Τις διαδικασίες για την πλήρη προσαρμογή των 381 καταστημάτων της Dia Hellas -ή όσων εξ αυτών παραμείνουν τελικά ανοικτά- προετοιμάζει η Carrefour Μαρινόπουλος, αναμένοντας στο αμέσως επόμενο διάστημα την έγκριση των αρμοδίων Αρχών Ανταγωνισμού για το deal μεταξύ των ομίλων Carrefour και Μαρινόπουλος. Ήδη η εταιρεία φέρεται να έχει προσδιορίσει ποια από τα καταστήματα της Dia Hellas θα κλείσουν, λόγω γειτνίασης με καταστήματα Carrefour ή Carrefour Μαρινόπουλος, και ποια θα παραμείνουν στο ενοποιημένο δίκτυο πωλήσεων.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περί τα 25 θα είναι τα καταστήματα της Dia Hellas που θα κατεβάσουν ρολά, ενώ τα υπόλοιπα -περίπου 355- θα αρχίσουν σταδιακά να δέχονται τις αναγκαίες προσαρμογές, ώστε να λειτουργήσουν βάσει προδιαγραφών Carrefour Μαρινόπουλος.

Πηγές του «σελφ σέρβις» αναφέρουν ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί τι αλλαγές θα γίνουν ανά κατάστημα, καθότι για άλλα θα απαιτηθεί η ριζική μετατροπή τους και για αλλά απλώς αλλαγές στην εξωτερική όψη και τις εσωτερικές σημάνσεις. Διαφορετική στρατηγική προσαρμογής φαίνεται ότι θα τηρήσει η Carrefour Μαρινόπουλος σε ό,τι αφορά στα franchise καταστήματα, στα οποία μάλλον θα προχωρήσει στις άκρως αναγκαίες προσαρμογές, εκτός κι αν μεταξύ της εταιρείας και του εκάστοτε συνεργάτη επέλθει ειδική συμφωνία για πιο γενναίες παρεμβάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία του ομίλου Μαρινόπουλος με τον όμιλο Carrefour περιλαμβάνει την απορρόφηση από την Carrefour Μαρινόπουλος 381 καταστημάτων Dia, εκ των οποίων τα 255 είναι εταιρικά και τα 126 franchise.

Στα 28 εκατ. ευρώ το κόστος μετατροπής
Σύμφωνα, πάλι, με πηγές του περιοδικού μας, το κόστος μετατροπής των εταιρικών καταστημάτων Dia σε σούπερ μάρκετ με την επωνυμία Carrefour Μαρινόπουλος ή σε convenience stores με την επωνυμία Carrefour Express θα κοστίσει περί τα 28 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό το οποίο εκτιμήθηκε με βάση το μέσο κόστος εκσυγχρονισμού ενός καταστήματος Carrefour Μαρινόπουλος, που υπολογίζεται από την εταιρεία στα 120.000 ευρώ.

Ωστόσο, στελέχη της εταιρείας υποστηρίζουν ότι το κόστος είναι δυνατόν να συγκρατηθεί σε χαμηλότερο επίπεδο. Όπως και να έχει πάντως, ο καθορισμός του τελικού κόστους μετατροπής κάθε καταστήματος Dia σε Carrefour θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες που θα υπάρξουν για αλλαγές στα ψυγεία των καταστημάτων ή και για γενικότερες παρεμβάσεις στους χώρους πωλήσεων.

Στελέχη της Carrefour Μαρινόπουλος πιθανολογούν ότι θα απαιτηθούν περί τα ένα με δύο χρόνια προκειμένου η εταιρεία να ενσωματώσει πλήρως στο δίκτυό της τα καταστήματα της Dia Hellas.

Πάντως, κατά τα ίδια στελέχη, όσο κι αν κοστίσει η μετατροπή, οικονομικά θα λειτουργήσει προς το συμφέρον του δικτύου, καθότι κάθε ανακαινισμένο σημείο πώλησης αναμένεται να αποφέρει έσοδα πολλαπλάσια από αυτά που εξασφαλίζει σήμερα. Λέγεται, μάλιστα, ότι η αύξηση πωλήσεων εκτιμάται ότι μπορεί να φθάσει και στο 200% ανά κατάστημα. Πρόκειται για στόχο που, αν επιτευχθεί, κυριολεκτικά θα… απογειώσει τις πωλήσεις της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2010 η Carrefour στην Ελλάδα (Carrefour Μαρινόπουλος και Dia Hellas) παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 0,6%, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος στα 676 εκατ. ευρώ. Σε συγκρίσιμα μεγέθη, ο γαλλικός όμιλος είχε στη χώρα μας πτώση πωλήσεων κατά 3,6%, ενώ από την επέκταση του δικτύου του πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 4,3%, έναντι πάντα του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Τέλος, πέρα από τα κεφάλαια τα οποία θα απαιτηθούν για τις σχεδιαζόμενες αναβαθμίσεις στα καταστήματα της Dia Hellas, η Carrefour Μαρινόπουλος θα συνεχίσει και φέτος τις επενδύσεις της για την επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα. Ο σχετικός προγραμματισμός προβλέπει την οργάνωση περίπου 50 νέων σούπερ μάρκετ -εταιρικών και franchise- όπως και νέα υπέρ μάρκετ ή μετατροπές μεγάλων σούπερ μάρκετ σε υπέρ μάρκετ.