Η διανοµή προϊόντων από λαϊκές αγορές είναι το επόµενο, πιλοτικό για την ώρα βήµα της efood, που σηµατοδοτεί το άνοιγµά της σε µία ακόµα νέα αγορά. Ήδη εδώ και λίγες µέρες το πιλοτικό πρόγραµµα υλοποιείται σε συγκεκριµένες λαϊκές της Αθήνας, µεταξύ των οποίων αυτές του Αγίου Δηµητρίου και της Πετρούπολης, και στόχος της εταιρείας είναι να εξυπηρετήσει τους καταναλωτές που είτε δε θέλουν, είτε δεν µπορούν να πάνε στη λαϊκή αγορά για τα ψώνια τους.

«Ταβάνι» στα verticals
Η efood, όπως άλλωστε προδίδει και το όνοµά της, ξεκίνησε από τη διανοµή φαγητού, όµως πλέον έχει επεκταθεί και σε πολλούς άλλους τοµείς, επιτρέποντας στους χρήστες της πλατφόρµας της να παραγγείλουν είδη σούπερ µάρκετ, είδη pet shop, φάρµακα, ακόµα και ηλεκτρονικά γκάτζετ.

Υπάρχει όµως ένα «ταβάνι» στο πλήθος των αγορών που προτίθεται να ανοίξει η εταιρεία; Μιλώντας στο FOODReporter, ο Χάρης Τάκας, Senior Marketing Director της efood, ξεκαθάρισε πως η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να γίνει ένα marketplace όπου θα µπορεί κανείς να βρει οτιδήποτε (π.χ. ρούχα ή παπούτσια) στα πρότυπα του Skroutz, και από ένα σηµείο και µετά η ανάπτυξή της θα επικεντρωθεί όχι στην αύξηση των verticals στα οποία δραστηριοποιείται, αλλά στην αύξηση των χρηστών της και στην αύξηση των φορών µέσα στη µέρα που χρησιµοποιούν την πλατφόρµα.

Σηµειώνεται ότι σήµερα η efood έχει συνολικά 2 εκατοµµύρια εγγεγραµµένους χρήστες.

Ο… σκόπελος του #cancel_efood που ξεπεράστηκε
Σε αυτόν τον αριθµό δε συµπεριλαµβάνονται οι χρήστες του efood που επέλεξαν να διαγραφούν από την πλατφόρµα τον περασµένο Σεπτέµβριο, όταν «έσκασε» το… κίνηµα #cancel_efood, που πήρε µεγάλες διαστάσεις στα social media, µετά από τη δηµοσιοποίηση µηνυµάτων που αφορούσαν στην εργασιακή σχέση ορισµένων διανοµέων µε την εταιρεία. Πάντως, σύµφωνα µε τον Χάρη Τάκα, µπορεί πράγµατι να υπήρξαν αποχωρήσεις χρηστών, αλλά σε καµία περίπτωση δεν επρόκειτο για µαζική έξοδο από την πλατφόρµα.

Κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε από το γεγονός ότι οι δύο προηγούµενοι µήνες (Απρίλιος-Μάιος 2022) ήταν οι ιστορικά καλύτεροι της εταιρείας από όλες τις απόψεις.

Ο ίδιος έκανε λόγο για µία παρανόηση που προκάλεσε την όλη κρίση, ξεκαθαρίζοντας πως η εταιρεία δεν είχε καµία πρόθεση να «γυρίσει» τους διανοµείς που απασχολουνταν µε εξαρτηµένη εργασία σε freelancers, και το απέδειξε µε τις επακόλουθες κινήσεις της που επανέφεραν την ηρεµία.

Η συνεργασία µε τον Σκλαβενίτη
Αναφορικά µε τη συνεργασία της efood µε την αλυσίδα σούπερ µάρκετ Σκλαβενίτης, ο κ. Τάκας ανέφερε πως πηγαίνει πολύ καλά και υπάρχει ικανοποίηση για τα αποτελέσµατα που φέρνει, ωστόσο αυτήν τη στιγµή δεν υπάρχει σε εξέλιξη κάποια συζήτηση µε άλλη αλυσίδα. Και παρότι ο Σκλαβενίτης έχει αναπτύξει παράλληλα δικο του δίκτυο διανοµής, αυτό δε φαίνεται να θέτει σε κίνδυνο τη συνεργασία µε την efood – εξάλλου, όπως παρατήρησε ο κ. Τάκας, κάτι αντίστοιχο συµβαίνει και στα περισσότερα εστιατόρια µε τα οποία συνεργάζεται η εταιρεία, που έχουν παράλληλα και δικά τους µηχανάκια για διανοµή.

Το deal µε τον όµιλο Μούχαλη
Το νέο κεφάλαιο στο «βιβλίο» της efood είναι η εξαγορά των εταιρειών Αλφα Διανοµές, ΙΝΚΑΤ, delivery.gr και e-table.gr από τον όµιλο Μούχαλη, µε την ολοκλήρωση της εξαγοράς να είναι κοντά, µετά την καθυστέρηση που υπήρξε λόγω της σχετικής διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισµού.

Με την κίνηση αυτή, η efood αποκτά «πάτηµα» σε νέες αγορές, όπως αυτή της µικρής λιανικής (Kiosky’s), εξελισσόµενη ουσιαστικά σε έναν λιανέµπορο «360 µοιρών». Βέβαια, καθώς πρόκειται για ένα νέο βήµα σε άγνωστα νερά για την εταιρεία, αναµένεται ότι θα χρειαστεί µία περίοδος προσαρµογής στα νέα δεδοµένα, ώστε να αξιοποιηθεί µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό το νέο εγχείρηµα.

Το στοίχηµα του q-commerce
Όπως και άλλες εταιρείες του χώρου, έτσι και η efood επωφελείται από την αυξηµένη ζήτηση για υπηρεσίες q-commerce, για γρήγορη δηλαδή διανοµή προϊόντων, και έχει καταφέρει µέσω του efood market να παραδίδει πλέον παραγγελίες σε διάστηµα 16 λεπτών κατά µέσο όρο. Ο αυξηµένος ανταγωνισµός µάλιστα, εκτιµά ο Χάρης Τάκας, δεν αποτελεί αρνητικό στοιχείο, αλλά αντίθετα λειτουργεί θετικά, ανοίγοντας την αγορά και εξοικειώνοντας όλο και περισσότερους καταναλωτές µε αυτό το µοντέλο παραγγελιών, που έχει το πλεονέκτηµα ότι, σε αντίθεση µε τα ηλεκτρονικά σούπερ µάρκετ, λειτουργεί µε διευρυµένο ωράριο, καλύπτοντας έκτακτες ανάγκες που µπορεί να προκύψουν αργά το βράδυ ή την Κυριακή.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter