Όλο και περισσότερους συμμάχους βρίσκει το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού, ο οποίος αισίως οδεύει για την συμπλήρωση της δεύτερης εβδομάδας λειτουργίας του.

Στο πλαίσιο των αντιδράσεων που αναμέναμε από την ελληνική βιομηχανία τροφίμων, εκείνες είναι θετικές, αν λάβουμε υπόψη τις τοποθετήσεις του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) στο FOODReporter: «O ΣΕΒΤ, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου, ενθαρρύνει τα μέλη του να εντατικοποιήσουν τις ενέργειές τους, διευρύνοντας τη συμμετοχή τους στο Καλάθι του Νοικοκυριού. Συμμεριζόμενη την κρισιμότητα της κατάστασης, η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών θα συνεχίσει να στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή, προκειμένου τα προϊόντα που παράγει να αποτελούν τη συνειδητή επιλογή του». Ταυτόχρονα, ο ΣΕΒΤ φαίνεται πως έρχεται να λειτουργήσει και ως θεματοφύλακας της επάρκειας προϊόντων.

Σε κάθε περίπτωση, σε επίπεδο προσφορών και προωθητικών ενεργειών στο ελληνικό λιανεμπόριο που αφορά τα τρόφιμα, το ποσοστό της προωθητικής έντασης για τα επώνυμα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα στην κατηγορία «Τρόφιμα & Ποτά» ανήλθε στο 42,3%, σύμφωνα με τα τρέχοντα στοιχεία της NielsenIQ, εμφανίζοντας σταθερά ανοδική τάση. «Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών στηρίζει τον Έλληνα καταναλωτή: Προσφέρει προσφέρει σταθερά στους καταναλωτές προϊόντα επώνυμα, ασφαλή, υψηλής ποιότητας, με διαρκείς προωθητικές ενέργειες, διασφαλίζοντας παράλληλα την επάρκεια σε προϊόντα διατροφής», συμπλήρωσε ο ΣΕΒΤ, στην τοποθέτησή του.

Η είσοδος του efood στο μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού τη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας
Εξάλλου, για το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή de facto απέσυρε τον όρο τζίρου των 90 εκατ. ευρώ ετησίως για τις αλυσίδες και υπηρεσίες λιανεμπορίου που εντάσσονται στο Καλάθι, κάτι που επέφερε την είσοδο του efood στο μέτρο, με το δικό του αντίστοιχο Καλάθι.

Πηγές της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξήγησαν στο FOODReporter πώς προέκυψε η είσοδος του efood στο Καλάθι του Νοικοκυριού: «Ο θεσμός του Καλαθιού ξεκίνησε πρώτα με όλες εκείνες τις αλυσίδες που εμφανίζουν τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ και ήταν υποχρεωμένες να καταρτίσουν Καλάθι του Νοικοκυριού. Το efood προσήλθε μόνο του οικειοθελώς στη δεύτερη εβδομάδα. Κατόπιν έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη συμπερίληψή του, με την υποσημείωση πως όποιος λιανέμπορος εντάσσεται οικειοθελώς στο μέτρο, δεν δύναται μετά να αποχωρήσει πριν την ολοκλήρωση της λειτουργίας του μέτρου, συνεπώς το efood θα παραμείνει στο e-katanalotis.gov.gr για όσο διάστημα το μέτρο είναι σε ισχύ». Στην ερώτηση του FOODReporter αν η είσοδος του efood στο Καλάθι του Νοικοκυριού ανοίγει την πόρτα για την είσοδο και άλλων καταστημάτων λιανεμπορίου στο μέτρο δεν υπήρξε περαιτέρω απάντηση.

Πάντως, το FOODReporter επικοινώνησε με μικρότερες αλυσίδες στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο και διαπίστωσε ότι η δική τους στρατηγική δίνει έμφαση στις δικές τους προσφορές και προωθητικές ενέργειες, τις οποίες, δίκην της σχετικής επικαιρότητας, συμβολικά ονομάζουν ως «δικό τους Καλάθι».

