Την Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελετή απονομής του πλέον αναγνωρίσιμου θεσμού βραβείων για την αγορά των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους,
των Supermarket Awards 2022. Ο κλάδος έχει να επιδείξει σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις ως «απάντηση» στις προκλήσεις μιας ιδιαίτερα ταραγμένης εποχής για την διεθνή οικονομία…
Tο «παρών» στην εορταστική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στο κτήμα «Αναΐς» στην Βαρυμπόμπη, έδωσαν περισσότεροι από 250 εκπρόσωποι εταιρειών και θεσμικών φορέων του κλάδου. Τα βραβεία διοργανώνονται από το περιοδικό σελφ σέρβις της BOUSSIAS, με την επιστημονική συνεργασία του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Χαιρετισμό απηύθυνε κατά την έναρξη της τελετής απονομής ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία του κλάδου των σούπερ μάρκετ, των προμηθευτών τους, όπως και των μικρών καταστημάτων λιανικής τροφίμων, τονίζοντας ότι πρόκειται για επιχειρήσεις που, μέσω της αποτελεσματικής δουλειάς τους, κράτησαν όρθια την κοινωνία στη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας. Ο κ. Γεωργιάδης τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση θέτει στη διάθεση των επιχειρήσεων μια σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων, είτε φορολογικών κινήτρων για τη συνένωσή τους είτε εγγυημένων δανείων με χαμηλότερα επιτόκια, μέσω της ελληνικής αναπτυξιακής τραπέζης, είτε σημαντικών επενδύσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης, προκειμένου να επιταχυνθεί η τάση της επιχειρηματικής συγκέντρωσης. Επιπλέον, αφού επισήμανε τη σοβαρότητα της πληθωριστικής και της ενεργειακής κρίσης, αναφέρθηκε στα κυβερνητικά μέτρα για την άμβλυνση των επιπτώσεών τους στο διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα, δηλώνοντας: «Είμαι σε συζήτηση με τους θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου για να δούμε τι περισσότερο μπορούμε να κάνουμε στο δύσκολο χειμώνα που ακολουθεί. Και πιστεύουμε θα καταλήξουμε σε κάποιες κοινές λύσεις».

Ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Super Market Awards 2022, Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης, επιστημονικός σύμβουλος στο Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και διευθυντής του ELTRUN, ανέφερε στο μήνυμά του: «Οι βέλτιστες πρακτικές που βραβεύθηκαν στα φετινά Supermarket Awards, αναδεικνύουν τις πιο δραστικές στρατηγικές του κλάδου (λιανεμπόριο και βιομηχανία/προμηθευτές) σε ό,τι αφορά την ανταπόκρισή του σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα απαιτητικό, με πολλαπλές προκλήσεις. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν οι βέλτιστες πρακτικές ως προς τις αποδοτικότερες λειτουργίες και την έμφαση στη παραγωγικότητα, την πελατοκεντρική στρατηγική στην εξυπηρέτηση και τα προϊόντα, την ανάπτυξη και αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, την επικέντρωση στη προστασία του περιβάλλοντος και την κυκλική οικονομία, τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλες τις λειτουργίες, τις καινοτομίες στα προϊόντα και τις διαδικασίες, τα νέα προϊόντα ή το επαναλανσάρισμα προϊόντων και την αξιοποίηση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής».

Τα κορυφαία βραβεία
Σύμφωνα με την αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων και τη σχετική απόδοση των βραβείων στις επιχειρήσεις που διακρίθηκαν ανά διαγωνιστική κατηγορία, προέκυψαν και τα κορυφαία βραβεία του θεσμού.
Ειδικότερα, ως Retailer of the Year αναδείχθηκε η Metro AEBE, συγκεντρώνοντας τους περισσότερους πόντους, βάσει των βραβείων που κατέκτησε (5 gold, 6 silver, 1 bronze), Food Supplier of the Year η Χήτος ΑΒΕΕ (2 gold, 2 silver, 2 bronze) και Non Food Supplier of the Year η Μέγα Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής AE (3 gold, 2 silver και 1 bronze).

Τον τίτλο του Top Rated Project στην Ενότητα «Λιανεμπόριο / Σούπερ Μάρκετ» κατέκτησε η Metro AEBE για την πρωτοβουλία της «My Posto-Ψηφιακός Βοηθός Ποιότητας στην πρώτη γραμμή», τη διάκριση Top Rated Project στην Ενότητα «Προμηθευτές Ταχυκίνητων Προϊόντων (Food & Non Food)» κατέκτησε η Κύκνος για την πρωτοβουλία της «Τομάτα Περαστή, Αξεπέραστη», στην Ενότητα «Βέλτιστες Συνεργασιακές Πρακτικές Λιανεμπορίου / Προμηθευτών FMCG» Top Rated Project αναδείχθηκε η Διαμαντής Μασούτης ΑΕ για την πρωτοβουλία της «Οι Συνεργάτες μας-Μασούτης Marketplace», ενώ στην Ενότητα «Προμηθευτές Λύσεων & Υπηρεσιών» τον τίτλο Top Rated Project απέσπασε η IQOM ΑΕ | Epsilon Net Group για την πρωτοβουλία της «O Ψηφιακός Μετασχηματισμός Εμπειρίας των Πελατών της Market In από την iQom».

To Platinum Award της διοργάνωσης απονεμήθηκε στην πρωτοβουλία «My Posto-Ψηφιακός Βοηθός Ποιότητας στην πρώτη γραμμή» της Metro AEBE, που βαθμολογήθηκε με την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των υποψηφιοτήτων ανεξαρτήτως ενότητας και κατηγορίας.

Τιμητική Διάκριση στην Πέντε ΑΕ
Η φετινή διοργάνωση των Supermarket Awards απένειμε την τιμητική διάκριση Life Achievement Award στους ιδρυτές των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας για τη «Συνεισφορά τους στην Ανάπτυξη του Κλάδου». Το βραβείο παρέλαβε ο κ. Κώστας Μαυροειδής, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από τον κ. Άδωνι Γεωργιάδη. Ο κ. Παναγιώτης Πουρσανίδης, διευθύνων σύμβουλος της Πέντε ΑΕ, απηύθυνε μέσω video χαιρετισμό στους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση απονομής των βραβείων και τους βραβευθέντες, ευχαρίστησε τα μέλη της κριτικής επιτροπής για την τιμητική διάκριση στην εταιρεία του και αναφέρθηκε στην «παρέα των πέντε φίλων και συνεργατών, που το 1971 με μόλις 300.000 δραχμές αρχικό κεφάλαιο ίδρυσαν τον «Γαλαξία» στα Κάτω Πατήσια». Πρόκειται για τους Βασίλειο Χειμωνίδη, Χρήστο Μαυρόπουλο, Κώστα Γιαγνίση, Φώτη Βυτινίδη και Νίκο Ντόνα, οι οποίοι, όπως είπε ο κ. Πουρσανίδης, «είχαν δυνατό όραμα και εργάστηκαν εντατικά, πλαισιωμένοι στην πορεία και από άλλους αξιόλογους συνεργάτες. Σήμερα η Πέντε ΑΕ, ακολουθώντας τις αξίες των ιδρυτών της και με γνώμονα την εξέλιξη και την βιωσιμότητα του «Γαλαξία», λειτουργεί περισσότερα από 170 καταστήματα πανελλαδικά, απασχολώντας περισσότερους από 5.200 εργαζομένους».

