H επέκταση του δικτύου της στη νησιωτική Ελλάδα, όπου δεν έχει παρουσία, και η οργάνωση ενός πέμπτου κατά σειρά κέντρου logistics, αυτή τη φορά στη Δυτική Αττική, περιλαμβάνονται στις κεντρικές προτεραιότητες της Lidl Hellas, η οποία στην τριετία 2024-2026 έχει προγραμματίσει επενδύσεις συνολικής αξίας 120 εκατ. ευρώ.

H εταιρεία από το 1999, οπότε λειτούργησε το πρώτο της κατάστημα στη χώρα, μέχρι σήμερα έχει επενδύσει συνολικά περί τα 1,4 δισ. ευρώ, δίνοντας κατά κύριο λόγο έμφαση στην ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της και των αποθηκευτικών υποδομών της. Μεταξύ των νέων καταστημάτων που σχεδιάζει να λειτουργήσει η διοίκηση της εταιρείας, περιλαμβάνεται ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ που θα στεγαστεί επί της Λεωφόρου Μεσογείων, στο κτίριο όπου παλιότερα στεγάζονταν τα κεντρικά γραφεία της Miele.

Η διοίκηση της εταιρείας τοποθετείται με αισιοδοξία σχετικά με την εξέλιξη των πωλήσεών της, καθώς, όπως τονίζει ο πρόεδρός της, κ. Μάρτιν Μπραντεμπούργκερ, η αλυσίδα είναι η ανταγωνιστικότερη του κλάδου, αφού διαθέτει τα προϊόντα της κατά μέσο όρο φθηνότερα έως 10% σε σύγκριση με όλα τα άλλα δίκτυά του. Το εν λόγω στοιχείο προέκυψε από εβδομαδιαία εσωτερική έρευνά της, που πραγματοποιήθηκε σε διακόσια βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Σημειώνουμε ότι κατά το 70% τα προϊόντα που διακινεί η Lidl ανήκουν στην κατηγορία των private label. Οι δε πωλήσεις που πραγματοποιούν αναλογούν στο 80% του ετήσιου τζίρου της. Η αλυσίδα διακινεί συνολικά 4.000 κωδικούς προϊόντων και συνεργάζεται με 450 ‘Έλληνες παραγωγούς, πολλά από τα προϊόντα των οποίων τα προωθεί στις 31 χώρες, που έχει παρουσία ο πολυεθνικός γερμανικός όμιλος. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα των Ελλήνων παραγωγών από τις εξαγωγές της Lidl ανέρχονται σε 460 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, συνεργάζεται και με 76 παραγωγούς νωπών φρούτων και λαχανικών.

Ένα από τα στοιχεία που καθιστούν ανταγωνιστική την εταιρεία, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα ανακοινώνει η ίδια, είναι ο χαμηλός μέσος χρόνος εξόφλησης των προμηθευτών της, ο οποίος διαμορφώνεται στις 41 ημέρες, πράγμα που δίδει το πλεονέκτημα στην Lidl να εξασφαλίζει χαμηλότερες τιμές κτήσης των προϊόντων που διακινεί το δίκτυο της.

Σύμφωνα με τον κ. Μπραντεμπούργκερ, η συνολική προστιθέμενη αξία της αλυσίδας στην ελληνική οικονομία το 2022 ήταν 935 εκατ. ευρώ, ισοδύναμη με το 0,46% του ΑΕΠ. Σήμερα η Lidl απασχολεί προσωπικό 6.700 ατόμων, αλλά στηρίζει άμεσα και έμμεσα συνολικά 33.000 θέσεις εργασίας στη χώρα.

Παροχές στο προσωπικό
Η διοίκηση της αλυσίδας, αντιλαμβανόμενη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τους χαμηλούς μισθούς και τον υψηλό πληθωρισμό, έχει θέσει στρατηγικό στόχο της να εξασφαλίσει στα μέλη του προσωπικού της ως κατώτατο μισθό τα 1.000 ευρώ μεικτά από 930 ευρώ σήμερα. Παράλληλα, δίδει έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού της, με την προοπτική να «χτίσει» την επόμενη γενιά στελεχών, μέσω του προγράμματος LidlUp, η εφαρμογή του οποίου άρχισε τον Φεβρουάριο του 2022. Σε πολύ μικρό διάστημα οι πρώτοι θητεύσαντες στο πρόγραμμα θα αναλάβουν θέσεις βοηθών διευθυντών καταστημάτων.

Σημειώνουμε ότι στο διάστημα μεταξύ του Σεπτεμβρίου και του Δεκεμβρίου φέτος, δεδομένης της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας, η Lidl πρόσφερε και θα προσφέρει στο προσωπικό των καταστημάτων της και των logistics centers 500.000 ευρώ. Από τον Φεβρουάριο του 2022 έχει προσφέρει σε αυξήσεις αποδοχών του προσωπικού της συνολικά 6,7 εκατ. ευρώ.