Το ίδιο το efood απάντησε για την ένταξή του στο Καλάθι του Νοικοκυριού ως εξής: «Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και κατόπιν συνεννόησης για τη στήριξη των νοικοκυριών, το efood προχώρησε την ενσωμάτωση του στο πρόγραμμα του Καλαθιού του Νοικοκυριού, με την υπηρεσία efood market.

Συγκεκριμένα, δημιουργήσαμε μια ειδική κατηγορία στο efood market, το “Καλάθι Νοικοκυριού”, στο οποίο οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα συγκεκριμένα προϊόντα και το οποίο θα ανανεώνεται κάθε εβδομάδα, ανάλογα με την ζήτηση των προϊόντων».

Η αυξητική συμμετοχή των επώνυμων προϊόντων στο Καλάθι του Νοικοκυριού
«Κεντρικός μας προσανατολισμός είναι να παρέχουμε ανταγωνιστικές τιμές στο σύνολο των προϊόντων μας, ανεξάρτητα από τη σημερινή συγκυρία και για το λόγο αυτό, παρέχουμε πάντοτε τη δυνατότητα στους καταναλωτές μας να επιλέγουν προϊόντα με έκπτωση. Πρακτικά, έχουμε μειώσει τις τιμές σε περισσότερα από 90 επώνυμα προϊόντα, σε μια προσπάθεια να συμβάλουμε και εμείς στην άμβλυνση των επιπτώσεων της οικονομικής πίεσης στα νοικοκυριά», προσέθεσε η διοίκηση του efood στην τοποθέτησή της. «Επιπλέον, το γεγονός ότι το efood market λειτουργεί και τις ώρες (έως τις 00:30, καθημερινά) και τις ημέρες (Κυριακή και αργίες) όπου τα σούπερ μάρκετ είναι κλειστά, δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα, με σταθερές τιμές, χωρίς πιθανή οικονομική επιβάρυνση και με παραλαβή στο χώρο τους εντός μόλις είκοσι λεπτών από την παραγγελία», επισημαίνεται στην τοποθέτηση του efood.

Πράγματι, η λίστα για το Καλάθι του Νοικοκυριού που κατάρτισε το efood και την εξυπηρετεί μέσω της υπηρεσίες efood market περιλαμβάνει μόνο επώνυμα (branded) προϊόντα και καθόλου προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, μιας και το efood δεν τα εμπορεύεται, ελλείψει σχετικών συμφωνιών με τους επίγειους λιανέμπορους. Δεδομένης και της διαφορετικής διαθεσιμότητας για παραγγελία και παραλαβή προϊόντων, η λίστα του efood αποκτά αντικειμενικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Η λίστα του e-fresh.gr, που βρίσκεται στο Καλάθι του Νοικοκυριού από την πρώτη εβδομάδα βάσει ετήσιου τζίρου, έχει την άλλη λίστα, που αποτελείται από προϊόντα επώνυμης ετικέτας κατά 100%. Στην ερώτηση του FOODReporter αν η στρατηγική απόφαση εισόδου του efood στο μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού επηρεάστηκε από την ύπαρξη μιας ακόμη αλυσίδας που πραγματοποιεί ηλεκτρονική πώληση τροφίμων, η εταιρεία δεν έκανε τοποθέτηση.

Αυτό που αξίζει να γίνει γνωστό σχετικά με τη λίστα του efood market, όπως προκύπτει από την συγκεκριμένη τοποθέτηση του efood, είναι ότι «περιλαμβάνει περισσότερα από τα προϊόντα που εντάσσονται στην πρωτοβουλία του Καλαθιού του Νοικοκυριού» και πρόθεση του efood είναι να αυξάνει ακόμη περισσότερο τον αριθμό τους, ανάλογα με τις βασικές ανάγκες των καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter