Στα ίδια περίπου επίπεδα με του 2023, δηλαδή γύρω από τα 55 εκατ. ευρώ, θα κινηθεί και για το 2024 ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας Δημήτριος Θανόπουλος ΑΕ εμπόριο τροφίμων και οικιακών ειδών.
Ήδη από το 2023, η εταιρεία είχε προβλέψει ότι ο τερματισμός της συνεργασίας με την Instashop, η οποία διέκοψε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα το φετινό Ιανουάριο, θα επιβράδυνε την ανάπτυξη πωλήσεων του 2024. Υπενθυμίζεται ότι η Delivery Hero πήρρε την απόφαση να κλείσει την Instashop για την ελληνική αγορά. Ο συγκεκριμένος βραχίονας ηλεκτρονικού εμπορίου με παράδοση εντός 10 έως 15 λεπτών από την ολοκλήρωση της παραγγελίας είχε επιφέρει σημαντική αύξηση τζίρου στα τρία σούπερ μάρκετ Θανόπουλος στα βόρεια προάστια της Αθήνας, δείγμα της εξοικείωσης του καταναλωτικού κοινού με τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Στον ετήσιο τζίρο των 54,5 εκατ. ευρώ του 2023, οι πωλήσεις μέσω Instashop είχαν προσεγγίσει μερίδιο κοντά στο 50%. Ο απότομος τερματισμός της συνεργασίας επέφερε βουτιά πωλήσεων τον Ιανουάριο 2024, αλλά μετέπειτα η αλυσίδα ανέκαμψε σταδιακά για να ολοκληρώσει την τρέχουσα χρονιά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του διευθύνοντος συμβούλου, Περικλή Θανόπουλου, στο FOODReporter, περίπου στις ίδιες πωλήσεις, οριακά αυξημένες.
Επέστρεψαν οι καταναλωτές στα επίγεια καταστήματα της αλυσίδας
Οι πωλήσεις επέστρεψαν για την αλυσίδα Θανόπουλος στα επίγεια καταστήματα, ενώ υπήρξε αύξηση των πωλήσεων μέσω του e-shop που τρέχει εδώ και χρόνια με ιδιόκτητο στόλο διανομής η εταιρεία, με παράδοση εντός της ίδιας ή της επόμενης ημέρας σε όλη την Αττική. Ο Περικλής Θανόπουλος αποκάλυψε ότι η κερδοφορία του 2024 θα είναι αυξημένη σε σχέση με εκείνη του 2023 (κέρδη προ τόκων και φόρων στα 3,38 εκατ. ευρώ), επειδή η διαδικασία του q-commerce πρόσθετε αρκετές χρεώσεις ενδιάμεσων που τώρα εξέλειψαν: Από εύρεση πελάτη, picking έως και διανομή, που αύξαναν το κόστος της τελικής πώλησης. Ο κ. Θανόπουλος είπε ότι δεν έχουν εκλείψει οι σκέψεις για δημιουργία in-house εφαρμογής q-commerce από την αλυσίδα, δεδομένου του αγκαλιάσματος της υπηρεσίας από το καταναλωτικό κοινό, αλλά για την ώρα δεν υπάρχουν πραγματικά σχέδια επ’ αυτού.
Για το 2025, η Δ. Θανόπουλος ΑΕ στοχεύει να εκμηδενίσει το ενεργειακό κόστος λειτουργίας των τριών καταστημάτων της, ως καλή κίνηση και για το περιβάλλον στα πλαίσια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης: Η εταιρεία ολοκλήρωσε προ μηνός την αγορά φωτοβολταϊκού πάρκου στην Πελοπόννησο με μεταβίβαση μερίδων ενεργειακής κοινότητας, ως έργο συμψηφισμού ενεργειακών αναγκών, που αναμένει σύντομα είσοδο στο σύστημα της ΔΕΔΔΗΕ, ώστε η εταιρεία να καταναλώνει αποκλειστικά πράσινη ενέργεια στα καταστήματά της.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter