Η νέα επικοινωνιακή στρατηγική των ποτών LUCOZADE ανοίγει την αγορά τους προς την πλευρά των αναψυκτικών.

Η νέα επικοινωνιακή στρατηγική των ποτών LUCOZADE ανοίγει την αγορά τους προς την πλευρά των αναψυκτικών.

Η σειρά προϊόντων LUCOZADE, που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά από το 1993, ανήκει στην SMITH KLINE BEECHAM -μία από τις μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρίες στον κόσμο. Υπερβαίνοντας το στενό πλαίσιο της εξειδικευμένης κατανάλωσης των ενεργειακών-ισοτονικών ποτών, η σειρά LUCOZADE εντάσσεται σήμερα σε μια νέα ευρύτερη υποκατηγορία των soft drinks με σαφώς μεγαλύτερο κοινό: Στην υποκατηγορία των “ενεργειακών αναψυκτικών”. Σε αυτό κατατείνει συνολικά η νέα επικοινωνιακή στρατηγική της SMITH KLINE BEECHAM για τα LUCOZADE, τα οποία απευθύνει σε όλους τους νέους, κυρίως μεταξύ 15 και 24 ετών. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής επιχειρείται η τόνωση των πωλήσεων της σειράς και κατά τους χειμερινούς μήνες (σήμερα παρουσιάζει έντονη εποχικότητα μεταξύ Μαϊου και Σεπτεμβρίου). Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με την εταιρία, η μάρκα ήδη κατέχει μερίδιο περίπου ίσο με τα 4/5 του συνόλου των πωλήσεων της μικρής αλλά σχετικά αναπτυσσόμενης κατηγορίας των ενεργειακών-ισοτονικών ποτών.

Ενέργεια και απόλαυση για όλους

Η σειρά LUCOZADE, που από το φθινόπωρο του ’99 παράγεται στη Φλώρινα (ως τότε εισάγονταν από την Αγγλία), παράγεται σε δύο τύπους: Στον απλό ενεργειακό τύπο LUCOZADE, που κυκλοφορεί σε γεύσεις πορτοκάλι και λεμόνι και στον ισοτονικό LUCOZADE SPORT, που διατίθεται σε γεύση πορτοκάλι.

Ο τύπος του απλού ενεργειακού ποτού περιέχει ενισχυμένη ποσότητα γλυκόζης και υδατανθράκων, προσφέροντας περίπου τη διπλάσια ενέργεια από τα κοινά ποτά της κατηγορίας των soft drinks, έτσι ώστε βοηθά στην αναπλήρωση της ενέργειας του οργανισμού που χάνεται στις συνθήκες της καθημερινής έντασης. Απευθύνεται σε όλους τους καταναλωτές, που ταυτόχρονα με την ανάγκη να απολαύσουν ένα δροσερό και εύγευστο ποτό θέλουν να αναζωογονήσουν τον οργανισμό τους.

Ο τύπος του ισοτονικού ποτού LUCOZADE SPORT, με την περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες-μεταλλικά άλατα, ενυδατώνει πιο γρήγορα απ’ ό,τι το νερό τον καταπονημένο οργανισμό από τη σωματική άσκηση, αυξάνει τη φυσική του αντοχή στο μέγιστο της απόδοσής του και ικανοποιεί αποτελεσματικά το αίσθημα της δίψας. Απευθύνεται κυρίως στους ανθρώπους που αθλούνται ή καταβάλλουν έντονη σωματική προσπάθεια, αλλά και σε κάθε καταναλωτή που αποζητά ένα δροσερό αντίδοτο στη φυσική κόπωση.

Οι δύο τύποι του προϊόντος διατίθενται σε γυάλινες φιάλες των 300 ml, ενώ ο τύπος του απλού ενεργειακού LUCOZADE κυκλοφορεί και σε φιάλη του 1L σε γεύση πορτοκάλι. Πάντως, όπως μας επισημάνθηκε από τον κ. Αλέξη Κιτρομηλίδη, brand manager της σειράς LUCOZADE της εταιρίας SMITH KLINE BEECHAM, η διάκριση μεταξύ των δύο τύπων του προϊόντος εκτός από τους αθλητές δεν φαίνεται να απασχολεί ούτε τη ζήτηση ούτε το λιανεμπόριο.

Η σειρά είναι τοποθετημένη σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, περίπου στο 45% της αγοράς των περιπτέρων, καθώς και σε αρκετά βενζινάδικα. Η SMITH KLINE BEECHAM προμηθεύει απευθείας τα σούπερ μάρκετ, ενώ στα περίπτερα και στα καταστήματα ψιλικών τη διανομή έχει αναλάβει η εταιρία ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ.

