Την αντιστροφή των αρνητικών επιδόσεων του 2016 θα επιχειρήσει φέτος ο όμιλος αγορών ΕΛΕΤΑ. Ήδη έχει προχωρήσει σε μερική αναδιάρθρωση του δυναμικού του, ενώ έχει προγραμματίσει την ενίσχυση της συλλογής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που εμπορεύεται, όπως άλλωστε και των προσφορών που προωθεί μέσω των φυλλαδίων του.

Πρώτοι στόχοι της διοίκησης του ομίλου αγορών είναι η επιστροφή του σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς και η τόνωση του δυναμικού των μελών του με νέες έγγραφες επιχειρηματιών στην οικογένεια της ΕΛΕΤΑ. Πολλές εγγραφές, όπως εκτιμάται, θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, δεδομένου ότι ήδη έχουν αρχίσει οι σχετικές διαβουλεύσεις.

Παράλληλα, έχει τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο επέκτασης και εμπλουτισμού της συλλογής των προϊόντων ιδιωτικού σήματος, με λελογισμένες όμως επενδύσεις, δεδομένου ότι η ΕΛΕΤΑ δουλεύει με ένα ιδιαιτέρως διευρυμένο κωδικολόγιο.

Στο σχεδιασμό για το 2017 προβλέπεται επίσης η αύξηση του αριθμού των πλήρως ταυτοποιημένων καταστημάτων του ομίλου, που λειτουργούν υπό την επωνυμία Proton και σήμερα φθάνουν τα 170. Η διοίκηση της ΕΛΕΤΑ, προκειμένου να επιστρέψει ο όμιλος σε αναπτυξιακούς ρυθμούς, προσβλέπει στην επέκταση του δικτύου Proton, δεδομένου ότι κάθε κατάστημα που ανακαινίζεται εμφανίζει σημαντική αύξηση τζίρου και ενισχυμένη πιστότητα πελατών.

Τέλος, στα σχέδια του ομίλου για το 2017 περιλαμβάνεται η έστω και μικρή αύξηση του αριθμού των κωδικών προϊόντων που διακινούνται κεντρικά από τις αποθήκες του στον Ασπρόπυργο. Σήμερα, περίπου το 8% του τζίρου που πραγματοποιούν τα μέλη της ΕΛΕΤΑ προέρχεται από προϊόντα που διακινούνται κεντρικά -καταρχάς από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και από κάποια λίγα σε αριθμό επώνυμα.

Έπεσαν οι πωλήσεις το 2016 κατά 6%-7%
Ο γενικός διευθυντής του ομίλου, κ. Χρήστος Πουρής, δηλώνει ότι οι φετινές επιδόσεις των μελών του ΕΛΕΤΑ συναρτώνται αναπόφευκτα με την εξέλιξη του επιχειρούμενου deal Σκλαβενίτη-Μαρινόπουλου, όπως άλλωστε με κάθε άλλη συγχώνευση μεταξύ των ισχυρών του κλάδου που ενδεχομένως προκύψει στην εξέλιξη του έτους. Σε ό,τι αφορά την εικόνα που παρουσίασε ο όμιλος ΕΛΕΤΑ το 2016, βάσει στοιχείων του ιδίου, ο τζίρος των μελών του κινήθηκε πτωτικά κατά 6%-7%, εμφανίζοντας δηλαδή τη μέση πτώση που καταγράφηκε στα έσοδα των επιχειρήσεων λιανικής. Σε γενικές γραμμές, οι ποσοστιαίες απώλειες τζίρου του δικτύου ΕΛΕΤΑ ήταν κοινές σχεδόν σε όλες τις περιοχές που έχει παρουσία ο όμιλος, με εξαίρεση τα καταστήματα που βρίσκονται κοντά σε hot spot μεταναστών, όπου οι διαρροές τζίρου έφθασαν το 20%.

Μεγάλες ήταν οι πιέσεις που δέχθηκαν τα μέλη της ΕΛΕΤΑ και κατά το διάστημα των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η μείωση των εσόδων τους ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη αυτής που καταγράφηκε σε μέσα επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, πράγμα που λειτούργησε καταλυτικά στη διαμόρφωση του ποσοστού πτώσης των ενοποιημένων πωλήσεων του ομίλου, ο οποίος έκλεισε στα 420 εκατ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι το 2016 από την ΕΛΕΤΑ αποχώρησαν περί τα 10 μέλη, τα οποία αποτέλεσαν την ομάδα των «δυσαρεστημένων» της περυσινής γενικής συνέλευσης. Πάραυτα το κενό αυτό καλύφθηκε από 12 νέα μέλη, τα οποία εγγράφηκαν στον όμιλο κατά το δεύτερο εξάμηνο της περυσινής χρονιάς. Σήμερα το δυναμικό της ΕΛΕΤΑ αριθμεί περί τα 600 σημεία πώλησης, που ανήκουν στις 380 επιχειρήσεις- μέλη της.