Τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Εμπορίου της Κολωνίας (Institute for Trade Research – IFH), κατέγραψαν το 2015 εντυπωσιακή ανάπτυξη των πωλήσεων τροφίμων που απευθύνονται σε vegetarian και vegan καταναλωτές.

Η αγορά αυτών των προϊόντων ανήλθε σε 454 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου, η αύξηση των πωλήσεών τους υποδηλώνει μια εξαιρετική ευκαιρία για τα σούπερ μάρκετ, που αναζητούν νέες κατηγορίες οι οποίες μπορούν να συνεισφέρουν στη μεγέθυνση του όγκου πωλήσεων. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, οι ομάδες που αναζητούν εναλλακτικές προτάσεις σε ό,τι αφορά το κρέας και τα γαλακτοκομικά, αύξησαν τις αγορές τους σημαντικά, κυρίως στις κατηγορίες των προϊόντων πρωινού, όπως τα αλείμματα φυτικής προέλευσης και τα δημητριακά. Η μέση ετήσια αύξηση ήταν σχεδόν 17%, με μεγάλο ποσοστό της να αφορά στο γάλα σόγιας. Σε άλλες κατηγορίες, όπως οι χυμοί και τα κρασιά που απευθύνονται σε vegan, είχαν πολύ μικρή κατανάλωση.

Γενικότερα, όμως, η έρευνα προβλέπει πως η ανάπτυξη των πωλήσεων θα συνεχιστεί και στο μέλλον. Η αναλογία των πραγματικών vegetarian και vegan στον πληθυσμό της Γερμανίας υπολογίζεται στο 4%. Οι flexitarians, όμως, που έχουν μια πιο ευέλικτη σχέση με το θέμα της κατανάλωσςη κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, υπολογίζονται στο 24%, παρουσιάζοντας ανοδικές τάσεις. Οι vegans και οι vegeterians είναι σε ποσοστό 81% γυναίκες, είναι κατά μέσο όρο κάτω των 29 ετών και υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 1.044 καταναλωτές.