My Posto – Ψηφιακός Βοηθός Ποιότητας στην πρώτη γραμμή
Η Metro ABEE υλοποίησε ένα πρωτοποριακό έργο, το οποίο κάνει πραγματικότητα τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εσωτερικών της διαδικασιών και ταυτόχρονα αναβαθμίζει το customer service που παρέχει στους πελάτες της. Μέσω του My Posto, δίνεται πρόσβαση σε εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνται για την ποιοτική εκτέλεση των εργασιών και την τήρηση των προτύπων. Επίσης, παρακολουθούνται και καταγράφονται ψηφιακά απευθείας από το χώρο εργασίας όλες οι ενέργειες σχετικά με την διασφάλιση της ποιότητας και της υγιεινής ενός τμήματος, πραγματώνοντας την έννοια του Ψηφιακού HACCP. Για την υποστήριξη της ιδέας έγινε αρχικά ο διαχωρισμός ροών της πληροφορίας, των εργασιών και της γνωσιακής βάσης δεδομένων του οργανισμού, με επίκεντρο το κάθε τμήμα του καταστήματος. Έτσι δημιουργήθηκαν οι ανά τμήμα κοινότητες (κρεοπωλείου, οπωροπωλείου κ.ά.), με τη συμμετοχή ανθρώπων από όλες τις διευθύνσεις του οργανισμού, που αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν την πλατφόρμα με τις αντίστοιχες πληροφορίες. Από την άσκηση αυτή, εκτός των άλλων, προέκυψαν για το κάθε κατάστημα 150 εργασίες σχετικές με το HACCP και την διασφάλιση των ποιοτικών προδιαγραφών και προτύπων. Για τις ανάγκες του project και την πρόσβαση των τμημάτων από τον χώρο ευθύνης τους ανά κατάστημα διατέθηκαν 1.500 tablets. Επίσης, σε οπωροπωλεία, κρεοπωλεία και περίπτερα γίνεται αξιοποίηση των «έξυπνων» ζυγών (ζυγαριές PC), που αντικαθιστούν σταδιακά τις παραδοσιακές ζυγαριές. Τέλος, στα τμήματα ταμείων και παραλαβών η πρόσβαση γίνεται από τα PC που διαθέτουν.

Η omnichannel στρατηγική των My market για την ανάπτυξη και εξέλιξη των προωθητικών ενεργειών
Τα My market επενδύουν σε μακροχρόνιες και σταθερές συνεργασίες με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές της αλυσίδας, διαμορφώνοντας έτσι σχέσεις εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Η συνεργασία του Τμήματος Omnichannel και η στήριξη κάθε ενέργειας ενός εκάστου προμηθευτή, τόσο στο ψηφιακό όσο και στο φυσικό περιβάλλον, ενισχύοντας την παρουσία του σε όλα τα κανάλια και με κάθε μέσο (online και φυσικό), αποτελεί για όλο τον οργανισμό έργο στρατηγικής σημασίας, που αποβλέπει στην παροχή της καλύτερης δυνατής αγοραστικής εμπειρίας για τους πελάτες. Για την αλυσίδα η omnichannel εμπειρία και κάθε ενέργεια αποτελεί στοίχημα καθοριστικής σημασίας. Μέσω των εργαλείων που διαθέτει, επιτυγχάνεται η 360ο προσέγγιση, καθώς το μήνυμα διαδίδεται στα online & offline κανάλια επικοινωνίας. Εντέλει μέσω της omnichannel στρατηγικής, ο καταναλωτής γίνεται δέκτης ενιαίας και ολιστικής επικοινωνίας. Σκοπός της προσέγγισης αυτής είναι η λειτουργία ενός μηχανισμού, που συνδυάζει online & offline αγορές, καθώς και την επικοινωνία μέσω όλων των διαθέσιμων touchpoints σε ψηφιακό και φυσικό περιβάλλον, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων. Τα αποτελέσματα και τα οφέλη από αυτές τις ενέργειες αποτιμώνται από την εταιρεία ως «πολλαπλά για τους προμηθευτές, τα My market και τον τελικό καταναλωτή».

«Focus Bonus!» Η δυναμική επιστροφή του παιχνιδιού που επιβραβεύει και μοιράζει δώρα
Το Focus Bonus αποτελεί το μοναδικό παιχνίδι loyalty που υλοποιείται τα τελευταία πέντε χρόνια από τα Metro Cash & Carry, επιβραβεύοντας τους πιστούς πελάτες. Ο πελάτης καταχωρεί στην εύχρηστη πλατφόρμα τον δωροκωδικό που λαμβάνει με τις αγορές του, διεκδικώντας δώρα, είτε με τη μέθοδο του instant win είτε μέσω κληρώσεων βάσει των πόντων που έχει συγκεντρώσει. Το πρόγραμμα, που υποστηρίζεται και από τα offline και από τα online μέσα επικοινωνίας της αλυσίδας, λειτουργεί ως διαδικασία ανταπόδοσης εκ μέρους της τής τιμής προς τους πελάτες της για την πιστότητά τους, επιβραβεύοντας όχι μόνο το ύψος των παραγγελιών τους, αλλά και την συχνότητα με την οποία ψωνίζουν από τα Metro Cash & Carry.
Τα αποτελέσματα από τη λειτουργία του (redemption rate, αριθμός συμμετοχών) χαρακτηρίζονται «πολύ ικανοποιητικά». Ο αριθμός των πελατών που συμμετείχαν στο παιχνίδι το 2021, ήταν σχεδόν ο ίδιος με της προηγούμενης χρονιάς παρότι η αγορά Ho.Re.Ca. υπολειτουργούσε λόγω πανδημίας. Επιπλέον σημαντικό επίτευγμα για την Metro θεωρείται το γεγονός ότι μέσω του προγράμματος διατηρήθηκε το loyalty των ήδη πιστών πελατών, αλλά ενισχύθηκε και το trial στο activation των νέων πελατών.

Σύστημα Διαχείρισης Δεδομένων και Επιχειρησιακής Ευφυΐας
Η Metro AEBE, στο πλαίσιο του ψηφιακού της μετασχηματισμού, κατέγραψε την ανάγκη αξιοποίησης της πλήρους ποικιλίας δεδομένων, που προέρχονταν από όλες τις εφαρμογές και τα συστήματα της εταιρείας. Για το σκοπό αυτό ανέθεσε στην Uni Systems MAE τη δημιουργία ενός νέου και σύγχρονου Data Warehouse και ολοκληρωμένου περιβάλλοντος Data Lake. Με το νέο σύστημα επιτεύχθηκε η ταχύτατη παροχή πληροφοριών –με βάση περιγραφικές, προγνωστικές ή διαγνωστικές αναλύσεις– και η παρουσίασή τους μέσω μίας σύγχρονης πλατφόρμας Business Intelligence. Ταυτόχρονα, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων Data Science, Big Data Analytics και Machine Learning στην επεξεργασία των δεδομένων, συμβάλει στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών λήψης των αποφάσεων. Το νέο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα σωστής διαχείρισης όλων των δεδομένων της εταιρείας ανεξαρτήτως πηγής προέλευσης, ανάλυσης και παρουσίασής τους στη νέα πλατφόρμα Business Intelligence της εταιρείας. Τα δεδομένα είναι ταχύτατα διαθέσιμα προς χρήση σε κάθε διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η συνολική προσέγγιση επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Metro AEBΕ, παρέχοντάς της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς αξιοποιεί τα αποτελέσματα των σύγχρονων εργαλείων ανάλυσης.

Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη
Η δράση εταιρικής υπευθυνότητας των My Market «Πόλη με Ποδήλατα- Όμορφη Πόλη» πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο» υπό την αιγίδα της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας. Η πρωτοβουλία αυτή, αντιμετωπίζοντας ολιστικά την ποδηλατοκίνηση στις ελληνικές πόλεις, προωθεί τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.
Μέσα από άμεση επαφή με χιλιάδες κόσμου αναδεικνύεται το ενδιαφέρον για ένα μέσο οικολογικό, φιλικό προς το περιβάλλον, με σημαντικά πλεονεκτήματα για την ψυχική και σωματική υγεία των πολιτών. Μετά τον επιτυχημένο πρώτο χρόνο υλοποίησης ενός roadshow σε 19 πόλεις της χώρας, επεκτείνεται για δεύτερη χρονιά η σχετική ενημέρωση πέντε χιλιάδων μαθητών τριάντα σχολείων της Ελλάδας. Παράλληλα, η εταιρεία –ως η μόνη «Φιλική προς το ποδήλατο» πιστοποιημένη επιχείρηση– εξασφαλίζει την ασφαλή στάθμευση ποδηλάτων στα καταστήματά της, έχοντας ήδη τοποθετήσει 280 θέσεις στάθμευσης στα καταστήματα My market σε όλη την Ελλάδα. Ως σημαντικό όφελος καταγράφεται το γεγονός πως οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της εταιρείας αρχίζουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για το ποδήλατο, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις, ώστε όλο και περισσότεροι να το επιλέγουν ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης από και προς τον τόπο εργασίας.

Πυξίδα Ανάπτυξης 360ο-Metro ΑΕΒΕ
Με προτεραιότητα την συνεχή εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπων της, η Metro AEBE προχώρησε στην διεξαγωγή «Έρευνας ανατροφοδότησης 360ο», η οποία διεξήχθη σε κάθε διοικητική βαθμίδα της, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους τους συνεργάτες της να εκφραστούν και να διατυπώσουν ελεύθερα την γνώμη τους, για τους ανθρώπους που ασκούν διοικητικό έργο. Έτσι η Metro εξασφάλισε αξιοποιήσιμες πληροφορίες και ενίσχυσε τα στελέχη της, ώστε να καλλιεργήσουν ακόμη περισσότερο τις δεξιότητές τους. Ως επίτευγμα η εταιρεία καταγράφει τον εντοπισμό και την ανάδειξη πλευρών της επαγγελματικής προσωπικότητας κάθε στελέχους, οι οποίες πιθανώς δεν ήταν αρκετά ορατές στα ίδια, που αποτυπώθηκαν σε ατομικά πλάνα ανάπτυξής τους, ορίζοντας τα συγκεκριμένα βήματα που οδηγούν στην επιτυχία καθενός. Μέσω της έρευνας, που βασίστηκε στην συμπλήρωση δομημένων ερωτηματολογίων, συγκεντρώθηκαν οι εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των συμμετεχόντων. Με την εστίαση στην ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων καθενός, διαμορφώθηκε ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός της εταιρείας στη βάση εξατομικευμένων προγραμμάτων, σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε στελέχους. Η εταιρική «Έρευνα 360ο» καθιερώνεται ανά δύο έτη, αποβλέποντας στην καλλιέργεια κουλτούρας συνεχούς εκπαίδευσης και ανάπτυξης στον οργανισμό.

Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης
Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης αποτυπώνει τη βιώσιμη και υπεύθυνη επιχειρηματική δράση της Lidl Ελλάς. Παρουσιάζει την ολιστική στρατηγική εταιρικής υπευθυνότητας, η οποία βασίζεται σε κριτήρια ESG και εναρμονίζεται με τα SDGs. Προσφέρει τη συνολική εικόνα των υπεύθυνων σχέσεων που η εταιρεία αναπτύσσει με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και αποτελεί μία αποτύπωση του οράματος και των στόχων που θέτει. Η εν λόγω Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης είναι η τρίτη κατά σειρά της Lidl Ελλάς και παρουσιάζει το αποτύπωμά της στην οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον κατά τα οικονομικά έτη 2019 και 2020. Τα βασικότερα χαρακτηριστικά της είναι η διαφάνεια και η αξιοπιστία. Η Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την εταιρεία, καθώς μέσα από την απαιτούμενη διαδικασία αναφοράς, η Lidl Ελλάς καλείται να κάνει έναν απολογισμό του συνόλου των ενεργειών της σχετικά με τη βιωσιμότητα, πράγμα που τη βοηθά να εντοπίζει νέες προκλήσεις, ωθώντας την στην περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεών της, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει τα δυνατά της σημεία και την πρόοδό της. Επιπλέον, η Έκθεση λειτουργεί ως σημείο αναφοράς λογοδοσίας και διαφάνειας και αποτελεί ένα βήμα διαλόγου με όλα τα ενδιαφερόμενά μέρη, που δίνει τη δυνατότητα καταγραφής των αναγκών τους και των προσδοκιών τους.

Νώμα
Το 2022 η Lidl Ελλάς λάνσαρε τη νέα σειρά τοπικών και ποιοτικών προϊόντων Νώμα, τα οποία βρίσκουν οι καταναλωτές αποκλειστικά στα καταστήματα Lidl. Η νέα σειρά χαρακτηρίζεται από την εντοπιότητα των πρώτων υλών, που παράγουν Έλληνες παραγωγοί, την αγνότητά τους, την ποιότητα, τον παραδοσιακό χαρακτήρα και όλα όσα αποτελούν συνδετικό κρίκο με τις ρίζες και δίνουν νόημα –νώμα στη ζωή μας. Αυτά συνθέτουν το βασικό μήνυμα της 360ο διαφημιστικής εκστρατείας της Lidl για την προϊοντική σειρά Νώμα «Κάθε τόπος στον τόπο σου», η οποία ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2022. Στρατηγικός στόχος της καμπάνιας ήταν η προσέγγιση του καταναλωτικού κοινού όλων των ηλικιών –εξ ου και εκτός της τηλεόρασης, που ήταν το βασικό κανάλι επικοινωνίας, η καμπάνια μεταδόθηκε από το σύνολο των διαθέσιμων διαφημιστικών καναλιών (ραδιόφωνο, social media, instore, εβδομαδιαίο φυλλάδιο προσφορών, influencers). H Lidl Ελλάς χαρακτηρίζει την καμπάνια ως μια από τις μεγαλύτερες που έχουν γίνει ποτέ για private label προϊόντα. Στο πλαίσιο της καμπάνιας, σύμφωνα με την εταιρεία, επιτεύχθηκαν η εδραίωση του τοπικού χαρακτήρα της Lidl Ελλάς, η επικοινωνιακή ενίσχυση της προσφερόμενης ποικιλίας τοπικών προϊόντων και η ενίσχυση του brand image.

#kaliterosimera: Διαδραστική καμπάνια στο Twitter
Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας η Lidl Ελλάς εγκαινίασε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Περιβαλλοντικό Οργανισμό We4all και παρουσίασε την πρωτοποριακή περιβαλλοντική καμπάνια #kaliterosimera, με στόχο την αποκατάσταση και περιβαλλοντική αποκατάσταση των πυρόπληκτων και γύρω περιοχών. Δημιουργώντας μια ισχυρή ανθρώπινη αλυσίδα αγάπης για το περιβάλλον, η Lidl Ελλάς κάλεσε τους χρήστες του Twitter να ενωθούν για έναν κοινό σκοπό. Συγκεκριμένα, για κάθε tweet ή retweet με το hashtag #kaliterosimera και mention τη @Lidl_Hellas_ , η εταιρεία φύτεψε ένα νέο δέντρο σε ελληνικά δάση, σε συνεργασία με τον ΜΚΟ We4All. H καμπάνια #kaliterosimera εντάσσεται σε ένα ευρύ πλαίσιο ενεργειών της Lidl Ελλάς για το περιβάλλον, οι οποίες στοχεύουν στη δημιουργία ενός καλύτερου αύριο για τις σύγχρονες και τις μελλοντικές γενιές. Η συγκεκριμένη ενέργεια ήρθε να προστεθεί στις δράσεις αναδάσωσης και αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος ύψους 500.000 ευρώ που ανακοίνωσε η Lidl Ελλάς τον περασμένο Αύγουστο. Η αμεσότητα των δράσεων αυτών έγκειται τόσο στην συντονισμένη και οργανωμένη προσπάθεια αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος των πυρόπληκτων περιοχών όσο και στον άμεσο τρόπο που η εταιρεία επέλεξε να απευθυνθεί στο κοινό με την καμπάνια, μέσω του Twitter. Η χρήση της πλατφόρμας για τις ανάγκες της καμπάνιας αποτελεί και την καινοτομία της εν λόγω δράσης.

Lidl Plus
Το Lidl Plus αποτελεί το σύγχρονο και καινοτόμο πρόγραμμα πιστότητας της Lidl Ελλάς, που επιβραβεύει τους κατόχους του με άμεση εξοικονόμηση, μέσω της εξαργύρωσης εκπτωτικών κουπονιών. Ο σχεδιασμός του προγράμματος και του αντίστοιχου digital mobile app συνάδει με τη γενικότερη ψηφιακή κατεύθυνση που έχει τα τελευταία χρόνια η Lidl Ελλάς, σεβόμενη παράλληλα το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι: Εβδομαδιαία εκπτωτικά κουπόνια και προσφορές, μηνιαία προωθητική ενέργεια «Όσο Ψωνίζεις, Κερδίζεις!», ηλεκτρονικά αντίγραφα αγορών, διασκεδαστική λειτουργία «Ξύνεις Κερδίζεις», alerts και ενημερωτικά banners, διαγωνισμοί επιβράβευσης πελατών. Η υλοποίηση του προγράμματος περιλάμβανε την συμμετοχή πολλών τμημάτων, τόσο της Lidl International όσο και της Lidl Ελλάς. Σε συνεννόηση με την μητρική έγιναν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις και προσαρμογές σε όλα τα σχετικά συστήματα και ακολούθησαν τα απαραίτητα τεστ, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία της εφαρμογής σε όλα τα καταστήματα, η ανάπτυξη της οποίας είναι διαρκής, με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση των υφιστάμενων λειτουργιών και τη δημιουργία καινούριων. Η χρήση του προγράμματος γίνεται αποκλειστικά μέσω smartphone. Βασική καινοτομία του είναι ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ψηφιακό πρόγραμμα πιστότητας, δηλαδή χωρίς τη χρήση πλαστικών καρτών, πράγμα που δείχνει και τη μέριμνα της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος.

AB Eshop- Το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΑΒ
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει σταθερά στην βελτιστοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών της, ώστε να απαντά με συνέπεια στις ανάγκες των πελατών της μέσα σε ένα τοπίο συνεχόμενων και ραγδαίων αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες. Ένα από τα σημαντικότερα οχήματα ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα AB Eshop και το πρωτοποριακό AB App. Η προσπάθεια της εταιρικής eCommerce ομάδας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, όπως η γεωγραφική επέκταση του AB Eshop, η υπηρεσία AB Collect για την παραλαβή των παραγγελιών από τα καταστήματα ΑΒ, η συνεργασία με το Delivery.gr και το InstaShop για γρήγορες αυθημερόν παραδόσεις και η επένδυση δέκα εκατ. ευρώ στο Home Shop Center, ένα πρωτοποριακό αποθηκευτικό χώρο στο κέντρο της Αττικής. Μέγιστη συνεισφορά στις πωλήσεις έχουν επίσης το AB App, αλλά και η προσωποποιημένη εμπειρία που παρέχει το καινοτόμο ηλεκτρονικό κατάστημα. Μετά από πέντε χρόνια επιτυχημένης πορείας του AB Eshop, διαπιστώθηκε εκ νέου η ανάγκη επέκτασης των υπηρεσιών του και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό, μετά την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, το AB Eshop εξυπηρετεί πλέον τριάντα νέες περιοχές, πόλεις και νησιά, διευρύνοντας τη γεωγραφική του κάλυψη και διαθέτοντας ευρύ κωδικολόγιο προϊόντων, με όρους δωρεάν αυθημερόν παράδοσης, ώστε να επωφελούνται ακόμα περισσότεροι οι υφιστάμενοι και οι νέοι πελάτες του.

OceaniQ-Θέλω να φροντίζω το σπίτι μου, φροντίζοντας το περιβάλλον
H ΑΒ Βασιλόπουλος δημιούργησε την νέα αποκλειστική σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών OceaniQ. Τα προϊόντα της σειράς εμπεριέχονται σε οικολογική συσκευασία με μπουκάλια από 100% ανακυκλωμένα αλιευτικά δίχτυα και με πιστοποιημένες vegan συνθέσεις. Με την εν λόγω σειρά απορρυπαντικών η ΑΒ κάνει ένα ακόμα δυναμικό βήμα προς την διεύρυνση της περιβαλλοντικής της δραστηριότητα, ενώ παράλληλα προτείνει εναλλακτικές λύσεις, ώστε, όσοι το επιθυμούν, να γίνονται «ενεργειακά αποδοτικοί», επηρεάζοντας με το προσωπικό τους οικολογικό αποτύπωμα θετικά το περιβάλλον. Η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο της που έφερε στην αγορά μια τόσο καινοτόμα συσκευασία, η οποία συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας. Η καινοτομία των προϊόντων OceaniQ συνίσταται ακριβώς στην συμβολή τους στην παγκόσμια προσπάθεια για χρήση περιβαλλοντικά βιώσιμων πρώτων υλών. Η σειρά OceaniQ έχει πιστοποιηθεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό The Vegan Society. Το «περιβάλλον» ήταν και παραμένει ένας από τους τρεις πυλώνες της αλυσίδας ευθύνης της ΑΒ, μαζί με τον «άνθρωπο» και τα «προϊόντα».

MasVision: Πρόγραμμα ενίσχυσης αυτονομίας ανθρώπων με προβλήματα όρασης στο κατάστημα 189
Η εταιρεία Μασούτης, επιδιώκοντας την ανθρωποκεντρική προσέγγιση για πελάτες, εργαζομένους και συνεργάτες της, αποφάσισε και ενέταξε σε κατάστημά της τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και διαδικασίες που ενισχύουν και βελτιώνουν την αυτονομία των καταναλωτών με προβλήματα όρασης, τόσο κατά την περιήγησή τους στο χώρο πωλήσεων όσο και κατά τη διαδικασία επιλογής προϊόντων από το ράφι. Είναι η πρώτη αλυσίδα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ παγκοσμίως, που υλοποίησε μια ολιστική λύση του είδους, με τη συνδρομή δύο καταξιωμένων συνεργατών, του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και της εταιρίας Tandem. Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε η Μασούτης στο εγχείρημά της ήταν πολλές, με βασικότερη τη μείωση της εμπορικότητας του σημείου σε χωρομετρικό επίπεδο, καθώς έπρεπε να επανασχεδιαστούν οι διάδρομοι με τις κατάλληλες αποστάσεις, να τηρούνται αυστηρά τα πλανογράμματα, να εξαλειφθούν όλα τα ενδεχόμενα «εμπόδια», όπως οι ντάνες, οι προβολές, ακόμα και οι διαφημιστικές πινακίδες που προεξέχουν. Επιπλέον έγινε εκπαίδευση του προσωπικού του συγκεκριμένου καταστήματος από την Tandem, έτσι ώστε να γνωρίσει εις βάθος τις ιδιαίτερες ανάγκες των ανθρώπων με προβλήματα όρασης, εξατομικεύοντας τις υπηρεσίες που παρέχονται προς αυτούς. Ενεργή συμμέτοχη ήταν και η συμμετοχή του Κέντρου Εκπαίδευσης & Αποκατάστασης Τυφλών σε όλα τα στάδια της υλοποίησης του έργου, προκειμένου να διασφαλιστεί το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Μασούτης-Store Performance Analyzer
Η Μασούτης αξιολογεί υψηλά τη συμβολή του ανθρώπινου παράγοντα από την άποψη της προσαρμογής του στις τεχνολογικές αλλαγές ως παράγοντα της επιτυχίας και της καταξίωσής της. Είναι στην κουλτούρα της εταιρείας να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των εργαζομένων όλων των βαθμίδων της ιεραρχίας στη λήψη των αποφάσεων, φροντίζοντας πρωτίστως να τους παρέχει επαρκώς τη σχετική πληροφόρηση. Με την εφαρμογή Store Performance Analyzer επιτυγχάνει, λοιπόν, το διαμοιρασμό της πληροφορίας σε όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, ωθώντας τα να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό προς όφελος της αποδοτικότερης λειτουργίας των καταστημάτων της. Η εφαρμογή Store Performance Analyzer αποτελεί απτό παράδειγμα χρήσης των βέλτιστων πρακτικών διοίκησης, καθώς αξιοποιεί τις διαθέσιμες τεχνολογίες για την επεξεργασία, την προβολή και το διαμοιρασμό της πληροφορίας, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στη λήψη των σωστών αποφάσεων. Η διαφοροποίησή της εδράζεται στο ότι ο διαμοιρασμός της πληροφορίας γίνεται κάθετα σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού, ενθαρρύνοντας την ουσιαστική συμμετοχή κάθε εμπλεκόμενου στο σκοπούμενο, που είναι η συνεχής βελτίωσης της απόδοσης των καταστημάτων. Ανάλογα με την πληροφορία που λαμβάνουν από την εφαρμογή οι εργαζόμενοι, είναι σε θέση να γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες του αντικειμένου ευθύνης τους και να προβαίνουν άμεσα σε διορθωτικές ενέργειες.

MasVision: Πρόγραμμα ενίσχυσης αυτονομίας ανθρώπων με προβλήματα όρασης
Δεύτερο gold βραβείο αποδόθηκε στη Μασούτης για την πρωτοβουλία της να εξοπλίσει το κατάστημά της, που βρίσκεται στην συμβολή των οδών Χρυσοχόου και Κύπρου στη Θεσσαλονίκη, με τον αναγκαίο υλικοτεχνικό εξοπλισμό και να εκπαιδεύσει το ανθρώπινο δυναμικό του, ώστε να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τους πελάτες με προβλήματα όρασης. Οι σχετικές παρεμβάσεις που υλοποίησε η εταιρεία αφορούν: α) Την περιπατητική προσβασιμότητα του καταστήματος, η οποία περιλαμβάνει τη σήμανση των κύριων περιοχών εντός και εκτός καταστήματος με έντονο κίτρινο χρώμα (είσοδος/έξοδος, χερούλια πορτών-τουαλέτας, ψυγείων κ.ά.), την εγκατάσταση οδηγού όδευσης στο πάτωμα του χώρου πωλήσεων, ο οποίος είναι πλήρως αποτυπωμένος στον απτικοακουστικό χάρτη, και την εγκατάσταση του απτικοακουστικού χάρτη, ο οποίος βρίσκεται μπροστά από τη reception του καταστήματος και που, είτε με τη χρήση γραφής Μπράιγ είτε με τη βοήθεια ενός στυλό που διαβάζει φωνητικά, αποκαλύπτει στο χρήστη τη νοητή εικόνα της κάτοψης όλου του καταστήματος. β) Την προϊοντική προσβασιμότητα, καθώς σε κάθε καρτελάκι τιμής προϊόντος έχει τοποθετηθεί ένα απτικό υλικό που προεξέχει (μια πλαστική φουσκάλα), το οποίο είναι αναγνωρίσιμο με την αφή. Με τη χρήση μιας εφαρμογής σε κινητό τηλέφωνο και σκανάροντας έναν οποιοδήποτε κωδικό προϊόντος που φέρει το απτικό υλικό, ο πελάτης με προβλήματα όρασης μπορεί να ακούσει ποιο είναι το προϊόν, αν βρίσκεται σε κάποια προσφορά και την τελική του τιμή.

Οι Συνεργάτες μας-Μασούτης Marketplace
Η Μασούτης μετεξέλιξε το ηλεκτρονικό της κατάστημα σε ένα ψηφιακό shopping mall, επιδιώκοντας να καλύπτει όλο και περισσότερες αγοραστικές επιθυμίες των πελατών της για προϊόντα και υπηρεσίες πέραν όσων τους παρέχει η ίδια. Μέσα από τη νέα ενότητα «Οι συνεργάτες μας» η εταιρεία δημιούργησε ένα εύχρηστο «one-stop-shop», δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να προσθέτουν επιπλέον προϊόντα στο ηλεκτρονικό τους καλάθι από συνεργαζόμενα καταστήματα. Η σχετική ανάγκη των καταναλωτών αναδείχτηκε από την ανάλυση των νέων αγοραστικών συνηθειών τους, καθώς διαπιστώθηκε ότι αναζητούν όλο και περισσότερο την κάλυψή τους για ποικίλες αγορές από τα οικεία για τους ίδιους ψηφιακά περιβάλλοντα. Στο πλαίσιο αυτό, η Μασούτης ανέπτυξε στρατηγικές συμμαχίες με συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε μια σχέση win-win, που ενισχύει τη σχέση της με τον καταναλωτή. Η λίστα των συνεργασιών της διευρύνεται, ενισχύοντας την ποϊοντική γκάμα του eshop.masoutis.gr, το οποίο σήμερα διαθέτει περίπου 15.000 κωδικούς FMCG και χιλιάδες άλλα προϊόντα συνεργατών της. Με την προσθήκη της νέας ενότητας στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας και της αναβάθμισής του, η Μασούτης συγκεντρώνει επιπλέον τζίρο, ενώ έχει σημαντική εισροή νέων πελατών, επεκτείνοντας σταθερά το πελατολόγιό της.

Σερβιέτες EveryDay Sensitive with Cotton Maxi Night. Maxi Απορροφητικότητα, maxi προστασία!
Οι σερβιέτες EveryDay Sensitive with cotton Maxi Night διαθέτουν έναν εξειδικευμένο σχεδιασμό καινοτομίας τριών σημείων, που απαντά ιδανικά στα δύο βασικά ζητούμενα της σύγχρονης καταναλώτριας: Την απορροφητικότητα και τη φιλικότητα στο δέρμα. Μέσω ενός καινοτόμου concept, όπου σε αντίθεση με άλλες διαφημιστικές επικοινωνίες σερβιετών Night κυριαρχεί το λευκό χρώμα και η έμφαση δίνεται στο όφελος κατά τη διάρκεια της ημέρας, η ΜΕΓΑ σχεδίασε μία στρατηγική τριών πυλώνων (USP’s, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, βιωσιμότητας) με σκοπό να απαντήσει σε όλα τα ζητούμενα των καταναλωτριών κι όχι απλώς να παρουσιάσει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Ως αποτέλεσμα της εν λόγω επικοινωνίας το πρώτο τρίμηνο φέτος το μερίδιο της EveryDay έφτασε στο 52,24%, ενισχυμένο κατά 5% (στοιχεία Nielsen IQ, total napkins, value share).

ΜΕΓΑ: Θετικό κοινωνικό & περιβαλλοντικό πρόσημο για ένα βιώσιμο μέλλον
Η ελληνική εταιρεία ΜΕΓΑ εργάζεται συστηματικά, υπεύθυνα και με διαφάνεια για τη δημιουργία θετικού περιβαλλοντικού αντικτύπου. Έμπρακτη απόδειξη της προσήλωσής της στη διαρκή βελτίωση των επιδόσεων της αποτελούν οι διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις που έχει λάβει (ΙSO, ZWTL, Πράσινο Πιστοποιητικό), καθώς και το στρατηγικό πρόγραμμα βιωσιμότητας Act Green. Οι κύριοι σκοποί του Act Green περιλαμβάνουν τη μείωση των άμεσων και έμμεσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% έως το 2030, με στόχο το μηδενισμό τους έως το 2050, την ευθυγράμμιση με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, τη μεγιστοποίηση των τεχνικών ανακύκλωσης κλειστού-βρόχου, την περαιτέρω μείωση του υδάτινου αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της εταιρείας και τη μεγιστοποίηση της χρήσης φυσικών ινών και υλικών βιολογικής προέλευσης στο σχεδιασμό των υφιστάμενων και των νέων προϊόντων.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΚΑΘΑΡΟ ΑΙΓΑΙΟ”. Μια σημαντική συνεργασία της ΜΕΓΑ με τα My Market για την προστασία των θαλασσών και τη συμβολή στην Κυκλική Οικονομία
Η ΜΕΓΑ, σε συνεργασία με την Εναλεία και τα καταστήματα My Market, δημιούργησε το πρόγραμμα «Καθαρό Αιγαίο», που αποσκοπεί στον καθαρισμό του θαλάσσιου βυθού από τα πλαστικά απορρίμματα. Το πρόγραμμα υλοποιείται με τη συμμετοχή επαγγελματιών αλιέων και των αλιευτικών σκαφών τους, τα οποία χρησιμοποιούν ειδικά δίχτυα για την περισυλλογή και τον καθαρισμό του πυθμένα των θαλασσών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μια ιδιαίτερα προηγμένη περιβαλλοντική δράση και από τις λίγες στην Ελλάδα που ενσωματώνουν πλήρως τον στόχο της «closed loop» ανακύκλωσης, αφού μέρος από τα πλαστικά που συγκεντρώνονται, ανακυκλώνονται και αξιοποιούνται εκ νέου με τη μορφή χρήσιμων και ασφαλών προϊόντων για όλη την οικογένεια (π.χ. ρούχα), συμβάλλοντας στην κυκλική οικονομία.

Elvive Hydra Hyaluronic – Launch of the year 2022
H είσοδος στην αγορά της νέας σειράς Elvive Ηydra [Hyaluronic] από την L’Oréal Paris αποτελεί το πιο επιτυχημένο λανσάρισμα φέτος –κι όχι μόνο φέτος– στην αγορά των προϊόντων περιποίησης μαλλιών ευρείας κατανάλωσης, ξεπερνώντας σημαντικές επιτυχίες του παρελθόντος. Σε μία αγορά κατακερματισμένη, με πολλούς «παίχτες» και πολλαπλά λανσαρίσματα ειδικά την συγκεκριμένη χρονιά, το Elvive Ηydra [Hyaluronic] κάνει την διαφορά, καταφέρνοντας να επιτύχει ρεκόρ μεριδίου σε αξία (2,0%) σε διάρκεια μόλις τρεισήμισι μηνών, σημειώνοντας εξαιρετικά εβδομαδιαία μερίδια στους μεγαλύτερους πελάτες, ξεπερνώντας ολόκληρες μάρκες της αγοράς (Nielsen Panel MS val YTD Ρ5). Η νέα σειρά είναι ο βασικός μοχλός ανάπτυξης του Elvive (του δεύτερου μεγαλύτερου brand στην αγορά του), το οποίο εμφανίζει μερίδιο σε αξία 18,5% (+0.9pts vs LY), όντας και
το δεύτερο ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand της αγοράς.

Healthy Habits. Ποικιλία στην υγιεινή διατροφή
Tο νέο brand Healthy Habits της alfa Αθανάσιος Δ. Κουκουτάρης ΑΕΒΕ ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις και τις σχετικές ανάγκες όλο και περισσότερων καταναλωτών, που αναζητούν τρόπους βελτίωσης της φυσικής και πνευματικής τους κατάστασης και απόκτησης μεγαλύτερης ευεξία.
Η μάρκα Healthy Habits έκανε την είσοδό της σε αυτή τη νέα κατηγορία προϊόντων, προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία σνακς, δημιουργημένων με βασικά κριτήρια την γεύση, τις εκλεκτές φυσικές πρώτες ύλες και τα superfoods, ώστε να προωθούν την υιοθέτηση νέων και επωφελέστερων για την υγεία συνηθειών διατροφής. Ο σχεδιασμός τους βασίστηκε στη φιλοσοφία της εταιρείας για τα ολοκληρωμένα μικρά γεύματα, που να καλύπτουν τις ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Χωριάτικες Τσαλακωτές
Το 2021 η alfa λάνσαρε τις «Χωριάτικες Τσαλακωτές» σε τέσσερις προϊοντικούς κωδικούς. Η τηλεοπτική τους καμπάνια εστίασε στην ανάδειξη των μοναδικών χαρακτηριστικών τους, φέρνοντας τον «φακό» πάρα πολύ κοντά στα νέα προϊόντα και αφήνοντας την εικόνα τους (food shots) να «μιλήσει». Η στρατηγική του TVC, που εστιάστηκε στη «γλώσσα» της εικόνας, βοήθησε πολύ στην επικοινωνία της κατηγορίας, καθώς η alfa κατέγραψε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ζωηρή ανταπόκριση εκ μέρους των καταναλωτών και των λιανεμπόρων, με αποτέλεσμα τα σχετικά στοιχεία πωλήσεων να εμφανίζουν συνεχή άνοδο από το λανσάρισμα μέχρι σήμερα, ενισχύοντας περαιτέρω την κατηγορία. Οι Χωριάτικες Τσαλακωτές περιέχουν ΠΟΠ και ελληνικής προέλευσης τυριά. Διατίθενται σε τετράγωνο σχήμα και η γέμισή τους αποτελείται από μεγάλα κομμάτια των συστατικών τους.
Οι σχετικές καινοτομίες αναδεικνύονται από την τηλεοπτική διαφημιστική καμπάνια.

Eurocatering AE gold-H «Φρεσκούλης» ηγέτης στην αγορά φρέσκων προϊόντων οπωρολαχανικών ευρείας και ταχείας κατανάλωσης
Από το 2000 η Eurocatering διανύει μία σταθερά ανοδική πορεία στην ελληνική πρωτογενή παραγωγή, τυποποίηση και εμπορία οπωρολαχανικών, συμβάλλοντας στη βιωσιμότητα του αγροδιατροφικού κλάδου και τη διάδοση της υγιεινής διατροφής στη χώρας μας. Το 2004 η Eurocatering, με όραμα την κατάκτηση ηγετικής θέσης στην αγορά των τροφίμων ευρείας και ταχείας κατανάλωσης στην Ελλάδα και με σκοπό να κάνει την υγιεινή διατροφή πιο εύκολη για όλους, δημιούργησε τη μάρκα «Φρεσκούλης». Δεκαοχτώ χρόνια μετά, σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται πλέον από ισχυρό ανταγωνισμό και δριμείς εξωγενείς κρίσεις, η «Φρεσκούλης» παραμένει, με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ και της IRI Hellas, πρώτη σε μερίδια αγοράς και αναγνωρισιμότητα. Πιο δυνατό από ποτέ το brand «Φρεσκούλης» βρίσκεται καθημερινά στο ράφι των σούπερ μάρκετ ως προϊόν εντατικής δουλειάς και ομαδικού πνεύματος, δεσμευμένου από το ισχυρό αίσθημα καθήκοντος έναντι των καταναλωτών.

Νέοι vegan και vegetarian κωδικοί στην γκάμα του Φρεσκούλη
Τα νέα χορτοφαγικά προϊόντα της σειράς «Φρεσκούλης» ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία «Υγιεινά γεύματα και snack to go» και ανταποκρίνονται στις υψηλές προδιαγραφές πρωτοπορίας και ποιότητας, που έχει ορίσει η μάρκα. Μόνον η vegan Caesar’s της σειράς «Φρεσκούλης», από όλες τις άλλες προϊοντικές προτάσεις του ανταγωνισμού στην συγκεκριμένη κατηγορία, προσφέρει στους καταναλωτές τόσο ιδιαίτερες διατροφικές και γευστικές λύσεις. Πέρα από την πρωτοτυπία, την ποικιλία προτάσεων προς τους καταναλωτές και την εξαιρετική διατροφική ισορροπία που προσφέρουν, τα τρία νέα προϊόντα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη γεύση. Στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και των υγειονομικών προκλήσεων αυτό έχει σημασία, καθώς είναι γνωστό ότι η μικρότερη κατανάλωση κρέατος και ζωικών παραγώγων είναι ευεργετική, τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για το περιβάλλον.

Νέα Παξιμαδάκια «Το Μάννα» Τσατσαρωνάκη με 27% φυτικές πρωτεΐνες
Η εταιρεία «Το Μάννα» Τσατσαρωνάκη ως ηγέτης και ειδικός της κατηγορίας των παξιμαδιών ακόμα μια φορά φέρνει πρώτη την καινοτομία στην ευρύτερη κατηγορία των παξιμαδιών, παρουσιάζοντας το 2021 μια νέα υποκατηγορία μικρών παξιμαδιών με 27% φυτικές πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες του νέου προϊόντος, που κυκλοφορεί σε δυο κωδικούς –βρώμης και ολικής άλεσης–, είναι 100% φυτικές, προερχόμενες από τον αρακά και τη φάβα. Η νέα σειρά διατίθεται σε μικρές συσκευασίες των 150 γραμμαρίων, για να μπορεί ο καταναλωτής να τις έχει στο γραφείο, στο γυμναστήριο, στο δρόμο κ.α., σε όποια δραστηριότητά του έχει ανάγκη ένα υγιεινό σνακ, που ενισχύει την ενέργειά του την οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Τα νέα παξιμαδάκια είναι προϊόν εκτενούς έρευνας σχετικά με τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

KYKNOS-Τομάτα Περαστή, Αξεπέραστη
Η Κύκνος, μια βιομηχανική εταιρεία με ιστορία 107 χρόνων, έχει συνδέσει το όνομά της με την «μαγειρική της μαμάς». Με γνώση, εμπειρία και ποιότητα στην κατηγορία των τοματικών προϊόντων, επιδιώκει να επιβεβαιώσει τον ηγετικό της ρόλο στην αγορά της, διεισδύοντας στις νεότερες γενιές καταναλωτών και εδραιώνοντας τη θέση της ως πρώτης σε πωλήσεις επώνυμης μάρκας. Η Κύκνος, βασιζόμενη στο perception των καταναλωτών για το brand, επανήλθε με την πρόταση ενός νέου μοντέρνου προϊόντος, της «Τομάτας Περαστής στον Μύλο». Κατά την παραγωγική διαδικασία του προϊόντος, οι τομάτες περνούν από κόσκινο που θυμίζει το μύλο, στον οποίο έτριβαν τις τομάτες οι παλαιότερες γενιές. Ταυτόχρονα, το προϊόν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τους κώδικες επικοινωνίας της νέας γενιάς καταναλωτών και η επικοινωνία του γίνεται με ένα πλάνο προβολής 360ο ATL & BTL ενεργειών σε όλα τα μέσα. Η καμπάνια έχει βασικό μήνυμα ότι το προϊόν ταιριάζει σε όλα τα φαγητά και απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες, γιατί είναι «αξεπέραστο».

