Η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ, συμπληρώνοντας τέσσερις δεκαετίες συνεπούς παρουσίας και διαρκούς ανάπτυξης στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά, πέρασε δυναμικά στον 21ο αιώνα, βασίζοντας τη στρατηγική της στο τρίπτυχο: «διεθνώς ανταγωνιστική ποιότητα – ρεαλιστική τιμολόγηση – υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών».
Η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ, συμπληρώνοντας τέσσερις δεκαετίες συνεπούς παρουσίας και διαρκούς ανάπτυξης στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά, πέρασε δυναμικά στον 21ο αιώνα, βασίζοντας τη στρατηγική της στο τρίπτυχο: «διεθνώς ανταγωνιστική ποιότητα – ρεαλιστική τιμολόγηση – υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών».
"Εμπορικός πυρήνας του ομίλου μας υπήρξε για πολλά χρόνια το υπερλευκαντικό ΕΥΡΗΚΑ, το οποίο από την ημέρα που πρωτοκυκλοφόρησε, το 1959, είναι σταθερά η πρώτη επιλογή στον τομέα των ενισχυτικών πλυσίματος. Το προϊόν αυτό έχει καταφέρει, χάρη στην πολυετή σχέση εμπιστοσύνης που διατηρεί με τις καταναλώτριές του, να μεταβιβάζεται ως σταθερή αξία από γενιά σε γενιά, αποδεικνύοντας καθημερινά ότι παρά την «ηλικία» του παραμένει η πιο νεανική και αποτελεσματική πρόταση στον κλάδο του", τονίζει ο κ. Δημήτρης Τριγκατζόπουλος, γενικός διευθυντής της ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ ΑΕ, προσθέτοντας: "Ο όμιλος ΕΥΡΗΚΑ εμπλουτίζει και αναπτύσσει συνεχώς τα πλεονεκτήματα των προϊόντων του, δημιουργώντας λύσεις πρακτικές, που διευκολύνουν το σύγχρονο τρόπο ζωής.
Έτσι σήμερα εκτός από το μπλε φακελάκι του λευκαντικού, που επί τέσσερις δεκαετίες υπάρχει σταθερά σε κάθε σπίτι στην Ελλάδα και την Κύπρο, διαθέτουμε μία πλήρη σειρά προϊόντων που καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των λειτουργιών του σύγχρονου νοικοκυριού, από απορρυπαντικά ρούχων, πιάτων και γενικού καθαρισμού έως τρόφιμα, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και αναλγητικά. Επιπλέον ο όμιλος ΕΥΡΗΚΑ, έχοντας εδραιώσει τη θέση του στο χώρο της οικιακής φροντίδας και υγιεινής σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού, διευρύνει συνεχώς τις δραστηριότητές του σε νέους τομείς, όπως είναι τα προϊόντα καθαρισμού για επαγγελματική χρήση».
Η δομή της εταιρείας
Η έδρα της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων παραγωγής, των διοικητικών λειτουργιών και της διεύθυνσης πωλήσεων, βρίσκεται στο Βόλο, ενώ η γενική διεύθυνση και τα τμήματα μάρκετινγκ και εξαγωγών στεγάζονται στην Αθήνα. Η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ διατηρεί δύο υποκαταστήματα για την εξυπηρέτηση των πελατών της νότιας και της βόρειας Ελλάδας. Στον τομέα της παραγωγής, που αποτελεί και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της, διαθέτει στη βιομηχανική περιοχή του Βόλου εγκαταστάσεις συνολικής καλυμμένης επιφάνειας 22.500 τ.μ., με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 19.000 τόνους χημικών προϊόντων σε μία βάρδια και 1.300 τόνους πλαστικών φιαλών και πωμάτων σε τρεις βάρδιες, σύμφωνα με τα πιο αυστηρά πρότυπα ποιότητας. Στρατηγικά στελεχωμένη με 230 άτομα, επιλέγει τους ανθρώπους της με βάση υψηλά κριτήρια κατάρτισης, εμπειρίας και αποτελεσματικότητας και το σημαντικότερο, επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη των ικανοτήτων τους μέσα από τα απαιτούμενα προγράμματα επιμόρφωσης.
Όπως μας είπε ο κ. Τριγκατζόπουλος, μία παράμετρος με στρατηγική σημασία για την ΕΥΡΗΚΑ είναι ο τρόπος και η ταχύτητα της τοποθέτησης των προϊόντων της στα σημεία πώλησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα αφενός των άριστων σχέσεων συνεργασίας της εταιρείας με τους πελάτες και τους συνεργάτες της και αφετέρου του ευέλικτου δικτύου διανομής της, τα κέντρα του οποίου βρίσκονται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Βόλο. Περίπου 90 εξειδικευμένα στελέχη της και 25 εμπορικοί αντιπρόσωποι συνεργάζονται καθημερινά, ώστε τα προϊόντα της να φθάνουν και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της αγοράς.
Συνεχής επέκταση στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά
Η εδραίωση και περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας της ΕΥΡΗΚΑ στην Ελλάδα και κυρίως στο εξωτερικό αποτελεί το κέντρο βάρους της επιχειρηματικής στρατηγικής και των στόχων της για τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα ο συνομιλητής μας τόνισε: "Το τρίπτυχο «διεθνώς ανταγωνιστική ποιότητα – ρεαλιστική τιμολόγηση – υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης» θα εξακολουθήσει να αποτελεί το επίκεντρο των προσπαθειών μας. Αυτό εξάλλου καταδεικνύεται και από τη σταθερά αναπτυξιακή πορεία των πωλήσεων των προϊόντων μας, που για την εγχώρια αγορά αυξήθηκαν κατά 15%το προηγούμενο έτος, ενώ ανάλογα αισιόδοξες είναι οι προβλέψεις και για το 2002".
Και πρόσθεσε: "Γνωρίζοντας ότι επιτυχημένο προϊόν είναι εκείνο που δίνει νέες και αποτελεσματικές λύσεις στις ανάγκες του καταναλωτή, επενδύουμε συνεχώς στις πιο σύγχρονες μεθόδους έρευνας αγοράς, με σκοπό τη βαθιά γνώση των επιθυμιών και των αντιδράσεών του. Η πληροφόρηση που συλλέγεται είναι η βάση για το σχεδιασμό κάθε νέου προϊόντος, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να ικανοποιεί πλήρως την ανάγκη του καταναλωτή τόσο ως προς τη χρηστικότητα όσο και ως προς το κόστος. Με αυτή τη διαδικασία η ΕΥΡΗΚΑ αναπτύσσει σύγχρονα και καινοτόμα προϊόντα, με εξελιγμένα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα, όπως, π.χ. το ΕΥΡΗΚΑ Μασσαλίας, ένα πρωτοποριακό υγρό απορρυπαντικό ρούχων ή το ΕΥΡΗΚΑ Tablets, το πρώτο λευκαντικό σε ταμπλέτες στη χώρα μας. Εξάλλου η προϊοντική καινοτομία εκτιμούμε ότι θα επηρεάσει καθοριστικά τη διόγκωση των πωλήσεών μας και στις 15 αγορές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιούμαστε, από την Αμερική μέχρι την Αυστραλία και από τη Ρωσία μέχρι την Αφρική".
Όπως ενδεικτικά μας ανέφερε, το 2001 η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας αυξήθηκε κατά 75%, ενώ για τη χρονιά που ήδη διανύουμε οι προβλέψεις εμφανίζουν τις πωλήσεις της στο εξωτερικό να αυξάνονται περαιτέρω κατά 30%. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 22% του συνολικού κύκλου εργασιών της."Σήμερα που ο καταναλωτής στην Ελλάδα έχει επιβραβεύσει με την αγοραστική του αφοσίωση τα προϊόντα μας, ο επόμενος στόχος μας είναι ο διεθνής καταναλωτής και πιστεύουμε ότι έχουμε τις προϋποθέσεις να τον προσεγγίσουμε με επιτυχία", επισημαίνει ο κ. Τριγκατζόπουλος.
