Το 2020 η Creta Farms, μετά από πολλές διοικητικές «περιπέτειες», είχε φτάσει στο ναδίρ, έχοντας μερίδιο αγοράς μόλις 4% στην κατηγορία των αλλαντικών. Τρία χρόνια αργότερα, και με τον όμιλο Bella του στρατηγικού επενδυτή Δημήτρη Βιντζηλαίου να κρατά έκτοτε το «τιμόνι» της κρητικής επιχείρησης, το μερίδιο αυτό έχει φτάσει περίπου στο 25%, ενώ στον κατεψυγμένο γύρο ξεπερνά το 70%. Πώς κατέστη εφικτό αυτό το comeback; «Είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς του προσωπικού της εταιρείας, το οποίο πίστεψε στο νέο εγχείρημα και ακριβώς επειδή πίστεψε, κατάφερε να πείσει και την αγορά ότι πρόκειται για μια οργανωμένη προσπάθεια αναστήλωσης της Creta Farms, κάτι που τα τελευταία χρόνια είχε αποτύχει», ανέφερε ο Δημήτρης Βιντζηλαίος σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο FOODReporter, προσθέτοντας ότι η εταιρεία λάνσαρε τα τελευταία χρόνια και αρκετούς νέους κωδικούς, προσπαθώντας να κεντρίσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή.

Τα Vegan 4 you και οι προοπτικές για plant-based αλλαντικά
Μεταξύ των νέων αυτών προϊόντων είναι και η σειρά Vegan 4 you, που αποτελεί το πρώτο εγχείρημα της Creta Farms στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο χώρο των plant-based προϊόντων. Όπως μας εξήγησε ο κ. Βιντζηλαίος, «η ιδέα να μπούμε στα vegan προϊόντα δεν ήταν απλά να βγάλουμε μια ακόμα σειρά στην αγορά. Το πιστέψαμε και προτείνουμε ένα ελληνικό vegan προϊόν, βασισμένο στις δικές μας γεύσεις, με λάδι, βότανα, μυρωδικά και μπαχαρικά από την Κρήτη». Μάλιστα, αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει και σε κάποιες δοκιμές plant-based αλλαντικών, όμως ο Δημήτρης Βιντζηλαίος εκτιμά πως η συγκεκριμένη αγορά προς το παρόν είναι πολύ μικρή και δεν υπάρχει ενδιαφέρον ούτε από τις αλυσίδες για τοποθετήσεις προϊόντων.

Πώς ο πληθωρισμός επηρεάζει την καταναλωτική συμπεριφορά στα αλλαντικά
Τι γίνεται όμως με τα «κανονικά» αλλαντικά; Σύμφωνα με τον κ. Βιντζηλαίο, οι τάσεις στην αγορά αυτή έχουν επηρεαστεί μετά τον πληθωρισμό που δημιούργησαν τα γεγονότα στην Ουκρανία, κάνοντας τον καταναλωτή πιο προσεκτικό, «ψαγμένο» και επιλεκτικό. Πλέον, ο καταναλωτής αναζητά την προσφορά και το φτηνό, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν κοιτάει και την ποιότητα. «Ο Έλληνας σέβεται τα προϊόντα που βάζει στο τραπέζι του και γι’ αυτό βλέπουμε ότι παρά τις τιμές, υπάρχει συνεχής αύξηση της ζήτησης σε κάποιες ποιοτικές σειρές προϊόντων», σημείωσε. Μετά την εξαγορά από τον όμιλο Bella, η διοίκηση της Creta Farms έχει προχωρήσει σε επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση της παραγωγής της, επενδύσεις οι οποίες θα συνεχιστούν και το 2024. Ήδη, σύμφωνα με τον κ. Βιντζηλαίο, προχωρά η αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων της παραγωγικής μονάδας της εταιρείας στο Ρέθυμνο, καθώς και η αντικατάσταση του τεχνολογικού εξοπλισμού με νέο, πιο σύγχρονο και αποδοτικό. Επενδύσεις γίνονται και στο εργοστάσιο της Σπάρτης, σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, με στόχο να επιτευχθεί αύξηση κατά 20% της συνολικής παραγωγής της Creta Farms. Προβλέπονται επιπλέον επενδύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας, όπως επίσης και περιορισμό του οικολογικού αποτυπώματος της εταιρείας.

Εξαγωγές και παραχωρήσεις πατεντών
Πέρα από τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική αγορά, η Creta Farms κοιτάζει και εκτός συνόρων, με την εξωστρέφεια της εταιρείας να κινείται σε δύο κατευθύνσεις: αφενός στις απευθείας εξαγωγές παραγόμενων προϊόντων από την εταιρεία στις αγορές των Βαλκανίων με όλο της το προϊοντικό portfolio (η εταιρεία ξεκίνησε συνεργασίες για εξαγωγές προϊόντων κατάψυξης σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές), και αφετέρου στις συμφωνίες παραχώρησης και ανάπτυξης έναντι royalties των πατεντών της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού. Σε αυτό το μέτωπο, όπως τόνισε ο κ. Βιντζηλαίος, η Creta Farms ανανέωσε με επιτυχία μια αδρανή σύμβαση στην Ισπανία και πρόσφατα υπέγραψε μια νέα, πολλά υποσχόμενη με συνεργάτη για την αγορά της Γαλλίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter