Στα convenience stores εκτός Αττικής παίζεται το «παιχνίδι» της επιπλέον συγκέντρωσης στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο στην παρούσα φάση, όπως αποδεικνύει και η εξαγορά της γιαννιώτικης αλυσίδας Market 4U Κάκαβος από τη Market In.

Οι μεγάλες «παίκτες» του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου γνωρίζουν καλά πως στην ελληνική περιφέρεια υπάρχει ακόμη χώρος για συγκέντρωση πωλήσεων προϊόντων παντοπωλείου, κρεοπωλείου, μαναβικής, ακόμη και ιχθυοπωλείου, αλλά και καθαρισμού και ατομικής υγιεινής και περιποίησης σε ενιαίο χώρο. Το έχουν αποδείξει έρευνες του δεύτερου εξαμήνου του 2024 από ΙΕΛΚΑ και Focus Bari.

Η προσπάθεια αφορά λοιπόν αφενός την προσέλκυση τζίρου από άλλα κανάλια του ελληνικού λιανεμπορίου, αφετέρου την εισαγωγή της ιδιωτικής ετικέτας, ως παράγοντα που θα διατηρήσει ανταγωνιστική τιμή με ικανοποιητική ποιότητα. Όσο θετικό μπορεί αυτό να αποβεί για τον καταναλωτή, άλλο τόσο λειτουργικό είναι για την παραγωγό αλυσίδα, η οποία επιθυμεί να διευρύνει συνεχώς τις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνει, μέσα από τις διάφορες διευρυμένες συμφωνίες με προμηθευτές για παραγωγή προϊόντων, τροφίμων και μη τροφίμων.

Το πλάνο της Market In και οι προοπτικές των άλλων αλυσίδων
Τα Market In θα πραγματοποιήσουν δαπάνη ανακαίνισης των καταστημάτων, πολύ μικρότερη όμως από το να άνοιγαν δικά τους καινούρια εταιρικής μορφής. Ο παραπάνω παράγων, σε συνδυασμό με την εμπορικότητα των σημείων όπου βρίσκονταν τα σούπερ μάρκετ της οικογένειας Κάκαβου έκριναν εν τέλει το deal, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το FOODReporter. Μετέπειτα, θα τοποθετήσουν προϊόντα των επιτυχημένων ιδιωτικών τους ετικετών (Μικρές Φάρμες του Βουνού, economy, Glow & Beauty και άλλες), τα οποία θα αποτελέσουν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης. Η Market In αναζητά την εντονότερη επέκτασή της εκτός Αττικής στην δυτική Ελλάδα (κυρίως Ήπειρο και Επτάνησα).

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η Market 4U είχε συνομιλήσει και με άλλες τρεις μεγάλες αλυσίδες, σε ατελέσφορες συζητήσεις στο προηγούμενο διάστημα, πριν ξεκινήσει το φλερτ με τη Market In τον περασμένο Οκτώβριο. Η εταιρεία με έδρα το Μαρκόπουλο Μεσογαίας είδε με καλό μάτι την εξαγορά των convenience σημείων, έχοντας ήδη ανοίξει η ίδια από μόνη της νωρίτερα δύο ιδιόκτητα Market In στα Ιωάννινα μέσα στην τριετία.

Σε διάφορα σημεία της περιφέρειας, έχει υπάρξει έντονο ενδιαφέρον από franchisees και για My market Local ή AB Shop & Go, επειδή ποντάρουν στην τυποποίηση των πωλήσεων πίσω από τις αυστηρές προδιαγραφές μιας μεγάλης αλυσίδας και στην ανταγωνιστική τιμή προϊόντων, με εκμετάλλευση των σειρών ιδιωτικής ετικέτας που εκείνες εμπορεύονται. Άλλωστε, η εξαγορά των σούπερ μάρκετ Τερζής στην Πελοπόννησο εκ μέρους της ΑΒ Βασιλόπουλος, φέρεται ότι μόλις ολοκληρωθεί, θα περάσουν και τα καταστήματα εκείνα κατευθείαν στο Switch to Franchise μοντέλο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporte