Ο κ. Καρίγιαννης αναφέρθηκε στις προβλέψεις για επιδείνωση της κρίσης εντός του 2009, γεγονός που θα προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη ένταση του ανταγωνισμού, ο οποίος είναι ήδη οξυμένος με την είσοδο και νέων παικτών του discount στην ελληνική αγορά (Aldi), την πτώση του τζίρου και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών στη χώρα μας. Η κρίση αυτή, τόνισε ο κ. Καρίγιαννης, θα προκαλέσει δομικές ανακατατάξεις που θα αφορούν στη βιομηχανία, το χονδρεμπόριο, αλλά και το λιανεμπόριο, με κύρια χαρακτηριστικά την αναστολή λειτουργίας ή την εξαγορά των πλέον αδύναμων.

Στο πλαίσιο αυτών των διαπιστώσεων, η ΕΛΔΙΑ αποφάσισε να επενδύσει στη δημιουργία ενός δικτύου 75 αρχικά καταστημάτων, σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα έχουν κοινή εμφάνιση, υποδομή, μηχανοργάνωση, μάρκετινγκ κλπ. Θα διαθέτουν συγκεκριμένους χώρους για την προβολή των προϊόντων, ο αριθμός των οποίων θα κυμαίνεται ανάλογα με τα τετραγωνικά του καταστήματος.

Η επιλογή των μελών του ομίλου που θα αποτελέσουν το δίκτυο των νέων αυτών καταστημάτων, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Καρίγιαννη, θα στηρίζεται κυρίως στην δέσμευσή τους για αυστηρή εφαρμογή των αποφάσεων της Ελληνικής Διατροφής. Τα καταστήματα προβλέπεται να φθάσουν σε λίγους μήνες τα 100 και σε δύο χρόνια τα 200.

Στα καταστήματα θα υπάρχει, επίσης, συγκεκριμένο ράφι με προϊόντα από όλη την Ελλάδα (σε συνεργασία και με τα μέλη της ΠΑΣΕΓΕΣ) με σήμα “Επιλέγουμε για σας”.

Στην εμπορική πολιτική που παρουσιάστηκε στη συνάντηση τονίστηκε και ο σημαντικός ρόλος των προϊόντων PL. ‘Οπως ανακοινώθηκε, θα υπάρξει περαιτέρω ανάπτυξη επιλεγμένης γκάμας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σε συγκεκριμένους κωδικούς, σε τρεις υποκατηγορίες: προϊόντα first price σε ελάχιστους κωδικούς, προϊόντα discount ELDI και PL με μικρή διαφορά τιμής από τα αντίστοιχα επώνυμα.

Καινοτόμο πρόγραμμα παροχής στοιχείων

Ο κ. Καρίγιαννης τόνισε την απόφαση της ΕΛΔΙΑ να προχωρήσει σε γενικότερη αναδιοργάνωση, με στόχο να βγει ισχυρότερη από την κρίση, με ενισχυμένο το μερίδιό της στην αγορά και τη διαπραγματευτική της ικανότητα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η απόφαση για δημιουργία τμήματος μάρκετινγκ, το οποίο είναι υπεύθυνο και για τη δημιουργία ενός καινοτόμου προγράμματος πληροφορικής. Βάσει του προγράμματος, τα μέλη, αλλά και οι προμηθευτές που ενδιαφέρονται για πραγματικά στοιχεία θα μπορούν, χρησιμοποιώντας κωδικό, να μπαίνουν στο σύστημα και να λαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τους τζίρους των καταστημάτων, τις πωλήσεις των κατηγοριών, τις συμφωνίες με προμηθευτές κλπ.

Οι προμηθευτές

Απευθυνόμενος στους προμηθευτές, ο κ. Καρίγιαννης τόνισε πως σήμερα σε πολλές περιπτώσεις η πώληση προϊόντων σε τιμές απλησίαστες για τα μέλη του ομίλου στην ουσία χρηματοδοτούνται από τους ίδιους τους προμηθευτές. Γι’ αυτό πρότεινε τη δημιουργία ενός πλαισίου συνεργασίας με βάση την πραγματική ανταποδοτικότητα των συμφωνιών, τονίζοντας πως, ιδιαίτερα με το νέο δίκτυο καταστημάτων, που υποστηρίζεται από το δίκτυο 23 αποθηκευτικών χώρων πανελλαδικά, ο όμιλος θα μπορεί να εγγυάται την τήρηση των συμφωνηθέντων κατά γράμμα.

Τζίρος 900 εκατ. ευρώ

Η Ελληνική Διατροφή Coop AE αριθμεί σήμερα πάνω από 550 επιχειρήσεις-μέλη, με περισσότερα από 1.550 καταστήματα, τα οποία σε ετήσια βάση πραγματοποιούν τζίρο της τάξης των 900 εκατ. ευρώ και κατέχουν το 8% του συνόλου της ελληνικής αγοράς τροφίμων.

Ο όμιλος το 2008 πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 3 εκατ. ευρώ, από το κλείσιμο 220 ενιαίων συμφωνιών αγορών για τα μέλη του, καθώς και από τις συνδρομές των μελών του, και κέρδη της τάξης των 180.000 ευρώ. Το 2007 είχε έσοδα επίσης 3 εκατ. ευρώ και κέρδη 320.000.

Η ΠΑΣΕΓΕΣ, μέσω της «Συνεταιριστικές Επενδύσεις», κατέβαλε το ποσό των 120.000 ευρώ για τη συμμετοχή της με 12% στο μ/κ της Ελληνική Διατροφή Coop ΑΕ.