Για δεύτερη χρονιά το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνει το e-nnovation, τον πανελλήνιο διαγωνισμό ψηφιακής επιχειρηματικότητας-καινοτομίας για φοιτητές. Στόχος του διαγωνισμού είναι να αναδειχθεί η νεανική καινοτομικότητα στο χώρο του διαδικτύου και να προωθηθούν νέες επιχειρηματικές ιδέες για το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ο διαγωνισμός οργανώθηκε για πρώτη φορά το 2008 με τη συμμετοχή 40 ομάδων προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών φοιτητών που παρακολουθούν μαθήματα ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην τελική φάση προκρίθηκαν 8 ομάδες, και η επιλογή των βραβείων έγινε με βάση τα κριτήρια της πρωτοτυπίας, της βιωσιμότητας και της πληρότητας του επιχειρηματικού πλάνου και της πρωτότυπης εφαρμογής.

Ο διαγωνισμός, στον οποίο συμμετέχουν ομάδες 2 έως 5 ατόμων, διεξάγεται σε 3 στάδια: τον Προκριματικό Γύρο, τον Ημιτελικό Γύρο και τον Τελικό.

Στον προκριματικό γύρο ζητείται από τις συμμετέχουσες ομάδες να καταθέσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο για μία νέα επιχειρηματική δραστηριότητα που προσφέρει υπηρεσίες/προϊόντα στο διαδίκτυο.

Στον ημιτελικό γύρο προκρίνονται 20-30 ομάδες με το πιο ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο. Σε αυτόν τον γύρο πραγματοποιείται ένα ημερήσιο workshop, στο οποίο ζητείται από τους συμμετέχοντες να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα σε ειδικούς σε τεχνικά, επιχειρηματικά και νομικά θέματα. Με βάση την κριτική της επιχειρηματικής ιδέας, κατά τη διάρκεια του workshop ζητείται από τους συμμετέχοντες να επανασχεδιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα και να την παρουσιάσουν πάλι σε μία επιτροπή, η οποία θα επιλέξει τις 8 καλύτερες ομάδες που θα συμμετάσχουν στον τελικό.

Στον τελικό γύρο, οι 8 καλύτερες ομάδες καλούνται να παρουσιάσουν την  επιχειρηματική τους ιδέα εκ νέου σε μία επιτροπή από ειδικούς σε θέματα καινοτομίας, επιχειρηματικότητας, ηλεκτρονικού εμπορίου και venture capital. Η επιτροπή αυτή επιλέγει και τις 3 νικήτριες ομάδες.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό e-nnovation είναι ανοικτή και δωρεάν και μπορούν να συμμετάσχουν φοιτητές Πανεπιστημίων (προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί, από όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και όλους τους κλάδους σπουδών) σε ομάδες από 2 έως 5 άτομα. Οι ομάδες θα πρέπει να καταθέσουν ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο που θα περιλαμβάνει: τις υπηρεσίες που θα προσφέρονται, τα καινοτομικά στοιχεία, τον ανταγωνισμό, την αγορά και το προφίλ των πελατών, πηγές εσόδων/τιμολογιακή πολιτική, προώθηση και διανομή, κόστος και έσοδα, αναγκαίες υποδομές και μελλοντικές επεκτάσεις.

Η νέα επιχειρηματική δραστηριότητα μπορεί να είναι προσπελάσιμη μέσω υπολογιστή (Electronic Commerce) ή/και μέσω κινητής/φορητής συσκευής (Mobile Commerce). Μαζί με το επιχειρηματικό πλάνο θα πρέπει να κατατεθεί και μια πρωτότυπη εφαρμογή (Prototype).

Χρονοδιάγραμμα

Ο διαγωνισμός e-nnovation 2009 θα ξεκινήσει την 1 Απριλίου 2009, σύμφωνα με το παρακάτω χρονοδιάγραμμα: 1 Απριλίου 2009: έναρξη Διαγωνισμού, μέχρι 20 Μαΐου 2009: κατάθεση επιχειρηματικών σχεδίων, 25-29 Μαΐου 2009: Ημιτελικός Γύρος και 9-11 Ιουνίου 2009: Τελικός Γύρος.

Επικοινωνία & Πληροφορίες: Επικ. Καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη (k.pramatari@aueb.gr), Λευτέρης Κιοσές, ερευνητής ELTRUN (ekiose@aueb.gr).

 Ημερίδα για το ηλεκτρονικό εμπόριο (B2C) στην Ελλάδα

Το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών οργανώνει την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2009 ημερίδα για το «Ηλεκτρονικό Εμπόριο  (B-C E-Commerce) στην Ελλάδα» στο Ξενοδοχείο Park. Στην ημερίδα θα παρουσιασθούν:

  • Γενικές τάσεις του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στην Ελλάδα από σχετικές έρευνες καταναλωτών (η γνωστή έρευνα της Focus Bari), συγκριτικές μελέτες αξιολόγησης B-C ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα (από το Εργαστήριο ELTRUN), καθώς και εργαλεία που υποστηρίζουν τις καταναλωτικές τάσεις.
  • Βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές από επιτυχημένες περιπτώσεις (case-studies) ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων (ή ενδιάμεσων) πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών μεταξύ των οποίων: e-shop, Χρυσή Ευκαιρία, skroutz, Grecotel, Airtickets κλπ.

Η ημερίδα τελεί υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και του Ινστιτούτου Πωλήσεων Ελλάδος (ΙΠΕ). Απευθύνεται σε στελέχη επιχειρήσεων, ειδικούς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καταναλωτές κλπ, και η συμμετοχή είναι δωρεάν.

Κατά την διάρκεια της ημερίδας θα ανακοινωθούν, επίσης, και τα αποτελέσματα του 2ου Φοιτητικού Διαγωνισμού Ψηφιακής Καινοτομίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Για δηλώσεις συμμετοχής και περισσότερες πληροφορίες: τηλ.: 210 8203 685, e-mail: mariat@aueb.gr.