Η αλυσίδα convenience stores Ελληνικόν ξεκίνησε την ανάπτυξή της τον Νοέμβριο του 2004 στην αγορά της Λάρισας, όπου σήμερα αριθμεί 8 καταστήματα. Στόχος της ως το τέλος του έτους είναι να φτάσει το δίκτυό της τα 17 καταστήματα στην πόλη, ενώ για το 2006 προγραμματίζει την επέκτασή της στους όμορους νομούς Βόλου, Τρικάλων και Καρδίτσας, προκειμένου να δημιουργήσει ακόμη 15 καταστήματα πιθανώς και μέσω του συστήματος δικαιόχρησης. Τη διαχείρισή της ασκεί η εταιρεία Food Network.

Τη σύγχρονη τάση δημιουργίας αλυσίδων convenience stores τα οποία με τη μορφή του παλαιού μπακάλικου συγκεντρώνουν στα ράφια τους τα περισσότερα είδη πρώτης ανάγκης, άρχισε να ακολουθεί και η περιφέρεια, και ειδικότερα η περιοχή της Θεσσαλίας.

Από τις 4 Νοεμβρίου 2004 η αλυσίδα Ελληνικόν ξεκίνησε την ανάπτυξή της στην αγορά της Λάρισας. Η εν λόγω αλυσίδα αριθμεί σήμερα οκτώ σημεία πώλησης στην πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, και στόχος της για το 2005 είναι το δίκτυό της να φτάσει τα 17 καταστήματα, εξαπλωμένα σε διάφορες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Όπως επισήμανε στο “σελφ σέρβις” η κα Έλενα Γαϊτάνου, διευθύντρια της λαρισαϊκής εταιρείας Food Networks που διαχειρίζεται την ανάπτυξη της εν λόγω αλυσίδας, ο στόχος από το 2006 είναι η Ελληνικόν να ξεκινήσει επέκταση και σε όμορους νομούς, καθώς αναμένεται να έχει ήδη καλυφθεί η αγορά της Λάρισας. Στο πλαίσιο αυτό η αλυσίδα σκοπεύει να διεισδύσει στις περιοχές του Βόλου, των Τρικάλων και της Καρδίτσας, προκειμένου να δημιουργήσει ακόμη 15 καταστήματα και να καλύψει γεωγραφικά την περιφέρεια της Θεσσαλίας. Το σύνολο αυτών των σημείων πώλησης δημιουργείται από την ίδια τη Food Networks, αλλά δεν αποκλείεται από το τέλος του 2006 να δημιουργηθούν σημεία πώλησης και μέσω του συστήματος δικαιόχρησης. Στους μεσοπρόθεσμους στόχους της Food Networks περιλαμβάνεται και η επέκταση στην περιοχή της Θράκης, ιδιαίτερα στην Κομοτηνή, για την οποία η εταιρεία έχει ήδη πραγματοποιήσει σχετική έρευνα αγοράς, ενώ γενικότερα εκδηλώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλες τις περιοχές στις οποίες βρίσκονται εγκατεστημένοι φοιτητές.

Η δημιουργία του δικτύου καταστημάτων convenience Ελληνικόν παρέχει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να προμηθευτεί είδη, τα οποία είναι διαθέσιμα 16 ώρες την ημέρα σε εγκαταστάσεις όπου η τοποθέτησή τους είναι κατά τέτοιο τρόπο οργανωμένη ώστε να καθίσταται ευχερής ο εντοπισμός τους. “Η αλυσίδα”, όπως επισημαίνει η κα Γαϊτάνου, “καλύπτει τις βασικές ανάγκες των καταναλωτών, με 4.000 κωδικούς προϊόντων, που χαρακτηρίζονται πρώτης ανάγκης, ενώ από κάθε είδος υφίστανται στο ράφι τα δύο σημαντικότερα από πλευράς πωλήσεων brand names”.

Ενθαρρυντικά τα πρώτα μηνύματα

Η κεντρική ιδέα για τη δημιουργία της αλυσίδας ήταν το ότι θεωρήθηκε εφικτή η προσέλκυση καταναλωτών, έτσι ώστε αυτοί να πραγματοποιούν στα σημεία πώλησης τουλάχιστον το 20% των ημερήσιων εξόδων τους, ενώ η μέχρι στιγμής λειτουργία τους, σύμφωνα με την κα Γαϊτάνου, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς τα περισσότερα σημεία του δικτύου πραγματοποιούν ημερήσιες πωλήσεις τρεις φορές πάνω από το “break even point”, δηλαδή πάνω από το επίπεδο από το οποίο αρχίζει να καταγράφεται κερδοφορία.

“Τα καταστήματά μας λειτουργούν με δύο βάρδιες, κατά τις οποίες απασχολείται μία υπάλληλος ανά βάρδια, καθώς τόσο τα αυτοματοποιημένα μηχανογραφικά συστήματα, δηλαδή η on-line σύνδεση των σημείων πώλησης και των κεντρικών εγκαταστάσεων, όσο και η ευέλικτη χωροταξική κατανομή των προϊόντων επιτρέπουν τη χρησιμοποίηση του λιγότερου δυνατού ανθρώπινου δυναμικού”, υπογραμμίζει η ίδια. Η καλυμμένη εξάλλου επιφάνεια των σημείων πώλησης κυμαίνεται από 90-110 τμ και η γεωγραφική τους εξάπλωση πραγματοποιήθηκε βάσει συγκεκριμένης έρευνας, η οποία κατέδειξε τις περιοχές που εμφανίζουν την υψηλότερη εμπορικότητα.

Αναφορικά, τέλος, με το ζήτημα του ωραρίου των καταστημάτων, όπως αναφέρει η κα Γαϊτάνου, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αντιδράσεις από πλευράς των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σχετικά με τη συνεχή 16ωρη λειτουργία τους, δεν προκύπτει κανένα θέμα παραβίασης της σχετικής νομοθεσίας, καθώς τα σημεία πώλησης εφαρμόζουν ό,τι ακριβώς ισχύει και για τα μικρά καταστήματα ψιλικών και ειδών πρώτης ανάγκης σε κάθε γειτονιά.