Η AliExpress, η διεθνής e-commerce πλατφόρμα της κινεζικής Alibaba, ενημέρωσε τους πελάτες της για την πιθανότητα καθυστερήσεων στις παραδόσεις, λόγω της επιδημίας του κορωναϊού.

Η AliExpress είναι μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές πραγματοποίησης αγορών σε παγκόσμιο επίπεδο, μέρος μιας ανερχόμενης τάσης σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές προμηθεύονται προϊόντα, όπως κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές σκούπες και ρούχα, απευθείας από βιομηχανίες με έδρα κατά κύριο λόγο την Κίνα. Όπως αναφέρεται στο σχετικό άρθρο του Reuters, σε αντίθεση με τις πλατφόρμες της Amazon, Tmall ή Taobao που απευθύνονται κυρίως στην εσωτερική αγορά της Κίνας, η AliExpress στοχεύει κυρίως σε διεθνείς αγοραστές, ως απάντηση στον αυξανόμενο εγχώριο ανταγωνισμό από πλατφόρμες όπως η -επίσης κινεζική- JD.com. Η AliExpress ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2010 και είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη Ρωσία, τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία, την Ισπανία και τη Γαλλία, διαθέτοντας προϊόντα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Σύμφωνα με το site της Alibaba, στις 31 Αυγούστου 2019 είχε πάνω από 79 εκατομμύρια ενεργούς καταναλωτές (σε επίπεδο 12μηνου).

Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις, οι καταναλωτές διαμαρτυρήθηκαν όχι μόνο για τους χρόνους παράδοσης, αλλά για το ότι οι παραγγελίες τους ανανεώνονταν αυτόματα και δεν μπορούσαν να ακυρωθούν. Κακή εντύπωση προκάλεσε επίσης το γεγονός ότι η AliExpress δεν απάντησε αμέσως στα παράπονα των πελατών της. Ο όμιλος Alibaba προειδοποίησε τον Φεβρουάριο για πτώση του κύκλου εργασιών σε βασικές e-commerce δραστηριότητές του, καθώς ο κορωναϊός που έπληξε την Κίνα είχε επιπτώσεις και στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις παραδόσεις. Οι επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα τους μέσω Amazon.com στις ΗΠΑ αναφέρουν ελλείψεις λόγω αναστολής λειτουργίας εργοστασίων στην Κίνα και ακυρώσεις πτήσεων που μετέφεραν τα σχετικά εμπορεύματα (πάνω από 1 εκατ. προμηθευτές της Amazon αγοράζουν τα προϊόντα τους από Κινέζους εμπόρους).