Με διάθεση απόλυτης εξωστρέφειας έδωσε το «παρών» η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) στη φετινή FOOD EXPO, από τις 9 έως τις 11 Μαρτίου 2024, στο Metropolitan Expo. «Το περίπτερο της ΕΛΟΠΥ είναι ένα σημείο συνάντησης όλων των στελεχών και των ανθρώπων που εργάζονται στην ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια», ανέφερε συνομιλώντας με το FOODReporter η Iσμήνη Μπογδάνου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων στην ΕΛΟΠΥ. Η ίδια υπογράμμισε: «Φέτος, διαφορετικά από άλλες χρονιές, προσφέρουμε την εμπειρία υποθαλάσσιας εικονικής πραγματικότητας (μέσω χρήσης μάσκας VR), δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες του περιπτέρου μας να δουν τη ζωή της ιχθυοκαλλιέργειας κάτω από τη θάλασσα». Ουσιαστικά, πρόκειται για μια οργανωμένη στρατηγική της ΕΛΟΠΥ, η οποία στοχεύει στο γεφύρωμα της σχέσης του Έλληνα με τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας. «Πρώτον, ο Έλληνας δεν καταναλώνει πολύ ψάρι και δεύτερον, έχει πολλές αρνητικές προκαταλήψεις εναντίον των ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας. Μέσα από τις δράσεις μας και την εξωστρέφειά μας προσπαθούμε να τα αναστρέψουμε», σημείωσε μεταξύ άλλων η κυρία Μπογδάνου. Επιπλέον, αξίζει αν αναφέρουμε ότι στο περίπτερό της, η ΕΛΟΠΥ διέθετε μια γωνιά γευσιγνωσίας με πιάτα τα οποία περιείχαν ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας και «παντρεύονταν» αρμονικά με κρασιά του οινοποιείου N. Winery (Οινοποιητική Νεμέας).

Η αντίφαση
«Είναι αντιφατικές οι καταστάσεις. Από τη μία πλευρά, η φετινή χρονιά ξεκινάει αισιόδοξα, καθώς μετά από πάρα πολύ καιρό, οι τιμές με τις οποίες πωλούν οι παραγωγοί τα προϊόντα τους προσεγγίζουν την πραγματικότητα, δηλαδή πολλές επιχειρήσεις δεν πουλάνε κάτω από το κόστος, χωρίς ζημιά και πλέον μπορούν να ανταπεξέλθουν αναφορικά με τις πολλαπλές και συνεχείς κρίσεις» δήλωσε στο FOODReporter ο Ιωάννης Χεκίμογλου, Γενικός Γραμματέας στην ΕΛΟΠΥ και Πρόεδρος του Συλλόγου Υδατοκαλλιεργητών Θεσπρωτίας. Ο ίδιος συνέχισε: «Από την άλλη, παρόλο που υπάρχει αυτή η νότα αισιοδοξίας, ο κλάδος βρίσκεται σε δύσκολη θέση διότι αρκετές επιχειρήσεις, λόγω των πολλαπλών κρίσεων, βρίσκονται ακόμη σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Δεν μπόρεσαν να ορθοποδήσουν». Ο κ. Χεκίμογλου υποστήριξε το επιχείρημά του, κάνοντας λόγο, μεταξύ άλλων, για τη δυσκολία χρηματοδότησης από τις τράπεζες και για το «ράλι» των τιμών το οποίο συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς. «Η ΕΛΟΠΥ κάνει από την πλευρά της τη δική της προσπάθεια. Κυρίως ενημερώνει για το προϊόν, ενώ παρουσιάζει την πραγματική διατροφική αξία του σε Ελλάδα, και κυρίως σε εξωτερικό, προωθώντας συνολικά το brand name του ελληνικού ψαριού», σημείωσε ο Ιωάννης Χεκίμογλου.

Στόχος – αγορά των δράσεων της ΕΛΟΠΥ στο εξωτερικό είναι οι ΗΠΑ. «Παράλληλα με την παρουσία μας στη FOOD EXPO, ένα μεγάλο κομμάτι των ελληνικών επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύονται μέσω της ΕΛΟΠΥ, βρίσκεται στην έκθεση της Βοστώνης. Διότι στόχος μας είναι η αύξηση των πωλήσεων και κατανάλωσης στην Αμερική και συγκεκριμένα στη Νέα Υόρκη» ανέφερε στο FOODReporter ο κ. Χεκίμογλου. Σημειώνεται ότι η ΕΛΟΠΥ θα δώσει το παρών με δικό της περίπτερο στη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση θαλασσινών “Seafood Expo Global/Seafood Processing Global” στη Βαρκελώνη, 23 με 25 Απριλίου 2024.

Το «ταμπού» κατανάλωσης ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα
Όσον αφορά στο «ταμπού» κατανάλωσης ψαριών ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα, ο Ιωάννης Χεκίμογλου σχολίασε στο FOODReporter: «Αυτό που παρατηρούμε στην Ελλάδα είναι ότι σιγά σιγά ξεπερνιέται αυτό, καθώς ο καταναλωτής καταλαβαίνει ότι είναι σημαντικό να βρίσκει καθημερινά φρέσκο, ποιοτικά καθαρό και καλό ψάρι». Ο ίδιος ανέφερε ότι, αντίθετα, στο εξωτερικό, δεν υπάρχει η εν λόγω προκατάληψη σχετικά με το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας, με την Ιταλία να θεωρεί κορυφαία τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας.

Αναμένεται αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας το 2024
Σύμφωνα με τον κ. Χεκίμογλου, αναμένεται αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας για το πρώτο τρίμηνο 2024, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2023. «Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, στο τέλος του 2024 θα είμαστε πάνω από τα επίπεδα του 2022».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter