Καθώς οι αγορές μέσω Internet εξακολουθούν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, η νέα αυτή υπηρεσία θα μπορεί να δώσει την ευκαιρία, ακόμη και σε επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ που δεν έχουν παρουσία στο διαδίκτυο ή που η παρουσία τους είναι τυπική, να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες ομάδες καταναλωτών. Θα προσφέρει, επίσης, σε μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου τη δυνατότητα να παρέχουν πληροφορίες σε τιμές και σε προϊόντα που δεν είναι εκείνη τη στιγμή διαθέσιμα στον δικό τους δικτυακό τόπο. Με τη δημιουργία ουσιαστικά μιας δεξαμενής πληροφοριών για τιμές και προϊόντα, οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου προϊόντων ευρείας κατανάλωσης θα έχουν πρόσβαση σε εκατομμύρια υποψήφιους πελάτες τους σε όλον τον κόσμο.

Ο αντιπρόεδρος της Google για την Ευρώπη Nkesh Arora, επιθυμεί το Google Base, το οποίο είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, να αναπτύξει δραστηριότητες και στην Ευρώπη, καθώς και σε νέους τομείς. Η πρωτοβουλία αυτή του Google έχει μεγάλη σημασία, ιδιαίτερα υπό το πρίσμα των αποτελεσμάτων της πρόσφατης έρευνας της εταιρείας Forrester για λογαριασμό της Google. Σύμφωνα με αυτά λιανέμποροι με ηγετική θέση στην αγορά δηλώνουν πως δεν θεωρούν ότι είναι ανταγωνιστικοί στο διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, λιγότεροι από τους μισούς λιανέμπορους που συμμετείχαν στην έρευνα και πραγματοποιούν και online πωλήσεις (41%) δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις e-commerce δραστηριότητές τους, ενώ μόνο ένα ποσοστό 27% υποστήριξε πως η διαχείριση των παραγγελιών μέσω Internet αποτελεί ζήτημα πρώτης προτεραιότητας. Σύμφωνα, όμως, με το Google, το 2011 περίπου το 14% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων στη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Μ. Βρετανία θα πραγματοποιείται online, ενώ οι ηλεκτρονικές πωλήσεις σε αυτές τις τρεις χώρες θα αυξηθούν από 37 δισ. ευρώ, που ήταν το 2006, σε 177 δισ. ευρώ.

Το Google Base δεν θα φέρει καμία ευθύνη για τις τιμές και τα προϊόντα, ούτε θα αναλαμβάνει τη διανομή τους. Απλώς θα δίνει δωρεάν χώρο στις εταιρείες να τα παρουσιάσουν και στους πελάτες τους την ευκαιρία να τα παραγγείλουν από τον δικτυακό τόπο της κάθε εταιρείας.

Η πρωτοβουλία αυτή του Google έρχεται να απαντήσει και στα σχόλια για σχετική επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξής του, προχωρώντας την εξάπλωσή του σε νέες χώρες, όπως η Κίνα και προωθώντας την υπόθεση της ψηφιακής βιβλιοθήκης, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων μεταξύ αρκετών συγγραφέων και παραδοσιακών εκδοτών.