Διεθνή εκστρατεία από κοινού με την Unicef, για την παροχή αντιτετανικών εμβολίων σε ευάλωτες μητέρες και μωρά σε όλον τον κόσμο αναλαμβάνει η Procter & Gamble, εκστρατεία στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα.

Οπως ανακοινώθηκε επίσημα, για το διάστημα που μεσολαβεί έως το τέλος του Δεκεμβρίου, η Procter & Gamble προσφέρει για κάθε πωλούμενο πακέτο Pampers που φέρει το σήμα της Unicef ένα αντιτετανικό εμβόλιο για μια έγκυο γυναίκα του αναπτυσσόμενου κόσμου. Σημειώνεται ότι σε 47 χώρες σε όλον τον κόσμο ο μητρικός και νεογνικός τέτανος σκοτώνει κάθε χρόνο 140.000 νεογέννητα και 30.000 μητέρες, μόλις την πρώτη εβδομάδα μετά τη γέννα, μετατρέποντας τη χαρά σε τραγωδία. Τα περισσότερα θύματα της θανατηφόρας νόσου κατοικούν στις πιο φτωχές και απομακρυσμένες περιοχές της υφηλίου.

Η διάσταση του προβλήματος φαίνεται ότι είναι ακόμη μεγαλύτερη από όσο δείχνουν οι αριθμοί, αφού τα πραγματικά ποσοστά της θνησιμότητας λόγω του τετάνου παραμένουν άγνωστα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Unicef, κ. Λάμπρο Κανελλόπουλο, οι πληθυσμοί υψηλού ρίσκου κατοικούν συνήθως σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές χωρίς υγειονομική περίθαλψη, ενώ πολλά βρέφη και μητέρες παθαίνουν στο σπίτι τους, χωρίς να καταγράφονται τα περιστατικά. Γι’ αυτό και ο νεογνικός τέτανος αναφέρεται συχνά ως ο «αθόρυβος δολοφόνος».

Η πρωτοβουλία των Pampers και της Unicef έχει ως στόχο να υποστηρίξει τα ευάλωτα και μειονεκτούντα βρέφη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις παραγόντων της P&G, έως το τέλος του έτους υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα θα έχουν αγοραστεί περί τα 2 εκατ. πακέτα Pampers, που αντιστοιχούν σε 2 εκατ. αντιτετανικά εμβόλια.