Δυναμική καταγράφεται η πορεία των εξαγωγών των επιτραπέζιων ελιών σύμφωνα με οικονομικά στοιχεία της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Επιτραπέζιας Ελιάς (ΔΟΕΠΕΛ) για την χρονική περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022.

Συγκεκριμένα, υπήρχε αύξηση στην αξία των εξαγωγών των επιτραπέζιων ελιών συγκριτικά με την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2021, αγγίζοντας το ποσό των 565 εκατ. ευρώ. Αναφορικά, για την ίδια χρονική περίοδο του 2022, σημειώθηκε μία μικρή μείωση στην ποσότητα εξαγωγών, καθώς από τους 217.000 το δεκάμηνο 2021, πραγματοποιήθηκαν εξαγωγές 193.000 τόνων το δεκάμηνο 2022.

Το 90% της εγχώριας παραγωγής εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες κατά έτος
Σύμφωνα με έκθεση της ΔΟΕΠΕΛ για την παρουσίαση της κατάστασης του κλάδου, την οποία υπογράφει ο Πρόεδρος Γεώργιος Ντούτσιας, υπήρχε επιτακτική ανάγκη εκπροσώπησης ενός εθνικού προϊόντος στρατηγικής σημασίας, όπως οι επιτραπέζιες ελιές. Η ανάγκη αυτή, λοιπόν, οδήγησε στην πρωτοβουλία δημιουργίας ενός φορέα εθνικού χαρακτήρα με διευρυμένες αρμοδιότητες που θα εκπροσωπεί αποτελεσματικά και ισορροπημένα τον συγκεκριμένο κλάδο.

«Περίπου το 90% της εγχώριας παραγωγής, εξάγεται σε περισσότερες από 100 χώρες κατά έτος, προσαυξάνοντας το εθνικό προϊόν κατά 500+ εκατ. ευρώ» υπογραμμίζει στην έκθεση ο κ. Ντούτσιας. Αναφορικά με αυτό, οι εξαγωγές σε Ευρώπη αγγίζουν τα 279 εκατ. ευρώ, στην Αμερική τα 140 εκατ. ευρώ, στην Αυστραλία και Ν. Ζηλανδία τα 35 εκατ. ευρώ και στον Καναδά τα 20 εκατ. ευρώ.

Η Ελλάδα είναι η δεύτερη εξαγωγική χώρα παγκοσμίως στον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς
Επιπλέον, αναφέρεται ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη εξαγωγική χώρα παγκοσμίως στον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς, αποτελώντας το 10% του συνόλου της παγκόσμιας παραγωγής, σύμφωνα με την έκθεση.

Αυτό αντικατοπτρίζεται και από το γεγονός ότι η ποσότητα των τόνων ελιάς της ετήσιας παραγωγής για επιτραπέζια χρήση διαμορφώνεται στους 300.000+, παράλληλα με την έντονη δραστηριοποίηση, καθώς πάνω από 100 επιχειρήσεις ασχολούνται με την επεξεργασία, μεταποίηση, τυποποίηση και εμπορία επιτραπέζιων ελιών.

Στρατηγικοί στόχοι προτεραιότητας για την ΔΟΕΠΕΛ
Τρεις ορίζονται ως στρατηγικοί στόχοι προτεραιότητας για την ΔΟΕΠΕΛ. Συγκεκριμένα, σημειώνεται στην έκθεση ότι η ανάδειξη των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών των ελληνικών εμπορικών τύπων είναι κύριος στόχος για την Οργάνωση. Επιπλέον, οι δράσεις ανάπτυξης κλάδου, παράλληλα με τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου marketing για τη «φυσική ελιά» αποτελούν βασικούς στόχους για την ΔΟΕΠΕΛ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter