Άνοιγμα σε νέα αγορά, πέραν των εμφιαλωμένων νερών, φαίνεται πως σχεδιάζει η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά, καθώς στις αρχές του μήνα η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και επενδύσεων ενέκρινε το εμπορικό σήμα που έχει καταθέσει η εταιρεία για ένα ανθρακούχο αναψυκτικό τύπου cola. Συγκεκριμένα, το σήμα αφορά στο προϊόν με την ονομασία «Creta Cola», το οποίο εντάσσεται στις εξής κατηγορίες: παγωμένα ανθρακούχα ποτά, αεριούχοι χυμοί, αναψυκτικά με λίγες θερμίδες, ανθρακούχα μη οινοπνευματώδη ποτά, μη οινοπνευματώδη ανθρακούχα ποτά με διάφορες γεύσεις, ποτά τύπου κόλα [αναψυκτικά].

Ανοδική η αγορά της cola στην Ελλάδα
Μία τέτοια κίνηση ασφαλώς δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, καθώς η δραστηριότητα της ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά είναι συναφής (άλλωστε στο χαρτοφυλάκιό της υπάρχει και το ανθρακούχο νερό Σαμαριά), ενώ η ελληνική αγορά των αναψυκτικών τύπου cola παρουσιάζει ανοδικές τάσεις, όπως προκύπτει από στοιχεία που παραχώρησε στο FOODReporter η Ελένη Στάθη, Senior Client Delivery Analyst της NielsenIQ.

Ειδικότερα, το 2021 ο όγκος πωλήσεων των αναψυκτικών τύπου cola στο οργανωμένο λιανεμπόριο έφτασε τα 130,98 εκατομμύρια λίτρα, καταγράφοντας αύξηση κατά 1,1% ή κατά 1,5 εκατ. λίτρα περίπου σε σχέση με το 2020, ενώ η αξία των πωλήσεων κατέγραψε μικρότερη αύξηση, της τάξεως του 0,5% ή 750.000 ευρώ, φτάνοντας τα 143,98 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η ανοδική αυτή τάση δεν είναι ομοιόμορφη στα επιμέρους είδη cola.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η κανονική cola, παρότι εξακολουθεί να διατηρεί τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις (μερίδιο 46,5% σε όγκο και 44% σε αξία), παρουσιάζει καθοδικές τάσεις, έχοντας χάσει σε σχέση με το 2020 ποσοστό 3,3% επί του όγκου πωλήσεων (60,92 εκατ. λίτρα, από 63,03 εκατ. λίτρα το 2020) και ποσοστό 3,5% επί της αξίας (63,41 εκατ. ευρώ, από 65,71 εκατ. ευρώ το 2020). Πτωτική πορεία ακολουθεί και η light cola, που το 2021 υποχώρησε κατά 5,3% σε όγκο (10,82 εκατ. λίτρα) και κατά 4,2% σε αξία (13,86 εκατ. ευρώ).

Αντίθετη είναι η πορεία που ακολουθούν τα άλλα είδη cola. Η zero cola έχει πλέον καθιερωθεί στη δεύτερη θέση, καταγράφοντας αυξημένες πωλήσεις κατά 6,4% σε όγκο και αξία το 2021, με μερίδιο που ανέρχεται πλέον στο 26,3% σε όγκο (+1,3%) και στο 29,8% σε αξία (+1,6%). Διψήφια είναι εν τω μεταξύ η αύξηση των πωλήσεων των κατηγοριών max cola και λοιπών cola σε όγκο και αξία, με τα μερίδιά τους ωστόσο να παραμένουν μικρότερα από 1%.

Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελεί η κατηγορία της stevia cola, που το 2021 είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 4,8% σε όγκο, στα 12,02 εκατ. λίτρα, αλλά να πέφτουν κατά 3,2% σε αξία, στα 11,12 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter