Το πρώτο αφρώδες κρασί του παρουσίασε το Κτήμα Άλφα στην έκθεση «Αφρός + Νέκταρ», προαναγγέλλοντας έτσι την είσοδό του σε μία κατηγορία κρασιού στην οποία μέχρι σήμερα δεν είχε παρουσία.
Το νέο προϊόν θα κυκλοφορήσει στην αγορά τον ερχόμενο Φεβρουάριο σε περίπου 3 με 4 χιλιάδες φιάλες, όπως δήλωσε στο FOODReporter η Αγγελική Ιατρίδου, κόρη του εκ των ιδρυτών του Κτήματος Άλφα, Άγγελου Ιατρίδη. Η ίδια άλλωστε είναι και ο «ιθύνων νους» πίσω από το εγχείρημα αυτό, καθώς ήταν δική της ιδέα την οποία στήριξε ο πατέρας της. Όπως εξήγησε, η κατηγορία του αφρώδους οίνου είναι μία πολύ σημαντική κατηγορία στην Ελλάδα εδώ και χρόνια, η οποία μάλιστα ανεβαίνει με μεγάλο ρυθμό. «Έχει χαμηλό αλκοόλ, αρέσει στις γυναίκες, έχει τις φυσαλίδες, θέλουν να βλέπουν φρεσκάδα», σημείωσε η κ. Ιατρίδου, προσθέτοντας ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η μεταβολή των καταναλωτικών συνηθειών, ειδικά λόγω των νέων δεδομένων που δημιουργούν οι προτιμήσεις των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών, της γνωστής «Gen Z».
Οι αλλαγές που φέρνει η Gen Z
Ανήκοντας και η ίδια στους Gen Z, η κ. Ιατρίδου σχολίασε: «Είναι μια τάση που ήρθε για να μείνει. Με την Gen Z γενιά θα ανέβει πάρα πολύ το σούπερ μάρκετ. Δεν αγοράζουν πλέον από τις κάβες, βαριούνται πάρα πολύ. Tα online stores είναι πολύ βασικά. Τους ενδιαφέρει το πόσο γρήγορα θα έρθει το προϊόν. Θέλουμε κάτι και το θέλουμε τώρα, είμαστε πολύ απαιτητικοί. Αν μπορέσουμε να προσαρμοστούμε όλοι σε αυτές τις νέες τάσεις, θα κάνουμε πράγματα. Καλό είναι να μην είμαστε απόλυτοι, ειδικά στο κρασί που είναι ένα luxury προϊόν».
Παρατήρησε ακόμα ότι σήμερα οι καταναλωτές είναι πιο αυστηροί, και ειδικά οι νέοι έχουν αρχίσει να «εκπαιδεύονται» και να είναι πιο απαιτητικοί ως προς το κρασί. Κάτι που, όπως σχολίασε, «είναι ωραίο, γιατί έτσι βελτιώνονται και τα οινοποιεία».
Σημαντικές επενδύσεις
Το να μπορέσει βέβαια ένα οινοποιείο να παράξει αφρώδη οίνο δεν είναι μια απλή διαδικασία, καθώς ο αφρώδης οίνος απαιτεί ειδική γραμμή εμφιάλωσης, που έχει σημαντικό κόστος. Όπως επεσήμανε ο Νίκος Βασιλόπουλος, εμπορικός διευθυντής του Κτήματος Άλφα, μόνο για την παραγωγή του νέου προϊόντος, χωρίς τον απαιτούμενο εξοπλισμό, χρειάζονται περίπου 1 με 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο η καινούργια γραμμή εμφιάλωσης που εγκατέστησε το Κτήμα Άλφα, η οποία είναι και για αφρώδεις οίνους, στοίχισε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ. «Πολύ λίγοι μπορούν να κάνουν μία επένδυση για να δημιουργήσουν κάτι τέτοιο», ανέφερε ο κ. Βασιλόπουλος.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όπως τόνισε η Αγγελική Ιατρίδου: «Να κάνουμε επενδύσεις, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαστε αμπελουργοί. Ωραίο είναι να είσαι επενδυτής, αλλά πρωτίστως είμαστε αμπελουργοί, είμαστε αγρότες. Χωρίς το σταφύλι δεν υπάρχει κρασί».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter