώς και σε άλλες προϊοντικές ομάδες τροφίμων και μη τροφίμων, όπως σερβιέτες, στοματικά διαλύματα, απορρυπαντικά, προϊόντα κατάψυξης (σφολιατοειδή, ζύμες), μανιτάρια, δημητριακά, μπισκότα, σνακ κά.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το 2010 η ζήτηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τα ράφια των εταιρειών-μελών του ΕΛΟΜΑΣ αυξήθηκε περίπου κατά 30%. Το γεγονός αυτό ήταν που οδήγησε τη διοίκησή του να προχωρήσει σε μια γενναία αναβάθμιση της κατηγορίας με νέους κωδικούς.

Οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές
Εξάλλου, πρόσφατα ο ΕΛΟΜΑΣ προχώρησε σε οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές, προκειμένου να ισχυροποιήσει την ηγετική του ομάδα, αλλά και να καταστεί περισσότερο λειτουργικός και ευέλικτος στη λήψη των αποφάσεων και τελικά αποτελεσματικός, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη δυνατή ανταποδοτικότητα προς τις επιχειρήσεις-μέλη του.

Παράγοντες του ομίλου, μιλώντας στο σελφ σέρβις, επεσήμαναν ότι ο ΕΛΟΜΑΣ μετά το ξέσπασμα της κρίσης χρέους της χώρας εμφάνισε σημάδια στασιμότητας. Για τον λόγο αυτό κρίθηκε σκόπιμο από τη διοίκησή του να προχωρήσει σε μια σειρά αλλαγών, που, όπως προαναφέρθηκε, αφορούσαν συνολικά στη λειτουργία του, δηλαδή την οργάνωση, τη στελέχωση, την εμπορική πολιτική και την πολιτική marketing.

Οι ίδιοι παράγοντες δηλώνουν επίσης ότι η διοίκηση του ομίλου είναι ανοικτή σε συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με άλλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, μικρομεσαίες ή μεγαλύτερες, με την προοπτική αύξησης της δυναμικής του, ενώ ήδη εξετάζει το ενδεχόμενο συνεργασίας με μεγάλο όμιλο του εξωτερικού, ο οποίος έχει ισχυρή παρουσία στην Ευρώπη.

Σημειώνουμε ότι ο όμιλος αριθμεί σήμερα 39 επιχειρήσεις-μέλη, οι οποίες διαθέτουν ένα συνολικό δυναμικό 600 καταστημάτων, με ετήσιο άθροισμα τζίρου περί τα 1,3 δισ. ευρώ. Το 2010 οι πωλήσεις του, λόγω της κρίσης, εμφάνισαν μικρή κάμψη, της τάξης του 2%-2,5%. Πάντως, ορισμένες από τις επιχειρήσεις του ομίλου προχώρησαν πέρυσι στη δημιουργία νέων καταστημάτων.

Φέτος, οι προβλέψεις της διοίκησης του ΕΛΟΜΑΣ σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των πωλήσεών του αναφέρουν ότι θα είναι οριακά θετική, θεωρώντας ότι η νέα επέκταση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα νέα καταστήματα, όπως και η πολιτική συγκράτησης των τιμών, θα βοηθήσουν τα μέλη του να συγκρατήσουν τη δυναμική τους, όπως και να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στον χώρο της οργανωμένης λιανικής.