Θετική ήταν η πορεία των πωλήσεων της Δέλτα το 2021, καθώς σημείωσαν αύξηση κατά περίπου 1,6%, φτάνοντας τα 279,57 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι έντονα αυξητικές τάσεις των τιμών ενέργειας και των πρώτων υλών επιβάρυναν το λειτουργικό κόστος, με αποτέλεσμα τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων να διαμορφωθούν σε 16,7 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 24,5 εκατ. ευρώ το 2020. Πάντως, ο όμιλος Δέλτα εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 2,9 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 0,8 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.

Πώς τα πήγε η Δέλτα ανά κατηγορία
Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για το 2021, η Δέλτα διατήρησε την ηγετική της θέση στην συνολική κατηγορία του λευκού γάλακτος με οριακή υποχώρηση του μεριδίου της (-0,4% σε αξία). Κατά την ίδια περίοδο, στο στραγγιστό γιαούρτι το μερίδιο αγοράς της Δέλτα εμφάνισε μικρή πτώση της τάξης της μίας ποσοστιαίας μονάδας σε σχέση με το προηγούμενο έτος.Στην κατηγορία του γιαουρτιού με φρούτα και δημητριακά, η παρουσία της Δέλτα με τη μάρκα Vitaline εμφάνισε θετική πορεία, με το μερίδιο αγοράς της σε αξία να παρουσιάζει σημαντική ενίσχυση (+2,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο έτος).

Παράλληλα, στη συνολική αγορά του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού η Δέλτα διατηρεί την πρώτη θέση, με τις μάρκες Advance καιSmart. Στην αγορά του παιδικού γάλακτος, που το 2021 κινήθηκε πτωτικά σε όγκο κατά 5,9% και σε αξία -κατά 4,4% σε σχέση με το 2020, η Δέλτα εμφανίζει απώλεια μεριδίου 1,4% σε αξία.Στους χυμούς, η Δέλτα με τις μάρκες Smart και Life κράτησε σταθερό το μερίδιο της με 27,2% σε αξία, ενώ στο τσάι, με το Life Tsai, αύξησε τις πωλήσεις και κατέγραψε αύξηση του μεριδίου σε σχέση με την προηγούμενη χρήση κατά περίπου μία ποσοστιαία μονάδα, κεφαλαιοποιώντας τα θετικά αποτελέσματα τουεπαναλανσαρίσματος της σειράς το 2020.Τέλος, στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων, που το 2021 εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη, τόσο σε όγκο (+25%) όσο και σε αξία (+20%), η ΔΕΛΤΑ παρουσίασε σημαντική αύξηση πωλήσεων σε όγκο και σε αξία και σημείωσε σημαντική αύξηση του μεριδίου της στην αγορά κατά περίπου 4 ποσοστιαίες μονάδες, εδραιώνοντας ακόμα περισσότερο τη θέση της στην αγορά.

Ανοδικά οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος
Οι πωλήσεις του ομίλου Δέλτα εκτός Ελλάδος ανήλθαν το 202 σε 71,2 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 12,2% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ παρά τις ιδιαίτερα αντίξοες παγκόσμιες συνθήκες λόγω της πανδημίας, η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη της τάξης του 24,5%.Η βελτιστοποίηση της απόδοσης σε βασικές χώρες δραστηριοποίησης με νέα προϊόντα αλλά και η είσοδος σε νέες αγορές ήταν οι κύριοι παράγοντες που συνέβαλαν στην αυξημένη εξαγωγική δραστηριότητα του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter