Τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού παρουσιάζει σε έκθεσή της η Deloitte, τονίζοντας πως η χώρα μας αποτελεί ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας, και όχι μόνο σε παραδοσιακά ισχυρούς τομείς όπως είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία. Ένας από τους τομείς που ξεχωρίζει η έκθεση της Deloitte είναι αυτός της πρωτογενούς παραγωγής. «Οι ελληνικές εταιρείες, με γνώμονα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που ενυπάρχουν στην πρωτογενή παραγωγή της χώρας, έχουν παρουσιάσει μια μεγάλη γκάμα προϊόντων στους καταναλωτές ανά τον κόσμο. Από την πλούσια γεύση του ελληνικού ελαιολάδου μέχρι τα υψηλής ποιότητας άλευρα και γαλακτοκομικά προϊόντα, το μέλι και τα επεξεργασμένα κρέατα, αυτά τα προϊόντα επιδεικνύουν τη δέσμευση της βιομηχανίας για αριστεία», σημειώνεται.
Τα επόμενα χρόνια, ο τομέας της ελληνικής γεωργίας θα εξελιχθεί κυρίως με βάση διάφορους παράγοντες της αγοράς:
- Επιτάχυνση της υιοθέτησης τεχνολογικών καινοτομιών, ενθαρρύνοντας την ενσωμάτωση προηγμένων λύσεων αγροτοτεχνολογίας για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας.
- Διεύρυνση των εξαγωγικών ευκαιριών, μέσω της προώθησης της παγκόσμιας διανομής ξεχωριστών ελληνικών αγροτικών προϊόντων, αυξάνοντας τη διείσδυση στην αγορά και τη διεθνή ζήτηση.
- Ο ελληνικός αγροτικός τομέας έχει βιώσει μια σημαντική στροφή προς τη βιολογική γεωργία, ανταποκρινόμενος στις παγκόσμιες τάσεις και την αυξανόμενη ζήτηση για βιολογικά προϊόντα.
- Ανάπτυξη πρωτοβουλιών αγροτουρισμού, δημιουργώντας ευκαιρίες για συνδυασμό της πλούσιας αγροτικής κληρονομιάς της Ελλάδας με τον ισχυρό τουριστικό τομέα της, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες που δημιουργούν πρόσθετο εισόδημα για τους ντόπιους αγρότες.
- Η ενισχυμένη χρηματοδότηση είναι ζωτικής σημασίας για την αξιοποίηση του αναπτυξιακού δυναμικού του αγροτικού τομέα της Ελλάδας. Οι επενδύσεις σε υποδομές, τεχνολογία, μάρκετινγκ και συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς μπορούν να ενισχύσουν αποτελεσματικότητα, ανταγωνιστικότητα και ευελιξία.
Γιατί Ελλάδα;
Στο ερώτημα «γιατί Ελλάδα;», η Deloitte απαντά:
- Στρατηγική γεωγραφική θέση: Η θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής την καθιστά μια βολική πύλη εισαγωγών και εξαγωγών αγροτικών προϊόντων, παρέχοντας αξιοσημείωτα υλικοτεχνικά οφέλη.
- Πολιτιστική κληρονομιά και branding: Τα ελληνικά προϊόντα συνδέονται συχνά με την ποιότητα και την αυθεντικότητα, κάτι που αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα. Η αξιοποίηση του «Made in Greece» μπορεί να είναι ιδιαίτερα ελκυστική για επενδυτές που θέλουν να επενδύσουν στις καθιερωμένες αντιλήψεις της αγοράς.
- Οφέλη από την ΕΕ: Ως μέλος της EE, οι επενδύσεις στην Ελλάδα υποστηρίζονται από υποστηρικτικές γεωργικές πολιτικές, ευκαιρίες χρηματοδότησης και επιδοτήσεις στο πλαίσιο της ΚΑΠ, μειώνοντας τον επενδυτικό κίνδυνο.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter