Νέο άνοιγμα στον τομέα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κάνει ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, προκειμένου να εκμεταλλευθεί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης που δημιουργεί η κρίση για τη συγκεκριμένη κατηγορία αγαθών. Tο τελευταίο διάστημα καταγράφεται στα καταστήματα των μελών του σημαντική αύξηση της ζήτησης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που σε ετήσια βάση -ανάλογα με την προϊοντική κατηγορία- φθάνει από 20% έως 30%.

H διοίκηση του ομίλου έθεσε σε κίνηση σχετικά πρόσφατα τις διαδικασίες παραγωγής προϊόντων όπως τα αναψυκτικά και το ice tea, στα οποία -παρά τον υψηλό τζίρο των κατηγοριών τους- ο ΕΛΟΜΑΣ δεν είχε δικά του προϊόντα, καθώς και τα ρύζια και όσπρια, για την παραγωγή των οποίων θα συνεργαστεί με μια από τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.

Ανάλογη είσοδο θα κάνει ο όμιλος στις κατηγορίες των πλαστικών ειδών (σακούλες, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα), των τυροκομικών προϊόντων (κίτρινα τυριά, κασέρια, φέτα κά), των μανιταριών, των κατεψυγμένων λαχανικών, των εμφιαλωμένων νερών όπου εισήλθε τελευταία, των κρεμών, των μπισκότων και των σνακ.

Παράλληλα, επεκτείνει τις υπάρχουσες συλλογές private label προϊόντων με νέους κωδικούς, σε κατηγορίες όπως των προϊόντων τομάτας, των απορρυπαντικών, των καθαριστικών και των καλλυντικών, ώστε να καλύπτει πληρέστερα τις ανάγκες των καταναλωτών.

Όπως σημειώνουν στελέχη του ΕΛΟΜΑΣ, η διοίκησή του από καιρό σχεδίαζε ένα νέο δυναμικό άνοιγμα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ωστόσο η υλοποίηση του σχεδίου εκκρεμούσε για μεγάλο διάστημα. Η οικονομική κρίση, όμως, κι οι αλλαγές που επέφερε στις συνήθειες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών, την υποχρέωσε να επιταχύνει τις σχετικές διαδικασίες. Τα ίδια στελέχη προσθέτουν ότι το τελευταίο διάστημα καταγράφεται σημαντική αύξηση της ζήτησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που σε ετήσια βάση -ανάλογα με την προϊοντική κατηγορία- φθάνει από 20% έως 30%.

«Το γεγονός αυτό μας υποχρεώνει να επενδύσουμε με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον τομέα», αναφέρουν χαρακτηριστικά. Άλλωστε, αν το λιανεμπόριο εμφανίζει φέτος κάποια ανάπτυξη, σε ένα μεγάλο ποσοστό αυτή προέρχεται κυρίως από την ανάπτυξη των πωλήσεων προϊόντων φίρμας λιανεμπορίου.

Οριακά θετικός εξελίσσεται ο τζίρος
Σε ό,τι αφορά γενικότερα την εικόνα που παρουσιάζει ο όμιλος σήμερα, τονίζεται ότι οι πωλήσεις του φέτος κινούνται οριακά θετικά, καταγράφοντας ωστόσο από μέλος σε μέλος μεγάλες διακυμάνσεις. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχουν εταιρείες-μέλη του ΕΛΟΜΑΣ στις οποίες οι πωλήσεις εξελίσσονται με υψηλούς για την περίοδο ρυθμούς, της τάξη του 5% ή του 6%, κι άλλες στις οποίες καταγράφεται κάμψη πωλήσεων 3%, 4% ή και 5%.

Σημειώνεται ότι το 2010 τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ εμφάνισαν σύνολο τζίρου 1,025 δισ. ευρώ. Στην οικογένεια του ομίλου είναι ενταγμένοι σήμερα 38 επιχειρηματίες, οι οποίοι ελέγχουν περί τα 660 καταστήματα ανά την επικράτεια. Φέτος ο όμιλος δεν παρουσίασε εσωτερική κινητικότητα, δηλαδή δεν υπήρξαν ούτε νέες εγγραφές μελών, ούτε αποχωρήσεις ή διαγραφές. Ωστόσο, το δίκτυο των καταστημάτων του αναμένεται ότι θα επεκταθεί με περιορισμένο, πάντως, λόγω συγκυρίας, αριθμό νέων σημείων πώλησης, σύμφωνα με τα πλάνα ορισμένων εκ των επιχειρήσεων-μελών του.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος αγορών δεν θεωρεί σκόπιμη την καθιέρωση ενιαίας εταιρικής ταυτότητας για τα καταστήματα των μελών του. Εκτιμά, ωστόσο, ότι η περίοδος επιβάλλει την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρικής επικοινωνίας και προς αυτήν την κατεύθυνση σχεδιάζει τη διάθεση κεφαλαίων, θεωρώντας ότι η επικοινωνία σε συνδυασμό με την κάρτα πιστότητας Bonus Cart θα ενισχύσει τις πωλήσεις του ομίλου.

Πάντως, η Bonus Cart δεν αποτελεί εργαλείο ανάπτυξης των πωλήσεων όλων των μελών του, δεδομένου ότι αρκετά εξ αυτών δεν μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν στα δίκτυά τους, κυρίως λόγω ασυμβατότητας των μηχανογραφικών συστημάτων τους με τις σχετικές υποδομές του ομίλου.