Με οριακά ανοδικό τζίρο και αύξηση αριθμού μελών, όπως άλλωστε και σημείων πώλησης, πορεύεται ο όμιλος αγορών ΕΛΕΤΑ, ο οποίος αντιστέκεται στις συνέπειες των δυσμενών οικονομικών συγκυριών και στον έντονο ανταγωνισμό, που πλέον εκφράζεται στον ανταγωνισμό μείωσης των τιμών. Ο όμιλος σήμερα έχει πανελλήνιο δίκτυο 600 καταστημάτων, που ανήκουν σε 370 επιχειρηματίες, και πραγματοποιεί ετήσιο τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Χρήστο Πούρη, διευθυντή ανάπτυξης του ΕΛΕΤΑ, η μείωση του οικογενειακού εισοδήματος έχει σαφώς αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των νοικοκυριών, πράγμα που αντανακλάται έντονα στην αξία και τη σύνθεση του καλαθιού αγορών. Ο καταναλωτής δίνει πλέον μεγαλύτερη σημασία στην τιμή, όμως δεν υποβάθμισε τη σημασία που έχει γι’ αυτόν το καλό σέρβις και η διαπροσωπική σχέση με τον επιχειρηματία.

Όχι τυχαία τα εθνικά δίκτυα πωλήσεων, έχοντας το πλεονέκτημα της διαμόρφωσης των τιμών στα χαμηλότερα επίπεδα, μπορεί να κερδίζουν μερίδια αγοράς, αλλά τα μικρά σημεία πώλησης εξακολουθούν να δημιουργούν ανταγωνιστικό αντίβαρο, αναπτύσσοντας την προσωπική σχέση με τον πελάτη και κρατώντας σε λογικά πλαίσια τις τιμές. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, βέβαια, για όλα τα μικρά σημεία, «αλλά για όσα καταφέρνουν να προσομοιάζουν στην εικόνα και την οργάνωση που έχει μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Τα μέλη, λοιπόν, του ΕΛΕΤΑ ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, έτσι ώστε στις σημερινές συνθήκες άλλα συγκρατούν και άλλα αυξάνουν, έστω οριακά, τις πωλήσεις τους», λέει ο κ. Πούρης. Ειδικότερα, ανοδικά περισσότερο από κάθε συμβατικό κατάστημα κινούνται οι πωλήσεις των 180 καταστημάτων του που λειτουργούν υπό το brand Proton. Εξ αυτών, σημειώνουμε, τα 11 προσαρμόστηκαν πρόσφατα στο πρότυπο της ενιαίας εταιρικής ταυτότητας.

Οι πραγματικοί επαγγελματίες αντέχουν
Κατά τον κ. Πούρη οι μεγάλοι χαμένοι της κρίσης είναι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δηλαδή τα δίκτυα αλυσίδων δυναμικού 10-15 καταστημάτων που δραστηριοποιούνται κυρίως σε αστικά κέντρα, τα οποία, ενώ αδυνατούν να εξασφαλίσουν τις τιμές των εθνικών δικτύων πωλήσεων, βάλλονται ευθέως από τον ανταγωνισμό των μεγάλων λιανεμπορικών brands που διεισδύουν σε όλες τις γειτονιές.

Αναφερόμενος στην υπόθεση της Ατλάντικ, καθώς και σε ισχυρά δίκτυα τα οποία μετρούν σήμερα απώλειες εσόδων, δηλώνει ότι «ο χαμένος τζίρος διαχέεται παντού, ενισχύοντας όσους επιμένουν να δραστηριοποιούνται ως πραγματικοί επαγγελματίες».

Ο όμιλος αγορών ΕΛΕΤΑ το τελευταίο διάστημα είχε δύο απώλειες καταστημάτων από επιχειρηματίες που δεν άντεξαν την πίεση της κρίσης, όμως την ίδια στιγμή ενίσχυσε κατά 15 νέα καταστήματα το δυναμικό του, είτε μέσω νέων εγγραφών μελών είτε μέσω της εγκαινίασης καινούργιων καταστημάτων από επιχειρηματίες που είναι επί χρόνια μέλη της οικογένειας του ΕΛΕΤΑ. Σήμερα ο όμιλος αγορών αναπτύσσεται με 600 σημεία πώλησης ανά την Ελλάδα, που ανήκουν σε 370 επιχειρηματίες, οι οποίοι σε ετήσια βάση πραγματοποιούν συνολικό τζίρο πάνω από 500 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις του, λόγω της κρισιμότητας της περιόδου επικεντρώνονται στο σύνολό τους σε προωθητικές ενέργειες. «Και θα εξακολουθήσουν να διοχετεύονται σε αυτό το πεδίο όσο δεν βελτιώνονται οι προβλέψεις για τα οικονομικά της χώρας», λέει ο κ. Πούρης.

Ο όμιλος δεν εγκαταλείπει τις προσπάθειες για την ενίσχυση της γκάμας του σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς αυξάνεται σχεδόν καθημερινά η ζήτησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του ομίλου επέκτεινε πρόσφατα το κωδικολόγιο των PL σε δύο νέες κατηγορίες προϊόντων, στα σκεύη οικιακής χρήσης και τα σφουγγαράκια, ενώ έπεται και συνέχεια.

Έμφαση συνεχίζει να δίνει η ΕΛΕΤΑ και στην κάρτα πιστότητας πελατών, εφόσον, όπως διαπιστώνει η διοίκησή της, ενισχύει τον δείκτη επισκεψιμότητας των καταστημάτων του δικτύου. Σε ό,τι αφορά, τέλος, τη διανομή των προϊόντων του ο όμιλος αρκείται στη συνεργασία με εταίρο «3PL», εκτιμώντας ότι οι συνθήκες αποτρέπουν τις σκέψεις για επενδύσεις υψηλού κόστους, με σκοπό την απόκτηση ιδιόκτητων εγκαταστάσεων logistics.