Το κενό στην εγχώρια λιανεμπορική αγορά από την ανυπαρξία αμιγώς ελληνικών αλυσίδων discount αξιοποιεί σε μεγάλο βαθμό το δίκτυο των καταστημάτων Discount Markt. Η αλυσίδα αναπτύσσεται από την εταιρεία Εγνατία ΑΕ, η οποία έχει την έδρα της στα Λαγυνά Θεσσαλονίκης και αρχικά εξαπλώθηκε με καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά πλέον δημιουργεί σημεία πώλησης και νοτιότερα.

Η Εγνατία ΑΕ ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1992 και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον κλάδο των εκπτωτικών σούπερ μάρκετ από το 2005. Ειδικότερα, η Discount Markt ποντάρει στις συνεχώς χαμηλές τιμές στα προϊόντα της, που διανθίζονται από επιπλέον προσφορές, καθώς και στην ελληνικότητά της, καθώς είναι η μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων. Επί της ουσίας στοχεύει στο ίδιο πελατειακό κοινό, που αποτελεί σε σημαντικό βαθμό το προνομιακό πεδίο δραστηριοποίησης της Lidl. Η τελευταία ελέγχει ουσιαστικά το hard discount στο ελληνικό λιανεμπόριο και καταφέρνει μέσα από συνεχείς επενδύσεις να κερδίζει μερίδιο αγοράς, λειτουργώντας ανταγωνιστικά έναντι των κλασικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Μάλιστα, η γερμανική αλυσίδα έχει δώσει ελληνική ταυτότητα στα περισσότερα προϊόντα της, επιλέγοντας εγχώριους προμηθευτές και βέβαια εκπαιδεύοντας αδιάκοπα τους πελάτες της να τα εντάσσουν στις καθημερινές τους συνήθειες.

Τον μεγάλο αυτό «παίκτη» της αγοράς, τη Lidl, όπως και τις υπόλοιπες αλυσίδες, έχει να αντιμετωπίσει η Discount Markt, η οποία υλοποιεί ένα συνεχές αναπτυξιακό πρόγραμμα, έχοντας δημιουργήσει μέχρι στιγμής 44 καταστήματα και απασχολώντας πάνω από 500 άτομα προσωπικό. Οι περισσότερες εμπορικές της μονάδες βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, ενώ λειτουργούν και στην Πιερία, την Πέλλα, την Ημαθία, το Κιλκίς, τις Σέρρες, την Καβάλα και τη Λάρισα. Το πρόγραμμα ανάπτυξης της αλυσίδας δεν πρόκειται να αρκεστεί στα υπάρχοντα καταστήματα, για τα οποία ανά 15 ημέρες η αλυσίδα κυκλοφορεί φυλλάδιο προσφορών, τόσο σε private label όσο και σε επώνυμα είδη.

Έμφαση στα φρέσκα
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η αλυσίδα στην ύπαρξη σε όλα τα καταστήματά της οργανωμένων και δη μεγάλης έκτασης τμημάτων μαναβικής, τα οποία καθημερινά εφοδιάζονται με φρέσκα φρούτα και λαχανικά από το ιδιόκτητο κέντρο logistics της εταιρείας. Το τελευταίο είναι μία σύγχρονη κεντρική αποθήκη, όπου τηρούνται αυστηρές προδιαγραφές για την αποθήκευση και διατήρηση όλων των φρέσκων προϊόντων. Η Discount Markt έχει επιλέξει να προμηθεύεται όλα τα φρέσκα οπωροκηπευτικά από Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό. Η επέκταση του δικτύου της αλυσίδας στη Θεσσαλία έχει δημιουργήσει νέες προκλήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία αναζητά και νέες προμηθευτικές συνεργασίες. Για τον σκοπό αυτό έχει προγραμματίσει να συμμετάσχει στη διεθνή εμπορική έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών Freskon (21-23 Απριλίου, Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης). Στόχος της είναι να χτίσει σταθερές στρατηγικές συνεργασίες με Έλληνες παραγωγούς, οι οποίοι θα αναπτύσσονται παράλληλα με την Discount Markt.

Εκτός από το τμήμα των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, η αλυσίδα δίνει έμφαση και στα προϊόντα άρτου και αρτοσκευάσματα, διαθέτοντας στα καταστήματά της γωνιές bake off με ελληνικά προϊόντα. Την ίδια στιγμή, ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες, έχει εντάξει στα προϊόντα της και έτοιμα φαγητά, τα οποία ψήνει και πωλεί εντός των καταστημάτων της. Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως ο κύκλος εργασιών της Εγνατία ΑΕ είχε φτάσει το 2014 (τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία) τα 47,12 εκατ. ευρώ, έναντι 38,69 εκατ. ευρώ το 2013.