Το μπλε – κίτρινο λογότυπο που χρησιμοποιείται για την προώθηση του προγράμματος επιβράβευσης των Clubcard Prices πρόκειται να εγκαταλείψει άμεσα η αλυσίδα Tesco, σύμφωνα με πηγές του Guardian. Συγκεκριμένα, το rebranding του λογότυπου δύναται να της κοστίσει σχεδόν 8 εκατ. λίρες, αφού έχασε την έφεση στην οποία είχε προχωρήσει κατά της απόφασης ότι είχε «αντιγράψει» το επίσημο λογότυπο της αλυσίδας Lidl. Σε αυτό το σημείο επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών Clubcard, προσφέρει εκπτώσεις στα σημεία πώλησης σε επιλεγμένα είδη στα μέλη της Tesco.

Αναλυτικά, το δικαστήριο ανέφερε ότι η Lidl θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση για παραβίαση του εμπορικού της σήματος, κάτι το οποίο θα μπορούσε να σημαίνει επιπλέον οικονομική επιβάρυνση πολλών εκατομμυρίων λιρών για το μεγάλο βρετανικό σούπερ μάρκετ.

Το ιστορικό της έφεσης της Tesco
Σύμφωνα με πηγές του Guardian, η διαφωνία ξεκίνησε όταν η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί ένα κίτρινο κυκλικό σχέδιο με μπλε φόντο για την προώθηση προσφορών που είναι διαθέσιμες για μέλη του προγράμματος επιβράβευσης Clubcard. Το γνωστό λογότυπο της Lidl διαθέτει παρόμοιο σχέδιο, το οποίο πλέον θεωρείται και σήμα – κατατεθέν από πολλούς καταναλωτές. Πέρσι, η Tesco είχε ασκήσει έφεση κατά απόφασης του ανώτατου δικαστηρίου ότι είχε αντιγράψει το εμπορικό σήμα της Lidl, με τη δεύτερη να κατηγορεί την πρώτη ως «ένοχη», καθώς αυτή προσπάθησε να παραπλανήσει τους καταναλωτές ώστε οι ίδιοι να θεωρούν ότι τα προϊόντα στο πλαίσιο του Clubcard Prices προσφέρονταν στις ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές με εκείνα της Lidl.

Φτάνοντας στο σήμερα, σε απόφαση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, οι δικαστές δήλωσαν ότι η έφεση της Tesco πρέπει να απορριφθεί, αλλά συμφωνήθηκε με το ανώτατο δικαστήριο ότι δεν υπήρξε παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Η Tesco έχει αποδεχθεί την απόφαση του εφετείου και θα ενημερώσει το λογότυπό της μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Σημειώνεται ότι η Tesco ανέφερε κατά τη διάρκεια της νομικής διαδικασίας ότι το κόστος της αλλαγής επωνυμίας των Clubcard Prices θα μπορούσε να ανέλθει στις 7,8 εκατ. λίρες, ένα ποσό το οποίο δεν συμπεριλαμβάνει πιθανή αποζημίωση που ζητά η Lidl.

Σύμφωνα με το Guardian, επίσημος εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε την Τρίτη: «Είμαστε απογοητευμένοι με την κρίση σχετικά με το χρώμα και το σχήμα του λογότυπου Clubcard Prices, αλλά θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες ότι δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση το πρόγραμμα προσφορών». Από την άλλη, εκπρόσωπος της Lidl δήλωσε: «Πέρυσι, το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco αντιγράφηκε από το δικό μας και παραβίαζε τα δικαιώματα εμπορικών σημάτων μας, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν άδικα από τη μακροχρόνια φήμη μας, παραπλανώντας τους πελάτες της. Παρόλα αυτά, η Tesco παρέτεινε τη διαμάχη κάνοντας έφεση, εξαπατώντας τους πελάτες για έναν ακόμη χρόνο».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter