Σύμφωνα με τα στοιχεία της IGD, μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες έρευνας και ανάλυσης του διεθνούς λιανεμπορίου τροφίμων, ο κλάδος αναμένεται να έχει έως το 2019 ανάπτυξη 16% σε αξία, φθάνοντας τα 203 δισ. λίρες.

Σε αυτή την αγορά, προβλέπεται πως οι εκπτωτικές αλυσίδες θα διπλασιάσουν την αξία πωλήσεών τους, από 7,7 δισ. λίρες σε 16,9 δισ. λίρες. Στην ίδια αγορά προβλέπεται και η ανάπτυξη του καναλιού των convenience, από 37 σε 49 δισ. λίρες. Το 2019 η IGD προβλέπει πως τα κανάλια των discount, online και convenience πωλήσεων θα ελέγχουν μερίδιο του κλάδου 10,5%, 8,3% και  24,1%, αντίστοιχα. Τα μερίδια της ανάπτυξης των συγκεκριμένων καναλιών θα αφαιρεθούν από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και τα υπέρ μάρκετ, που θα δουν το μερίδιό τους να μειώνεται από 42,2% στο 34,9%. Τα μικρά καταστήματα έχουν μειωμένο μερίδιο, από 20,4% στο 17,6%, όπως και οι υπόλοιποι λιανέμποροι, από 5,4% στο 4,6%.