Ένας από τους πρωταγωνιστές στο καλοκαιρινό γαστρονομικό event Taste of Athens 2022 που πραγματοποιήθηκε στις 7 με 10 Ιουλίου στο Ζάππειο, ήταν η καινοτόμα εταιρεία The Vegetarian Butcher της Unilever Food Solutions, η οποία προσέφερε στο κοινό τρία πιάτα plant based προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα, οι επισκέπτες του event είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τρία πιστοποιημένα προϊόντα της εταιρείας: plant based μπιφτέκι σε burger, κιμά σε τάκος και nuggets. H Unilever εντάσσεται στην ελληνική αγορά των plant based προϊόντων με μία ολλανδική συνταγή και με σύνθημα το «Sacrifice nothing».

Στο τέλος Ιουλίου τα προϊόντα της Vegeterian Butcher – Unilever Food Solutions θα ενταχθούν στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Η εταιρεία The Vegetarian Butcher εξαγοράστηκε πριν από τέσσερα χρόνια από την Unilever στην Ολλανδία και βρίσκεται σήμερα σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Unilever. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, στην αρχή η εταιρεία είχε κατά βάση χοιρινά και βοοειδή, αλλά λόγω της γρίπης των χοίρων σταμάτησε η παραγωγή, οδηγώντας την εταιρεία στον τομέα δραστηριοποίησης των plant based προϊόντων. Ο Γιώργος Αγγελόπουλος, chef advisor της Unilever Food Solutions, αναφέρει στο FOODReporter, ότι τα plant based προϊόντα της Vegetarian Butcher έχουν μία διαφορετική και ιδιαίτερη σύσταση για μπιφτέκι και κιμά με βάση την πρωτεΐνη σόγιας. «Τρία πιστοποιημένα προϊόντα τα οποία θα ενταχθούν στα super market και στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο τέλος Ιουλίου» υπογραμμίζει ο ίδιος. Επιπρόσθετα, ο κ. Αγγελόπουλος δηλώνει ότι θα ενταχθούν άλλα εφτά προϊόντα στον κατάλογό τους σε συνεργασία με καταστήματα και σημεία HORECA.

Η Ελλάδα και η Γερμανία είναι από τις λίγες χώρες στις οποίες ο φυτικός κιμάς της Vegetarian Butcher θα μπορεί να πωλείται ωμός και όχι προμαγειρεμένος στη HORECA
«Ο κιμάς στο σούπερ μάρκετ θα πωλείται προμαγειρεμένος, αλλά στους χώρους εστίασης θα προσφέρεται ωμός για βέλτιστη διαχείριση και μεγαλύτερη ευελιξία κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος και παρασκευής» αναφέρει χαρακτηριστικά στο FOODReporter ο Αναστάσιος Αλεξίου, Advisor Chef, Customer Development, Customer Chef της Unilever Food Solutions.

«Θέλαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν το οποίο να είναι γευστικό σαν το κρέας, πλούσιο σε πρωτεΐνη και σίδηρο, για κάποιον ο οποίος δεν τρώει κρέας» τονίζει ο ίδιος. Η επιλογή της σόγιας για βάση των plant based προϊόντων της εταιρείας δεν είναι τυχαία, καθώς βρίσκεται πιο κοντά πρωτεϊνικά με το κρέας σε σύγκριση με άλλες πρώτες ύλες, όπως το ρεβίθι. «Το παντζάρι λειτουργεί ως χρηστική ουσία στον κιμά και το μπιφτέκι και η πάπρικα δίνει «καπνό» στη γεύση του μπιφτεκιού» δηλώνει ο κ. Αλεξίου στο FOODReporter. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ελλάδα και η Γερμανία είναι από τις λίγες χώρες στις οποίες ο 100% φυτικός κιμάς ως κωδικός, θα μπορεί να πωλείται ωμός και όχι προμαγειρεμένος σε σημεία HORECA. «Το μυστικό και ταυτόχρονα πρόκληση για τα προϊόντα μας, είναι ότι πρέπει να μαγειρεύονται και να διαχειρίζονται από τους σεφ ακριβώς όπως το κρέας, ώστε να έχει απόδοση γευστικά κοντινή με αυτό» τονίζει ο Αναστάσιος Αλεξίου. Επιπρόσθετα, ένας από τους κύριους παράγοντες της γεύσης των συνταγών είναι τα φυτικά υλικά της Knorr, η οποία υπάγεται επίσης στην εταιρεία Unilever.

Λίγα λόγια για τα φυτικά προϊόντα της Unilever
Η Unilever επέκτεινε τη διανομή της μάρκας φυτικών κρεάτων της Vegetarian Butcher το 2018, σε πάνω από 30 χώρες και ήταν ο προμηθευτής του Plant-Based Whopper και των Plant-Based Nuggets της αλυσίδας Burger King στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Κύριοι στόχοι της ανάπτυξης καινοτόμων φυτικών προϊόντων είναι η βοήθεια για στροφή περισσότερου κόσμου προς μία πιο υγιεινή διατροφή και η μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παγκόσμιας αλυσίδας παραγωγής τροφίμων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter