Ως κατάστημα διευρυμένου ωραρίου, από 08:00 έως 00:00, με έμφαση σε καφέ, «ζεστή γωνιά» και προσωποποιημένες ανάγκες κάθε γειτονιάς, σχηματοποιείται το concept efood Local, ιδέα της ελληνικής efood, την οποία «αγκάλιασε» η μητρική Delivery Hero.Το FOODReporter είχε αποκαλύψει πρώτο το νέο concept αμέσως μετά τη δήλωση του σχετικού εμπορικού σήματος. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στα μέσα Αυγούστου στην οδό Μικράς Ασίας 76 στο Γουδί. Σύντομα θα ανοίξει και το δεύτερο, στο Χαλάνδρι (Λεωφόρος Πεντέλης 44), διαθέτοντας και τραπεζοκαθίσματα και stands για επιτόπια κατανάλωση. Το αρχικό πλάνο αφορούσε είσοδο στην επώνυμη ταχυεστίαση, όμως το κατάστημα στο Γουδί μοιάζει περισσότερο με σημείο μικρής λιανικής.

Ο General Manager της efood, Χάρης Τάκας, εξήγησε ότι η εταιρεία θα αναλύσει καταναλωτικές συμπεριφορές και τοπικές ανάγκες στα δύο πιλοτικά σημεία, ώστε να καταλήξει αφενός στο κωδικολόγιο προϊόντων (θα περιλαμβάνει και σάντουιτς, σνακς ιδιωτικής ετικέτας), αφετέρου στο πλάνο ανάπτυξης καταστημάτων. Επιχειρησιακά, η θυγατρική του Ομίλου, Άλφα Διανομές ΑΕ, δεν αναμένεται να διαδραματίσει ρόλο αποκλειστικού χονδρεμπορικού προμηθευτή των σημείων. Αντίθετα, όπως ήδη συμβαίνει στα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores, θα αποτελεί μόνο έναν από τους πολλούς προμηθευτές. Η διαφορά Kiosky’s και efood Local αφορά κυρίως την παροχή του καφέ και των αρτοποιημάτων της «ζεστής γωνιάς». Στο μέλλον, ενδέχεται να έχει να κάνει και με dine-in δυνατότητες.

Συνέργειες με efood app
Ως «σαρξ εκ της σαρκός» του efood, τα efood Local αναμένεται σύντομα να αποκτήσουν phygital συνέργειες με την εφαρμογή, ως προς την παραγγελία, τις επιλογές, τη διαθεσιμότητα προϊόντων, ενδεχομένως και την πληρωμή. Ως πρωτίστως τεχνολογική εταιρεία, η efood έχει αποπειραθεί να επιλύσει με σύγχρονο τρόπο αρκετά από τα ζητήματα που απασχολούν το business plan της μικρής λιανικής: Παραγγελιοληψία από προμηθευτές, ιστορικό παραγγελιών, ποσότητες παραγγελιών ανά κωδικό βάσει προτιμήσεων καταναλωτών, υπηρεσίες merchandising.

Άλλωστε, το νέο concept μοιάζει και με μικρή λιανική, που θα αποπειραθεί, κατά περιπτώσεις, να λειτουργεί ακόμη και ως 24ωρο κατάστημα. Όλα τα efood Local θα λειτουργούν, έτσι κι αλλιώς, 365 ημέρες το χρόνο, με έξι ή επτά πενθήμερους εργαζόμενους (με δύο ρεπό) ανά κατάστημα. Τα δύο πρώτα καταστήματα είναι ιδιόκτητα, με κόστος κατασκευής €200.000 έκαστο, αλλά η efood δεν έχει καταλήξει στο ακριβές μοντέλο franchise που θα ακολουθηθεί στα επόμενα. Το σημείο θα το επιλέγει η efood, ενδιαφερόμενη κυρίως για κεντρικά σημεία έντονης διέλευσης με χαμηλή ταχύτητα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Όμως δεν προβλέπεται να χρειάζεται μεγάλη χρηματική επένδυση από τον franchisee.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter