Η βελτίωση των επιδόσεων του δικτύου στην περιφέρεια φαίνεται ότι θα είναι κεντρικός στόχος της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης τη νέα χρονιά, κατά την οποία η αλυσίδα θα επιδιώξει την ανατροπή και εκτός συνόρων Αττικής, δεδομένου ότι ήδη ο τζίρος που προήλθε από το νεοαποκτηθέν δίκτυο (πρώην Μαρινόπουλου) και τις τέσσερις θυγατρικές της (Χαλκιαδάκης, Κρόνος, Παλαμάρης, εταιρεία στην Κύπρο) ξεπέρασε το 2017 τα 800 εκατ. ευρώ.

H διοίκηση του ομίλου, ο οποίος δρα και αναπτύσσεται πια ως Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, μετά τη συγχώνευση των Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ και Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ, με απορρόφηση της πρώτης από τη δεύτερη, θεωρεί ότι σε «ετησιοποιημένη» βάση έχει πιάσει το στόχο πωλήσεων του ενός δισ. ευρώ από το δίκτυο, το προερχόμενο από τη Μαρινόπουλος. Έτσι, τώρα επικεντρώνεται στον τελικό του στόχο, ήτοι στην επίτευξη ετήσιων εσόδων της τάξης των 1,3 έως 1,4 δισ. ευρώ, ώστε να επιτύχει επίπεδα ρευστότητας που θα επιτρέπουν στον όμιλο να καλύπτει απολύτως τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του.

Ο πρώτος κύκλος του όλου εγχειρήματος φαίνεται πως έκλεισε επιτυχώς και, μάλιστα, δίχως η εταιρεία να επενδύσει στη διαφήμιση. Μένει τώρα να φανεί, αν θα κρατήσει επικοινωνιακά το αυτό χαμηλό προφίλ κυρίως στην επαρχία, όπου εξ αντικειμένου έχει τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης.

Μοναδικό, ίσως, πρόβλημα -αναμενόμενο, πάντως-, παραμένει ο «κανιβαλισμός» των πωλήσεων του προϋπάρχοντος «μητρικού» δικτύου (της «παλιάς» Σκλαβενίτης) από τα καταστήματα του νεοαποκτηθέντος στην Αττική, τον οποίο παράγοντες της αγοράς τον προσδιορίζουν σε ένα ποσοστό 8%-10%, δηλαδή ψηλά. Οι ίδιες πηγές σχολιάζουν, ωστόσο, ότι πρόκειται για ένα ποσοστό, το οποίο η διοίκηση της Σκλαβενίτης είχε εξ αρχής προβλέψει, όταν κατάρτιζε το business plan για το σχέδιο διάσωσης των υποδομών της Μαρινόπουλος.

Ποιοι πήραν σούπερ μάρκετ της Μαρινόπουλος
Στο μεταξύ, σε ό,τι αφορά τα 22 καταστήματα της Μαρινόπουλος που, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, έπρεπε είτε να κλείσουν είτε να δοθούν σε τρίτες εταιρείες, πληροφορίες του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι επτά εξ αυτών έχουν ήδη περάσει στα χέρια ανταγωνιστικών αλυσίδων. Ειδικότερα, ένα κατάστημα στην Αγία Σοφία στον Πειραιά, ένα στον Πειραιά κι ακόμα ένα στο Ηράκλειο Κρήτης τέθηκαν υπό τον έλεγχο της Bazaar. Υπό τον έλεγχο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός τέθηκαν επίσης τρία καταστήματα, από ένα στη Λεωφόρο Πεντέλης στα Βριλήσσια, στο Παλαιό Φάληρο και στη Νίκαια, ενώ ο ΣΥΝ.ΚΑ στην Κρήτη πήρε το σούπερ μάρκετ της Μαρινόπουλος στην Ιεράπετρα. Όσο για τα εναπομείναντα 15, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι δεν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2017, οπότε έπρεπε να είναι «απελευθερωμένα» από την κυριότητα του ομίλου Σκλαβενίτης. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η Σκλαβενίτης έχει ζητήσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μικρή παράταση, προκειμένου να διαχειριστεί αποτελεσματικότερα το θέμα.

Αλλαγές στη The Mart
Μια άλλη ενδιαφέρουσα εξέλιξη στον όμιλο είναι η μεταβίβαση στον κ. Λεωνίδα Θεόκλητο του 21% του μετοχικού κεφαλαίου της χονδρεμπορικής The Μart. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Θεόκλητος, διευθύνων σύμβουλος σήμερα της The Mart και μέλος του Δ.Σ. της Σκλαβενίτης από το 2015, πριν την ολοκλήρωση του σχεδίου διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος ασκούσε την οικονομική διαχείριση της Σκλαβενίτης. Κατά πληροφορίες η εξαγορά του 21% της The Mart από τον ίδιο έγινε τον περασμένο Μάιο. Σημειώνεται ότι η The Mart το 2016 αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 5% έναντι του 2015, ανεβάζοντας την αξία του στα 329 εκατ. ευρώ.