Εξαιρετικά διστακτική χαρακτηρίζουν την ανταπόκριση των καταναλωτών στις φετινές εκπτώσεις οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, κάνοντας λόγο για έναν «πολύ κακό» αγοραστικά Φεβρουάριο. Σύμφωνα με τον κ. Κ. Χαντζαρίδη, πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ), οι εκπτώσεις ξεκίνησαν ικανοποιητικά, τουλάχιστον στο πρώτο δεκαήμερο από την έναρξή τους, αλλά τον Φεβρουάριο η... προσγείωση ήταν ανώμαλη. Το χαρακτηριστικό των φετινών εκπτώσεων στη Θεσσαλονίκη είναι τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων, ιδιαίτερα στη γυναικεία και παιδική ένδυση, αλλά οι καταναλωτές είναι φειδωλοί λόγω της οικονομικής κρίσης, πιστεύει ο ένας στους δύο λιανέμπορους, κυρίως της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της οδού Τσιμισκή, που πλήττονται περισσότερο.

«Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν ικανοποιητικά, τουλάχιστον στο πρώτο δεκαήμερο από την έναρξή τους, αλλά τον Φεβρουάριο η… προσγείωση ήταν ανώμαλη», σύμφωνα με τον κ. Κ. Χαντζαρίδη, πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ). «Αναμένουμε το τελευταίο δεκαήμερο να υπάρξει και πάλι μία αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης, προκειμένου να βγάλουμε τα «σπασμένα» στο ιδιαίτερα βαρύ κλίμα για το εμπόριο που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό», συμπληρώνει.

Κύριο χαρακτηριστικό των φετινών εκπτώσεων στη Θεσσαλονίκη είναι τα μεγάλα ποσοστά των μειώσεων των τιμών, ιδιαίτερα στη γυναικεία και παιδική ένδυση, προκειμένου να προσελκύονται οι Θεσσαλονικείς. «Οι τιμές σε πολλά καταστήματα είναι σαφώς κάτω του κόστους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ρίξαμε δραματικά τις τιμές, προσπαθώντας να αποκτήσουμε ρευστότητα. Πουλάμε πολύ φθηνά εμπορεύματα αγορασμένα πέρσι, τα οποία και έχουμε εξοφλήσει, ώστε να αντεπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεών μας», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Η αρνητική κατάσταση της αγοράς αποτελεί συνέχεια της σχεδόν καθολικής απογοήτευσης που χαρακτήρισε την εμπορική κίνηση στις γιορτές, οπότε σχεδόν 8 στους 10 εμπόρους της Θεσσαλονίκης δήλωσαν κατακόρυφη πτώση πωλήσεων. Σχετική έρευνα του ΕΣΘ σε 200 εμπορικές επιχειρήσεις κατέδειξε καθολική δυσαρέσκεια, ιδιαίτερα στην περιοχή των κεντρικών οδών Ερμού-Βασιλέως Ηρακλείου-Δημητρίου Γούναρη, όπου το 96% των εμπόρων είδε τις γιορτές να περνούν χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Η Δυτική Θεσσαλονίκη πλήττεται περισσότερο

Οι έμποροι της Θεσσαλονίκης θεωρούν ότι η οικονομική κρίση είναι ο βασικότερος λόγος για τη μείωση της εμπορικής κίνησης. Μάλιστα, η κρίση φαίνεται ότι έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στη Δυτική Θεσσαλονίκη και στα εμπορικά καταστήματα της οδού Τσιμισκή. Είναι χαρακτηριστικό είναι ότι 1 στους 2 εμπόρους (50%) της Δυτικής Θεσσαλονίκης θεωρεί την κρίση ως τη βασική αιτία της συρρίκνωσης του τζίρου τους, ενώ το ίδιο πιστεύουν κατά το 43,4% οι καταστηματάρχες της Τσιμισκή, κατά το 37,5% οι έμποροι της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, κατά το 35,2% συνολικά οι επιχειρηματίες του κέντρου, κατά το 34,3% της Εγνατίας Οδού και κατά το 30,1% των καταστηματαρχών των οδών πέριξ της Ερμού.

Σημειώνουμε ότι οι μεγάλες μονάδες λιανικής πώλησης, ήτοι τα εμπορικά κέντρα, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις πώλησης κινέζικων προϊόντων, το παραεμπόριο στις λαϊκές αγορές, όπως και το κυκλοφοριακό, σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων στάθμευσης, συμβάλλουν -σε μικρότερο βαθμό, πάντως- στην καθίζηση της εμπορικής κίνησης στη Θεσσαλονίκη.