«Τα καταστήματα της γειτονιάς» είναι ένα σημαντικό κανάλι διανομής με διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες. Ο κ. Δημήτρης Φωτόπουλος, εμπορικός διευθυντής της ΔΕΛΤΑ Πρότυπος Βιομηχανίας Γάλακτος, μας μιλά για το μέλλον του καταστήματος της γειτονιάς αλλά και για τη σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσει η εταιρεία με το συγκεκριμένο κανάλι διανομής.
“Τα καταστήματα της γειτονιάς” είναι ένα σημαντικό κανάλι διανομής με διαφορετικές απαιτήσεις και ανάγκες. Ο κ. Δημήτρης Φωτόπουλος, εμπορικός διευθυντής της ΔΕΛΤΑ Πρότυπος Βιομηχανίας Γάλακτος, μας μιλά για το μέλλον του “καταστήματος της γειτονιάς” αλλά και για τη σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσει η εταιρεία με το συγκεκριμένο κανάλι διανομής.
"το μαγαζί μας" : Ποιο πιστεύετε πως είναι το μέλλον του “καταστήματος της γειτονιάς”, δεδομένου ότι ο καταναλωτής έχει διαμορφώσει συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής του καταστήματος από το οποίο πραγματοποιεί τις αγορές του;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Η τάση που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά αποδεικνύει πως οι καταναλωτές προτιμούν τα μεγάλα καταστήματα για τις μαζικές αγορές και τα “καταστήματα της γειτονιάς” για τις αγορές που είναι μεν μικρότερες σε ποσότητα αγορασθέντων προϊόντων, αλλά πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη συχνότητα. Η μέση κατανάλωση σε αυτά τα σημεία είναι μικρή, αλλά οι πελάτες είναι πολλοί και μόνιμοι. Αυτή ακριβώς η καθημερινή επικοινωνία με τους πελάτες βοηθά στον να αναπτυχθεί και μια πιο “ανθρώπινη”, σταθερή σχέση.
Το μέλλον αυτού του καναλιού διαγράφεται ευοίωνο και στην Ελλάδα για τους παρακάτω λόγους: τα καταστήματα βρίσκονται πολύ κοντά στην ακτίνα δράσης του καταναλωτή (σπίτι, δουλειά) και καλύπτουν τις άμεσες ανάγκες του, οπότε, η ποικιλία και οι τιμές των προϊόντων δεν παίζουν πρωτεύοντα ρόλο.
"το μαγαζί μας" : Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου καναλιού;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Η ανάπτυξη του μικρού καταστήματος (κατάστημα ψιλικών, γαλακτοπωλείο, περίπτερο), επηρεάζεται από τέσσερις διαφορετικούς παράγοντες:
- Από το νομοθετικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργεί.
- Από τις καταναλωτικές ανάγκες και την κάλυψη αυτών.
- Από τους επιχειρηματίες και τον τρόπο που διαχειρίζονται την επιχείρησή τους.
- Από τους προμηθευτές και τον τρόπο που συναλλάσσονται με τους λιανέμπορους. Οι προμηθευτές είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες αφού πρέπει να αναγνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των καταστημάτων που ανήκουν στον συγκεκριμένο κανάλι και να τις αντιμετωπίζουν ανάλογα.
"το μαγαζί μας" : Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες των “καταστημάτων της γειτονιάς”;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Τα “καταστήματα της γειτονιάς” παρουσιάζουν τις εξής ιδιαιτερότητες:
- Οι πελάτες τους μπορεί να είναι μόνιμοι ή περαστικοί και να πραγματοποιούν προγραμματισμένες ή αυθόρμητες αγορές.
- Οι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στον εργασιακό χώρο τους, όπως το διευρυμένο ωράριο, η πληθώρα των κωδικών προϊόντων σε σχέση με τον χώρο κλπ. Ειδικότερα για τα περίπτερα, σημαντικό πρόβλημα αποτελούν οι δύσκολες καιρικές συνθήκες καθώς και οι κίνδυνοι από την έκθεση των προϊόντων.
- Οι προμηθευτές γνωρίζουν τις ανάγκες που έχει το μικρό κατάστημα αλλά πολλοί δυστυχώς προτιμούν τις “εύκολες” λύσεις που μακροχρόνια όμως αποβαίνουν εις βάρος τους. Λίγες είναι οι εταιρείες που επενδύουν στο κατάστημα της γειτονιάς είτε άμεσα παρέχοντας εξοπλισμό (stands, ψυγείο, προωθητικό υλικό, merchandising) είτε έμεσα παρέχοντας υπηρεσίες όπως δίκτυα διανομής, service (σταθερή συχνότητα παράδοσης σε κατάλληλες ώρες) και τεχνογνωσία (ενημέρωση αγοράς, προοπτικές εξέλιξης, επίλυση καθημερινών προβλημάτων).
"το μαγαζί μας" : Τι σημαίνει για τη ΔΕΛΤΑ το “κατάστημα της γειτονιάς”;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Για τη ΔΕΛΤΑ η ανάπτυξη του “καταστήματος της γειτονιάς” αποτελεί βασική προτεραιότητα. Η εταιρεία μας ενισχύει το μικρό κατάστημα επενδύοντας στον εξοπλισμό του, αλλά και στην ανάπτυξη των πωλήσεών του μέσω ειδικών προωθητικών προγραμμάτων.
Πιστεύουμε στο μέλλον του μικρού καταστήματος γι΄ αυτό και επενδύουμε συνεχώς στο συγκεκριμένο κανάλι. Τα αποτελέσματα των τελευταίων ετών έχουν δικαιώσει απόλυτα αυτή την επιλογή μας.
"το μαγαζί μας" : Ποιες ανάγκες καλύπτει το ειδικευμένο δίκτυο της ΔΕΛΤΑ και με ποια προϊόντα;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Οι εταιρείες που έχουν απευθείας διανομή σε αυτά τα κανάλια είναι λίγες και είναι ακόμη λιγότερες εκείνες που έχουν ειδικευμένο δίκτυο, όπως η ΔΕΛΤΑ. Έχοντας επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια σε εξοπλισμό, τεχνολογία και τεχνογνωσία, έχουμε τη δυνατότητα να γνωρίζουμε τις ανάγκες του κάθε σημείου και να τις καλύπτουμε με συχνές επισκέψεις (2-3 την εβδομάδα). Έτσι, ο επιχειρηματίας δεν δεσμεύει τα χρήματά του, γιατί αγοράζει προϊόντα που “γυρίζουν” συνεχώς και δεν στοκάρονται. H ΔΕΛΤΑ, εκτός από το γάλα και τα γιαούρτια, είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη νέων προϊόντων που αυξάνουν το τζίρο της κατηγορίας τους. Πριν από χρόνια δημιουργήθηκαν οι χυμοί LIFE, που παρουσιάζουν σταθερά ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Οι χυμοί LIFE δημιούργησαν μια καινούργια κατηγορία στους χυμούς, αύξησαν τις πωλήσεις και πρόσθεσαν έσοδα στο μικρό κατάστημα. Τελευταίο παράδειγμα σε αυτή τη συνεχή προσπάθεια ανάπτυξης των κατηγοριών είναι και το milko σε συσκευασία μπουκαλιού. Το milkoμπούκαλο κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη του καταστήματος και διεύρυνε την αγορά του σοκολατούχου γάλακτος.
"το μαγαζί μας" : Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το μέλλον της συνεργασίας σας με τα “καταστήματα της γειτονιάς”;
"Δημήτρης Φωτόπουλος" : Η ΔΕΛΤΑ είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη εταιρεία στον κλάδο των τροφίμων και ποτών. Πρωτοπορεί στην ανάπτυξη νέων κατηγοριών προϊόντων, βελτιστοποιεί τα ήδη υπάρχοντα, βελτιώνει σταθερά την πολύ υψηλή ποιότητα τους και έχει το πιο αναπτυγμένο δίκτυο πανελλαδικής διανομής, προωθώντας μια σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές και με τους πελάτες της. Πιστεύουμε πως το μέλλον της συνεργασίας μας με τα “καταστήματα της γειτονιάς” διαγράφεται ευοίωνο και θα στηρίζεται σε ενέργειες που έχουν ένα κοινό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή.