Ένα νέο μοντέλο οργάνωσης βασικών χώρων και τμημάτων πωλήσεων στα καταστήματά της προωθεί η ΕΥΣ, ώστε να έρθει ακόμη πιο κοντά στα ενδιαφέροντα των πελατών της, βελτιώνοντας τη σχέση της μαζί τους. Η πρώτη απόπειρα έγινε ήδη στο Σκλαβενίτης Αλίμου, όπου δοκιμάζονται πιλοτικά νέες δομές εκθετηρίων ειδών, όπως τα bazaar, τα βιβλία-χαρτικά κ.ά. Χαρακτηριστικότερο, ίσως, είναι το τμήμα προϊόντων προσωπικής περιποίησης και φροντίδας, που πλέον έχει άλλο look & feel…

Το εν λόγω τμήμα πωλήσεων προσομοιάζει με κατάστημα καλλυντικών, αφού δίνεται η εντύπωση στον καταναλωτή ότι επισκέπτεται ένα εξειδικευμένο σημείο πώλησης κι όχι το συμβατικό τμήμα του κλασικού σούπερ μάρκετ. Οι αναμορφώσεις των τμημάτων πωλήσεων περιλαμβάνουν, μάλιστα, μια διαφορετική ομαδοποίηση των προϊόντων, ώστε ο πελάτης να διευκολύνεται περισσότερο στην αναζήτηση των προϊόντων, που θα γεμίσουν το καλάθι του.

Οι προαναφερόμενες προσαρμογές, στο βαθμό που περνούν επιτυχώς το στάδιο της δοκιμασίας στο κατάστημα του Αλίμου, θα εφαρμόζονται τόσο στο πλαίσιο των ανακαινίσεων παλαιότερων καταστημάτων της Σκλαβενίτης όσο και καταστήματα, που προέρχονται από το δίκτυο άλλοτε Μαρινόπουλος, γεγονός που σημαίνει πως οι σχετικές προσαρμογές θα γίνουν σταδιακά και στα πρόσφατα ανακαινισμένα καταστήματα του δικτύου.

Η σχετική προσπάθεια αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο ετών. Περιλαμβάνοντας έναν σημαντικά μεγάλο αριθμό καταστημάτων, αποβλέπει να αλλάξει αισθητά η εικόνα των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Βέβαια, το εγχείρημα θα κοστίσει ακριβά στην αλυσίδα, που φαίνεται ότι έχει «μπατζετάρει» ένα συγκεκριμένο κονδύλι για τους επόμενους 24 μήνες. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στη στρατηγική που ακολουθεί πλέον η αλυσίδα και που προβλέπει τρεις δυναμικές δράσεις: Την ανακαίνιση των παλαιών καταστημάτων της, την καθιέρωση του e-shop υπό το σήμα sklavenitis.gr στην συνείδηση του μέσου καταναλωτή και την εφαρμογή νέων μοντέλων «διεπαφής» με τον πελάτη.

Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης
Σε ό,τι αφορά τον τζίρο της αλυσίδας, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι μέχρι το τέλος του δεκαμήνου κατέγραφε διψήφιο ρυθμό ανόδου. Λαμβάνοντας δε υπόψιν ότι συνολικά η αγορά του κλάδου εξελισσόταν μέχρι τα μέσα του Οκτωβρίου με ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 8,5%, τα συμπεράσματα σε ό,τι αφορά την ΕΥΣ είναι τρία:

Πρώτον, ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς του κλάδου πριμοδοτείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την ίδια την εταιρεία, αφού αυτή συμμετέχει με μερίδιο περίπου 30% στα συνολικά έσοδά της. Δεύτερον, η εταιρεία, «τρέχοντας» με ρυθμό ανάπτυξης εσόδων υψηλότερο του μέσου κλαδικού, θα προσθέσει φέτος στα συνολικά της έσοδα περίπου 400 εκατ. ευρώ νέο τζίρο, ενώ θα έχει σαφώς αυξήσει το ήδη υψηλό μερίδιό της.
Και τρίτον, στα τέλη του 2020 η ΕΥΣ θα αυξήσει θεαματικά την απόστασή της από το δεύτερο «παίκτη» του κλάδου, την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Στελέχη του κλάδου εκτιμούν ότι το τέλος της φετινής χρονιάς θα βρει την ΕΥΣ με τζίρο, ο οποίος ενδεχομένως θα ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ σε εταιρικό επίπεδο και τα 3,6 δισ. ευρώ σε ενοποιημένη βάση. Υπενθυμίζουμε ότι το περυσινό δωδεκάμηνο έκλεισε για την εταιρεία με συνολικές πωλήσεις 2,630 δισ. ευρώ και για τον όμιλο με αθροιστικά έσοδα 3,280 δισ. ευρώ.