Τα Convenience Retail Awards 2022, που διοργανώθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την BOUSSIAS, είναι ένας νέος θεσμός επιβράβευσης των καταστημάτων convenience, των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, που ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στην απαίτηση του καταναλωτή για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε ποιοτικές αγορές, ικανοποιώντας τις ανάγκες του σύγχρονου, εντατικού τρόπου ζωής. Η απονομή τους έγινε σε κοινή τελετή με τα Supermarket Awards 2022 στις 21 Σεπτεμβρίου στο Αναΐς Club στη Βαρυμπόμπη.
Tα βραβεία απευθύνονται στον κλάδο της μικρής λιανικής και ειδικότερα στα καταστήματα που ανήκουν σε αλυσίδες ή σε μεμονωμένους ιδιοκτήτες, τα οποία λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο, εξυπηρετώντας βασικές και έκτακτες ανάγκες των καταναλωτών για FMCG και εξειδικευμένες υπηρεσίες, σε μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, σε κωμοπόλεις και χωριά της Ελλάδας, στην ηπειρωτική και τη νησιωτική χώρα.

Mετά την φετινή διαγωνιστική διαδικασία απονεμήθηκαν 27 βραβεία (1 platinum, 12 gold, 9 silver, 5 bronze), σε επτά συμμετέχουσες εταιρείες από ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικής δραστηριότητας σε διαγωνιστική κατηγορία της επιλογής τους.

                                                                             


Convenience Retailer of the Year
Την μεγάλη διάκριση Convenience Retailer of the Year απέσπασε η OK! Anytime Markets. Η κ. Δέσποινα Ξυνού, πρόεδρος και διευθύνουσα Σύμβουλος της ΟΚ Anytime Markets AE ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το 2021 ήταν μια πολύ απαιτητική χρονιά για όλους τους συναδέλφους στην εταιρεία μας, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στις προκλήσεις με αξιοσημείωτη αφοσίωση. Σε συνθήκες σταδιακής ανάκαμψης από την πανδημία η OK! Anytime Markets AE συνέχισε το αναπτυξιακό της πλάνο με τόλμη και πίστη στις αξίες της, εξελίσσοντας το concept του OK! Grocery Super Market & Deli και ανοίγοντας νέες αγορές όπως αυτή της Βόρειας Ελλάδας».

 

 

 

Platinum βραβείο για την Intale
Αποσπώντας την μεγαλύτερη βαθμολογία στο σύνολο των υποψηφιοτήτων που διαγωνίστηκαν στο πλαίσιο των φετινών Convenience Retail Awards, η υποψηφιότητα της Intale στην κατηγορία Υποστήριξη Επιχειρήσεων από Προμηθευτές κέρδισε το platinum βραβείο. Ο κ. Γρηγόρης Γούσης, CEO της Intale, δήλωσε: «Ένας θεσμός πολλών χρόνων όπως είναι τα βραβεία της BOUSSIAS, πήρε την πρωτοβουλία να επεκταθεί στην κατηγορία της μικρής λιανικής και αυτό δεν μπορεί παρά να μας χαροποιεί ιδιαιτέρως. Η Intale από την ίδρυση της ως startup μέχρι σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά ως dominant player στην κατηγορία της, έχει αφοσιωθεί στη μικρή λιανική με μοναδικό σκοπό τη δημιουργία τεχνολογικών λύσεων διαχείρισης».

 

 

 

O πρόεδρος της κριτικής επιτροπής των Convenience Retail Awards, κ. Στέφανος Κομνηνός, ιδρυτικός εταίρος της Netrino, αναλυτής αγοράς και επιχειρηματικός μέντορας, δήλωσε στην τελετή απονομής: «Στην Ελλάδα, τα καταστήματα της μικρής λιανικής, λειτουργώντας με διευρυμένο ωράριο, εξυπηρετούν βασικές και έκτακτες ανάγκες των καταναλωτών για FMCG και εξειδικευμένες υπηρεσίες. Βρίσκονται παντού, στα μεγάλα και μικρά αστικά κέντρα, στις κωμοπόλεις και τα χωριά, στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα. Μάλιστα, στη διάρκεια της πανδημίας, συνέβαλαν τα μέγιστα στην κάλυψη των αναγκών όσων είχαν περιορισμούς μετακίνησης μακριά από τις κατοικίες τους.Έχει μάλιστα ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι σήμερα, βρισκόμαστε εδώ για να βραβεύσουμε τις επιχειρήσεις της μικρής και της μεγάλης λιανικής αντάμα».

