Στη λίστα των προϊόντων που θα προσφέρει στους καταναλωτές το Dia Market, τα φρέσκα προϊόντα θα αντιστοιχούν στο 50% του συνόλου των κωδικών. Το νέο μοντέλο καταστήματος δοκιμάζεται ήδη την περίοδο αυτή στην Ισπανία, όπου η τοπική αδελφή εταιρεία Dia δημιουργεί τα πρώτα 8 σημεία πώλησης με την επωνυμία Dia Market, έχοντας επί μήνες λειτουργήσει πιλοτικά το σχετικό project.

Στην Ελλάδα το νέο κατάστημα αναμένεται ότι θα δείξει τη δυναμική του από το φθινόπωρο, οπότε το οργανωμένο λιανεμπόριο θα επανέλθει στους φυσιολογικούς του ρυθμούς μετά την καλοκαιρινή περίοδο. Οπως επισημαίνουν στο “σελφ σέρβις” στελέχη της Dia Hellas, το πρώτο Dia Market θα προέλθει από μετατροπή παλαιού καταστήματος της αλυσίδας, ώστε οι επιδόσεις του να είναι συγκρίσιμες με τα στοιχεία πωλήσεων του αρχικού καταστήματος.

 Βάσει των αποτελεσμάτων του, λοιπόν, θα αποφασισθούν οι πιθανές αναπροσαρμογές σε ό,τι αφορά το στήσιμό του και, φυσικά, το κατά πόσο το συγκεκριμένο concept μπορεί να καθιερωθεί μετά την Ισπανία και στην αγορά της χώρας μας. Εφόσον όλα πάνε καλά, η Dia Hellas θα αρχίσει σταδιακά να μετατρέπει σε Dia Market όλα τα μικρά καταστήματά της.

Ταυτόχρονα, το σχετικό project θα ισχύσει για κάθε νέα, αντίστοιχων προδιαγραφών, μονάδα της Dia. Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της Dia Hellas να στραφεί προς τα φρέσκα προϊόντα δεν είναι πρόσφατη. Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή της εταιρείας, που εφαρμόσθηκε πρώτη φορά όταν εισήγαγε στα ψυγεία της “φρέσκους” κωδικούς στο κρέας, τα πουλερικά και τα ψάρια, για να ακολούθησαν στη συνέχεια τα φρούτα και λαχανικά. Μάλιστα, το τμήμα των οπωροκηπευτικών μεταφέρθηκε στην είσοδο των καταστημάτων, όπου εγκαταστάθηκε ειδικός θάλαμος με χαμηλές θερμοκρασίες, ώστε τα προϊόντα να διατηρούνται καλύτερα.

“Απόβαση” στην Κύπρο

Στους επόμενους μήνες τα στελέχη της Dia Hellas έχουν να κερδίσουν ένα ακόμη στοίχημα. Να κατακτήσουν την αγορά της Κύπρου. Πρόκειται για μια απόφαση, την οποία η διοίκηση της αλυσίδας μελετούσε επί μήνες, έχοντας επισκεφθεί αρκετές φορές την Κύπρο, προκειμένου να συγκεντρώσει όλα τα αναγκαία στοιχεία. Στελέχη της εταιρείας αναφέρουν ότι η ανάπτυξη της Dia στην κυπριακή αγορά θα γίνει με master franchise και ότι στην πλειονότητά τους τα διατιθέμενα εκεί προϊόντα θα εισάγονται από την ελληνική αγορά.

Στην πράξη, δηλαδή, το δίκτυο της Dia στην Κύπρο θα υποστηρίζεται από το κέντρο logistics της Dia Hellas στην Αθήνα, το οποίο έχει ήδη αναβαθμιστεί, ώστε να αντέξει τον φόρτο των καταστημάτων της Κύπρου όσο και των νέων εμπορικών μονάδων της εταιρείας στην Ελλάδα.

30 καταστήματα τον χρόνο

Στη χώρα μας, η Dia Hellas συνεχίζει να αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, ενισχύοντας το δίκτυό της περίπου με 30 εταιρικά και franchise καταστήματα σε ετήσια βάση. Κάτι ανάλογο αναμένεται και για φέτος, χρονιά κατά την οποία η αλυσίδα έχει προγραμματίσει επενδύσεις αξίας 13,7 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων. Το αντίστοιχο ποσό επενδύσεων του 2006 ήταν 10,9 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντικά είναι και τα κεφάλαια που διαθέτει η εταιρεία για τις αναβαθμίσεις των παλαιών εμπορικών μονάδων της, καθώς και για τις παρεμβάσεις στις προσόψεις τους.

Ηδη τέσσερα νέα καταστήματα franchise και τέσσερα ιδιόκτητα προστέθηκαν πρόσφατα στο δίκτυο της Dia. Τα franchise καταστήματα άνοιξαν στις Σπέτσες, στην οδό Αγίου Σπυρίδωνος, με επιφάνεια 180 τμ και 2 ταμεία (ιδιοκτησίας κ. Γεράσιμου Μαρκαντωνάτου), στον Νέο Μαρμαρά Χαλκιδικής, με επιφάνεια 180 τμ και 2 ταμεία (ιδιοκτησίας κας Μαγδαληνής Γκίζγκη), στην Σαλαμίνα, στη Λεωφόρο Κακής Βίγλας 19 & Πλαταιών 1, με επιφάνεια 250 τμ και 2 ταμεία (ανήκει στην Θεοχαράκης Μιχάλης-Τζανετής Βασίλειος ΟΕ) και στο 2ο χλμ Εθνικής Οδού Σκοπέλου στη Σκόπελο, με επιφάνεια 300 τμ, με 2 ταμεία (ανήκει στην Ιωάννης Ζέρβας και ΣΙΑ ΕΕ) .

Τα νέα ιδιόκτητα καταστήματα που άνοιξαν βρίσκονται στου Ζωγράφου Αττικής, στην οδό Γρηγορίου Αυξεντίου 190, στα Ανω Λιόσια Αττικής, στην οδό Ελευθερίας 7, στον Αγ. Δημήτριο Αττικής, στην οδό Σουλίου 30–32 ,και στην Κοζάνη, στην οδό Λαρίσης 18 και Παπατσώνη.

Τα νέα καταστήματα Dia προσφέρουν στον καταναλωτή τη δυνατότητα να κάνει τις αγορές του επιλέγοντας μέσα από μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων (2.600 κωδικοί, 1.000 κωδικοί μάρκας Dia και 1.600 επώνυμα προϊόντα) . Επίσης, μπορούν όλοι οι καταναλωτές να προμηθευτούν φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα και χύμα, τυριά, αλλαντικά, φρέσκο κρέας και κοτόπουλο από τα τμήματα φρέσκων προϊόντων που διαθέτουν όλα τα καταστήματα Dia.

Με τα καταστήματα αυτά προστίθενται οκτώ ακόμη κρίκοι στην αλυσίδα, φτάνοντας έτσι τα 390 καταστήματα που λειτουργούν κάτω από το σήμα Dia, συγκροτώντας μεγαλύτερο δίκτυο σούπερ μάρκετ πανελλαδικά.

Το 2006 έκλεισε για τη Dia Hellas με 395 καταστήματα, από τα οποία 100 λειτουργούσαν με καθεστώς franchise. Στα τέλη της φετινής χρονιάς εκτιμάται ότι η αλυσίδα θα διαθέτει περί τα 421 ή 427 καταστήματα, εκ των οποίων τα 114 θα είναι καταστήματα δικαιόχρησης.