Υψηλή τεχνογνωσία με οικολογική αντίληψη
" Για τις βιομηχανικές μονάδες που αντιμετωπίζουν με αξιώσεις τη διεθνοποιημένη αγορά η επιτυχία είναι μονόδρομος και επιβάλλει γενναίες επενδύσεις στον τομέα της τεχνογνωσίας. Το αξίωμα αυτό τηρείται πιστά και στην εταιρεία μας, αφού ειδικά τα τελευταία χρόνια η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογιών και ο συνεχής εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων παραγωγής βρίσκονται στο επίκεντρο τόσο της επιχειρηματικής στρατηγικής όσο και του επενδυτικού μας προγράμματος", τόνισε ο συνομιλητής μας, απαντώντας σε ερώτησή μας σχετικά με τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού της εταιρείας, προσθέτοντας: "Σημαντικά είναι τα ποσά που διοχετεύονται και στις ενέργειες ανάπτυξης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μας.
Η τεχνολογία της πληροφόρησης είναι ένας ακόμη τομέας που σε τακτά χρονικά διαστήματα αναβαθμίζουμε, υιοθετώντας κάθε εξέλιξη που μεγιστοποιεί τη γνώση μας για τον καταναλωτή και εξασφαλίζει την ετοιμότητά μας απέναντι σε κάθε νέα του ανάγκη". Επίσης, όπως μας ενημέρωσε, η εταιρεία αξιοποιεί την προηγμένης τεχνολογίας υποδομή της στην κατεύθυνση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Ειδικότερα, έχοντας εντάξει από χρόνια την οικολογική αντίληψη στην επιχειρηματική της φιλοσοφία, το Τμήμα Έρευνας & Ανάπτυξης που διαθέτει καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για το σχεδιασμό προϊόντων που δεν διαταράσσουν τις περιβαλλοντικές ισορροπίες, διατηρώντας την αποτελεσματικότητά τους και ενισχύοντας την ποιότητα ζωής.
Ανθρωποκεντρικός προσανατολισμός
Με προσανατολισμό την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις και επενδύσεις της έτσι ώστε στόχος αυτός να γίνει σύντομα πράξη, αποδεικνύοντας ότι κάθε επιχειρηματική ενέργεια είναι αποτελεσματική μόνον όταν είναι επικεντρωμένη στον άνθρωπο. Καταλήγοντας ο κ. Τριγκατζόπουλος διευκρίνισε: "Το όραμα της ποιότητας, η σύγχρονη τεχνογνωσία, το δυναμικό δίκτυο διανομής και η σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή είναι οι εγγυήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΥΡΗΚΑ σε όλους τους τομείς των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Σήμερα, που η εταιρεία έχει κατοχυρώσει την ηγετική της παρουσία στον κλάδο της, είναι η καλύτερη στιγμή να αξιοποιήσει το μέγεθός της. Με αυτό το σκεπτικό εξάλλου αποφάσισε να είναι ο αποκλειστικός χορηγός στην Ελλάδα της διεθνούς εκστρατείας FTBC «Η μόδα πολεμά τον καρκίνο του στήθους» και να θεσμοθετήσει, σε συνεργασία με την Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία, τον Οκτώβριο ως μήνα πρόληψης και ενημέρωσης κατά της ασθένειας. Μέσα από αυτές τις δύο ενέργειες η εταιρεία ήρθε ακόμη πιο κοντά στο γυναικείο κοινό της".
42 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης
1959: Ο κ. Ξάνθος Σαρρής ιδρύει την ΕΥΡΗΚΑ Ltd στην Αμμόχωστο.
1960: Ίδρυση της ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ στην Αθήνα.