Έντονη διαφημιστική υποστήριξη

Σε εξέλιξη βρίσκεται η νέα και χαρακτηριστική διαφημιστική καμπάνια του LUCOZADE σε τηλεόραση, περιοδικά και υπαίθρια γιγαντοταμπλό (“LUCOZADE: Η κρυφή δύναμη της Lara Kroft” –της πρωταγωνίστριας του γνωστού video game). Η τηλεοπτική καμπάνια θα διαρκέσει μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ αντίστοιχη ραδιοφωνική θα εξελίσσεται μέχρι και τον Αύγουστο στους νεανικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Η σειρά προωθείται στα σούπερ μάρκετ με ενημερωτικό φυλλάδιο, προωθητικές ντάνες και προσφορές καταναλωτή (έκπτωση στις συσκευασίες των τεσσάρων μπουκαλιών).

Το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος ένα ιστιοπλοϊκό με το λογότυπο του προϊόντος στα πανιά του ταξίδεψε στις παραλίες της Μυκόνου, όπου έγιναν δειγματοδιανομές και διανομές δώρων του LUCOZADE.

GATORADE

Δέκα γεύσεις για την αναπλήρωση της χαμένης ενέργειας

Το GATORADE παρουσιάζει ανάπτυξη πωλήσεων την τελευταία διετία και μεγαλύτερη διείσδυση σε διαφορετικές καταναλωτικές ομάδες.

Το ενεργειακό ποτό GATORADE είναι προϊόν της εταιρίας QUACKER, μιας από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρίες παραγωγής προϊόντων υγιεινής διατροφής. Αντιπροσωπεύεται στην ελληνική αγορά και διανέμεται από την εταιρία ΝΕΚΤΑΡ ΑΕ.

Όπως μας είπε ο κ. Κώστας Ελευθεριάδης, διευθυντής πωλήσεων της ΝΕΚΤΑΡ, τη φόρμουλα του GATORADE εμπνεύστηκε και δημιούργησε μια αμερικανική πανεπιστημιακή ομάδα φοιτητών του τομέα χημείας, προκειμένου να συμβάλει στην ενίσχυση της απόδοσης της ποδοσφαιρικής ομάδας της σχολής της. Αν και δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις επιδόσεις της ομάδας, που είχε το όνομα “Αλιγάτορες”, το σίγουρο είναι ότι το δυναμωτικό που έπινε άρεσε ευρύτερα, έγινε μόδα, αναγνωρίστηκε η ενεργειακή του αξία, οπότε ευδοκίμησε η πρόταση για τη βιομηχανοποίηση της παραγωγής του από την QUACKER. Πάντως η λεκτική ρίζα της μάρκας του προϊόντος έμεινε να θυμίζει στις ΗΠΑ, αν όχι την αθλητική δόξα των “Αλιγατόρων”, σίγουρα τη δόξα των νεαρών ευφυών επιστημόνων οπαδών της…

Το προϊόν περιέχει αυξημένη ποσότητα γλυκόζης, υδατανθράκων και μεταλλικών αλάτων, που αφομοιώνονται γρήγορα από τον οργανισμό, συμβάλλοντας στην αναπλήρωση της ενέργειάς του.

Το GATORADE τοποθετήθηκε στην ελληνική αγορά πριν από οκτώμισι χρόνια. Κυκλοφορεί στην κλασική εντυπωσιακή γυάλινη συσκευασία του των 500 γρ. και στις εύχρηστες συσκευασίες pet των 600 γρ. και των 750 γρ. Η ποικιλία γεύσεων του προϊόντος, μετά τη σχετικά πρόσφατη προσθήκη της γεύσης μήλου στη συλλογή του, αριθμεί δέκα διαφορετικές γεύσεις φρούτων, ενώ ακόμα δύο αναμένεται ότι θα λανσαριστούν και στην ελληνική αγορά. Σημειώνεται ότι οι γεύσεις πορτοκάλι, λεμόνι, τροπικό -και η γεύση μανταρίνι που διατίθεται στις συσκευασίες pet- έχουν τη μεγαλύτερη κινητικότητα.

Το GATORADE, οι πωλήσεις του οποίου την τελευταία διετία παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, απευθύνεται σε νέους μέχρι τριάντα ετών, κυρίως στους έφηβους και στο κοινό που ασχολείται ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά με τον αθλητισμό. Ωστόσο, όπως εκτιμάται, το προϊόν παρουσιάζει ενδιαφέροντα ρυθμό διείσδυσης και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Το δίκτυο διανομής της ΝΕΚΤΑΡ απευθύνεται σε όλα τα κανάλια διανομής (από σούπερ μάρκετ μέχρι και περίπτερα), ενώ συνεργάζεται και με αντιπροσώπους-διανομείς στη νησιωτική χώρα. Στόχος της ΝΕΚΤΑΡ σήμερα είναι η τοποθέτηση του GATORADE σε όλα τα σημεία πώλησης της αγοράς. Ήδη η εταιρία έχει χορηγήσει ψυγεία για τη φιλοξενία του προϊόντος της στο 50%-60% των σημείων πώλησης που δραστηριοποιούνται σε αθλητικούς χώρους και περίπου στο 4% ή 5% των περιπτέρων επί του συνόλου της αγοράς τους.

Εκτός από τις δειγματοδιανομές και τις άλλες ενέργειες προβολής του GATORADE, που συνηθίζονται στις αθλητικές εκδηλώσεις, φέτος προγραμματίζεται η προώθηση του προϊόντος σε παραλίες και -αργότερα- στους χώρους των σχολείων. Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαφημιστική του καμπάνια στο FILMNET, ενώ σύντομα θα εμφανιστούν και καταχωρίσεις του στον αθλητικό Τύπο. Στα σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις του προϊόντος υποστηρίζονται -κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες- με προβολές.

ISOSTAR

Αποκλειστικά για τους καταναλωτές που αθλούνται

Το εξειδικευμένο ισοτονικό ποτό για τους αθλητές ISOSTAR ετοιμάζεται φέτος να επεκτείνει τη διανομή του σε όλους τους αθλητικούς χώρους.

Σε διεθνές επίπεδο, το ισοτονικό ποτό ISOSTAR -προϊόν του αμερικανικού πολυεθνικού κολοσσού NOVARTIS- θεωρείται το πλέον εξειδικευμένο αθλητικό ποτό, καθώς “αυτό εισήγαγε την τεχνολογία των ισοτονικών προϊόντων αποκλειστικά για την υποστήριξη των αθλητών”, μας εξήγησε η κα Ρένα Κωστή, marketing manager της NOVARTIS.

Το ISOSTAR, που τοποθετήθηκε στην ελληνική αγορά το 1994 και διανέμεται από την ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ, έχει σύσταση επιστημονικά μελετημένη (σχέση περιεκτικότητας υδατανθράκων/ νατρίων-ηλεκτρολυτών/ βιταμινών), ώστε να αναπληρώνει ταχύτατα τα υγρά του σώματος που χάνονται κατά τη διάρκεια της άθλησης, προσφέροντας ενέργεια και δύναμη στον οργανισμό. Η ειδοποιός διαφορά του από τα άλλα ενεργειακά-ισοτονικά ποτά είναι ότι απευθύνεται αποκλειστικά στον αθλητικό κόσμο, πράγμα που καθορίζει και την επικοινωνιακή του στρατηγική.

Το προϊόν διανέμεται μέσω των σούπερ μάρκετ, ενώ είναι τοποθετημένο και σε ορισμένες καντίνες αθλητικών κέντρων. Διατίθεται σε αλουμινένιο κουτί των 250 ml, σε γεύσεις πορτοκάλι και λεμόνι, καθώς και σε συσκευασμένη συμπυκνωμένη σκόνη, η οποία διαλυόμενη στο νερό δίνει ποσότητα ίση με το εικοσαπλάσιο του προϊόντος που προσφέρεται ως έτοιμο ποτό (5L). Η συσκευασμένη συμπυκνωμένη σκόνη απευθύνεται στους αθλητές καταναλωτές (ή στις αθλητικές ομάδες) που κάνουν συχνή χρήση του προϊόντος και κυκλοφορεί μόνο στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Στη συσκευασία της προσφέρεται δωρεάν ένα μπετονάκι δοσομετρητής για την παρασκευή της ποσότητας των 250 ml ποτού. Στις καντίνες των αθλητικών κέντρων το προϊόν διατίθεται μόνο ως έτοιμο ποτό. Από τον Ιούνιο η εταιρία λανσάρει στην αγορά και τη συσκευασία pet του ISOSTAR (250 ml).

Στόχος: παρουσία σε όλους τους αθλητικούς χώρους

Ο στόχος φέτος της NOVARTIS είναι να επεκτείνει τη διανομή του ISOSTAR σε όλες τις καντίνες των αθλητικών χώρων της Ελλάδας (αθλητικά κέντρα, γήπεδα κλπ). Επίσης, να γίνει το προϊόν της το ποτό όλων των πρωταθλητών μας και των εθνικών μας ομάδων (ήδη πολλές ομάδες απ’ όλα τα αθλήματα και επώνυμοι αθλητές αναγνωρίζουν επίσημα την αξία του προϊόντος).

Το ISOSTAR προβάλλεται μέσω των χορηγιών του και των διαφημιστικών πινακίδων του σε κεντρικές αθλητικές εκδηλώσεις. Φέτος το προϊόν θα είναι επίσημος χορηγός στα “Τσικλιτήρια”, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του χαντ μπολ που θα γίνει στην Ελλάδα κ.ά.