KYKNOS «107 Χρόνια στην Καρδιά της Τομάτας»
Η ιστορία της Βιομηχανίας Κύκνος ξεκίνησε το 1915 στο Ναύπλιο σε ένα μικρό συσκευαστήριο λαχανικών και τοματοπολτού. Οι ιδρυτές της αναγνώρισαν μια ευκαιρία στην επεξεργασία και συντήρηση των προϊόντων της αργολικής γης, όπως κι άλλων περιοχών, που μέχρι τότε σάπιζαν στα χωράφια. Από το 1963 η καρδιά της παραγωγής της βρίσκεται στα Σαβάλια του Νομού Ηλείας. Το κύριο μέλημα της εταιρείας είναι η εξέλιξη της τέχνης της κονσερβοποίησης σε υψηλότερη μορφή, που διασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στους θησαυρούς της ελληνικής γης, μένοντας πιστή στις αξίες των ιδρυτών της. Σταθερή επιδίωξή της είναι να συνεχιστεί η εξέλιξή σε μια διαρκώς σύγχρονη εταιρεία τροφίμων, που προσφέρει φυσικά φυτικά και γευστικά προϊόντα, με ηθικό και βιώσιμο τρόπο σε όλη την αλυσίδα, από τον αγρότη παραγωγό μέχρι το πιάτο του τελικού καταναλωτή.

Νέες συσκευασίες οσπρίων 3αλφα
Η 3αλφα – Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, με ηγετική θέση στον κλάδο της συσκευασίας/ μεταποίησης ρυζιών και οσπρίων, προχώρησε σε relaunch των συσκευασιών της για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια, ανταποκρινόμενη πληρέστερα στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτή που αναζητά προϊόντα υψηλής ποιότητας. Οι νέες premium συσκευασίες με τον σχεδιασμό τους και την λιτή αισθητική τους αντικατοπτρίζουν την υψηλή ποιότητα όλης της κατηγορίας των οσπρίων και της προσθέτουν αξία. Το ματ μπεζ χρώμα σε όλες τις συσκευασίες δίνει ομοιομορφία στο ράφι της λιανικής, ενώ οι ευδιάκριτες διαφοροποιήσεις των συσκευασιών, ανάλογα με την προϊοντική σειρά, βοηθούν στην σωστή επιλογή προϊόντος εκ μέρους του καταναλωτή. Οι νέες πρακτικές συσκευασίες στέκουν όρθιες στο ράφι, έχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για το κάθε προϊόν και διαφάνεια που δείχνει το ποιοτικό περιεχόμενό τους.

Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι Go Green
Η Χήτος ΑΒΕΕ υλοποίησε τη δέσμευσή της να εξελίσσεται με γνώμονα την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, τη βιωσιμότητα και την αειφορία, λανσάροντας το Ζαγόρι Go Green. Με το εν λόγω λανσάρισμα έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού, που χρησιμοποιεί φιάλες από 30% ανακυκλώσιμο πλαστικό (r-PET). Το λανσάρισμα της Go Green φιλοσοφίας της Χήτος ΑΒΕΕ αποτελεί το σημαντικότερο αποτύπωμα της περιβαλλοντικής της συνείδησης, γι’ αυτό και η εταιρεία δεσμεύεται σταδιακά ότι όλοι οι κωδικοί της Ζαγόρι, που περιέχονται σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, θα έχουν και ανακυκλωμένο πλαστικό r-PET. Η σειρά Ζαγόρι Go Green περιλαμβάνει τα προϊόντα Ζαγόρι 330ml, Ζαγόρι 750ml και Ζαγόρι Athletic 750ml, ενώ το 2021 η στη σειρά Go Green εντάχθηκε και το Ζαγόρι Sparkling σε συσκευασίες 500ml και 1,5lt.

Χήτος ΑΒΕΕ-Με υψηλό το αίσθημα της συλλογικής ευθύνης και υπευθυνότητας
Η προσφορά και ο σεβασμός στην κοινωνία, η μέριμνα για την υγεία και την ασφάλεια του προσωπικού της και η αρμονική συνύπαρξη με τις τοπικές κοινωνίες, στις οποίες η Χήτος ΑΒΕΕ δραστηριοποιείται, αποτελούν σημαντικούς τομείς στους οποίους επικεντρώνεται η εταιρική κοινωνική ευθύνη της. Για το σκοπό αυτό, έχει αναπτύξει και εφαρμόζει μία πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης, που αντανακλά τις εταιρικές της αξίες. Στο πλαίσιό της, οι πρωτοβουλίες που ανέλαβε ήταν ένα βήμα στη συνολική προσπάθεια για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της υγειονομικής κρίσης στη χώρα, με σκοπό την έμπρακτη στήριξη του πολιτισμού και του τουρισμού στην κρίσιμη συγκυρία της πανδημίας.

Δέλτα Καθημερινά Φρέσκο Γάλα
Η Δέλτα, με αφορμή τα εβδομήντα χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, λάνσαρε το «Καθημερινά Φρέσκο» γάλα σε νέες συσκευασίες, φέρνοντας ξανά την καινοτομία και την ανανέωση στην κατηγορία που πρωταγωνιστεί όλα αυτά τα χρόνια. Με μια μεγάλη καμπάνια επικοινωνίας κι ένα έντονο και ευρύ media πλάνο κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού, προβάλλοντας με επιτυχία τη σημαντική αλλαγή στο φρέσκο γάλα της. Έτσι, από τον πρώτο κιόλας μήνα της καμπάνιας κατάφερε να αυξήσει όχι μόνο τις πωλήσεις της, αλλά και να διεκδικήσει μερίδιο από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Η Δέλτα με το «Καθημερινά Φρέσκο» συνεχίζει να «αναθρέφει» το μέλλον, μεγαλώνοντας παιδιά που «ήπιαν το γάλα τους», το δικό της γάλα, αυτό που εβδομήντα χρόνια προσφέρει παντού στην Ελλάδα.

Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ gold-HELIOS Pasta | Project USA – Mainstream US Market
O Ψηφιακός Μετασχηματισμός Εμπειρίας των Πελατών της Market In από την iQom

Η εταιρεία σούπερ μάρκετ Market In διαθέτει σήμερα δίκτυο 225 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία τροφοδοτούνται από δύο σύγχρονα κέντρα logistics και απασχολεί περισσότερα από 4.000 άτομα προσωπικό, προσφέροντας παράλληλα πολυεπίπεδο κοινωνικό έργο. Η εταιρεία, αντιλαμβανόμενη τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες στο πεδίο της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, ξεκίνησε την συνεργασία της με την εταιρεία iQom, αξιοποιώντας το πληροφοριακό σύστημα RetailStudio, το οποίο συμβάλλει συνολικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της σε επίπεδο εταιρικής οργάνωσης και αναβάθμισης της εμπειρίας που προσφέρει στους πελάτες της. Το RetailStudio δίνει στην Market In πλήρη δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης όλων των διαδικασιών που απαιτούνται για τη λειτουργία του συνόλου των καταστημάτων της. Επίσης, διασφαλίζει, ταυτόχρονα, την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πελατών κατά τις αγορές τους στα φυσικά καταστήματα, την ενημέρωσή τους για τις τρέχουσες προωθητικές ενέργειες, καθώς και σχετικά με τα προνόμια που απολαμβάνουν, όσοι έχουν το πρόγραμμα πιστότητας της Market In.

Δείτε όλους τους νικητές στο site των βραβείων: www.supermarketawards.gr