1974: Μεταξύ των επιχειρήσεων-θυμάτων της τουρκικής εισβολής στη μεγαλόνησο τον Ιούλιο του 1974 είναι και η ΕΥΡΗΚΑ Κύπρου. Επανιδρύεται ένα μήνα αργότερα, αυτή τη φορά στη Λεμεσό.
1960: Η ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρεία.
1963: Η έδρα της εταιρείας μεταφέρεται στη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου, σε ιδιόκτητη έκταση. Δημιουργούνται οι υπερσύγχρονες –για την εποχή εκείνη– εγκαταστάσεις παραγωγής της.
1978-1980: Ο όμιλος ΕΥΡΗΚΑ αρχίζει την εξαγωγική του δραστηριότητα αρχικά στις Αραβικές Χώρες και δύο χρόνια αργότερα στην κεντρική και την ανατολική Ευρώπη.
Στις τέσσερις δεκαετίες της παραγωγικής και επενδυτικής δράσης της η εταιρεία καθιερώνεται για την ποιότητα και τη "φιλικότητα" των προϊόντων της προς το χρήστη. Σήμερα κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο των λευκαντικών και ενισχυτικών πλυσίματος, ενώ παρουσιάζει σταθερά αναπτυξιακή πορεία στην Ελλάδα και την Κύπρο, διευρύνοντας παράλληλα την παρουσία της στο εξωτερικό. Καθοριστική σημασία για την επέκταση του ομίλου ΕΥΡΗΚΑ στη διεθνή αγορά έχει η πρόσφατη εξαγορά του διεθνούς εμπορικού σήματος Chirton.
Τα προϊόντα του Ομίλου ΕΥΡΗΚΑ
- Λευκαντικά και ενισχυτικά πλυσίματος (σε σκόνη, υγρά και σε ταμπλέτες): * ΥΠΕΡΛΕΥΚΑΝΤΙΚΟ ΕΥΡΗΚΑ * ΕΥΡΗΚΑ BRIGHT * ΕΥΡΗΚΑ SENSO * ΕΥΡΗΚΑ TABLETS
- Απορρυπαντικά ρούχων (σε σκόνη, υγρά και ταμπλέτες): * ΕΥΡΗΚΑ ΜΑΣΣΑΛΙΑΣ * ΕΥΡΗΚΑ EXTRA POWER * ΕΥΡΗΚΑ EXPRESS
- Εντομοκτόνα / Εντομοαπωθητικά: * AROXOL (SPRAY, MEC, LIQUID, MAT, SPIRAL)
- Προϊόντα αρωματισμού εσωτερικών χώρων: * FRESH AIR * CHIRTON
- Προϊόντα περιποίησης φυτών: * ALGOFLASH
- Υγρά απορρυπαντικά πιάτων: * ΕΥΡΗΚΑ (CLASSIC, PLUS, FAMILY, CRYSTAL, EXTRA)
- Επαγγελματικά καθαριστικά: * ΕΥΡΗΚΑ PROFESSIONAL * LAVOLID * INOR * TASANIT
- Προϊόντα γενικού καθαρισμού σπιτιού: * ΕΥΡΗΚΑ * ZITA * FAMOZO * ΤΙΚ ΤΑΚ * FIORO * ROKLIN * SOFT
- Αποφρακτικά: * FLUP
- Απολυμαντικά: * TOPINE
- Τρόφιμα: * MON AMI (ΚΡΟΥΑΣΑΝ, ΖΕΛΕ, ΖΕΛΕ LIGHT, ΚΡΕΜΑ ΚΑΡΑΜΕΛΕ, ΡΥΖΟΓΑΛΟ)
- Ζωοτροφές (σε ξηρή μορφή & κονσέρβα): * CHAMPION (ΓΙΑ ΣΚΥΛΟΥΣ & ΓΑΤΕΣ)
- Μπαταρίες: * RAYOVAC
- Σαμπουάν & Conditioners: * DOR * DOR ELITE
- Αναλγητικά: * ASPRO CLEAR * RENNIE