 

GOLD AWARDS

OK ANYTIME MARKETS gold
Franchise Brand Convenience Store – Mini Market – Small Supermarket | Θεσσαλονίκη

OK GROCERY Κατάστημα Θεσσαλονίκης

Το gold βραβείο απέσπασε το OK!Grocery στον Εύοσμο της Θεσσαλονίκης. Τα OK!Grocery αποτελούν μια πρόταση της OK Anytime Markets AE που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά του παραδοσιακού παντοπωλείου, όπως το οικείο περιβάλλον, η άμεση εξυπηρέτηση, η ποικιλία και η φρεσκάδα των προϊόντων, με τις συμφέρουσες τιμές. Το OK! Grocery στον Εύοσμο είναι το πρώτο της εταιρείας στην αγορά της συμπρωτεύουσας. Στα ράφια του διατίθενται 7.000 κωδικοί ελληνικών και εισαγόμενων προϊόντων. Μετά από σχετική έρευνα αγοράς, η εταιρεία κατέληξε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο καταστήματος έλειπε από την περιοχή του Ευόσμου καθώς τα μεμονωμένα, ανεξάρτητα καταστήματα deli, δεν είχαν τόσο μεγάλη ποικιλία προϊόντων ενώ οι τιμές τους ήταν σχετικά υψηλές. Η ποικιλία τυριών, αλλαντικών, κρασιών και ειδών delicatessen αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του καταστήματος, το οποίο είναι σχεδιασμένο κατά το πρότυπο της νέας εταιρικής ταυτότητας των OK! Grocery.

Convenience Store – Mini Market – Small Supermarket στην Αθήνα
OK Anytime Market Κατάστημα Κολωνακίου

Η ιδιαιτερότητα του καταστήματος της ΟΚ! στο Κολωνάκι είναι πως στα ράφια του, εκτός των προϊοντικών κατηγοριών που υπάρχουν σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας, προστέθηκε η κατηγορία του bazaar η οποία περιλαμβάνει είδη κουζίνας και γενικότερα είδη για το νοικοκυριό, που συνδυάζουν τα υψηλά στάνταρ ποιότητας με τις συμφέρουσες τιμές. Στο πλαίσιο της λειτουργίας του συγκεκριμένου καταστήματος, η εταιρεία διαπίστωσε την ενίσχυση της συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας η οποία αυξάνεται με διψήφιο ρυθμό. Γενικότερα, το concept των OK! Anytime Markets αποτελεί προσαρμογή ενός μικρού σούπερ μάρκετ που διακινεί μόνο τυποποιημένα προϊόντα, στο διευρυμένο ωράριο λειτουργίας της μικρής λιανικής, καλύπτοντας τις καταναλωτικές ανάγκες όπως τα convenience stores. H εταιρεία έχει στόχο να προσφέρει λύσεις στο καταναλωτικό κοινό που ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της σύγχρονης αστικής ζωής.

Υπηρεσίες Διανομής & Logistics
OK Anytime Markets AΕ
Με gold βραβείο αξιολογήθηκε ο εφοδιασμός του δικτύου των 122 καταστημάτων της αλυσίδας OK! Anytime Markets AΕ. Η αλυσίδα διαθέτει πανελλαδικά 110 καταστήματα με την επωνυμία ΟΚ! Anytime Markets καθώς και δώδεκα σημεία πώλησης με την επωνυμία OK! Grocery. Ο εφοδιασμός τους πραγματοποιείται σχεδόν αποκλειστικά μέσω των δύο εταιρικών κέντρων διανομής και ενός συνεργάτη της ΟΚ!, παρόχου υπηρεσιών logistics. To ποσοστό κεντρικοποίησης των διανομών της αλυσίδας, με την εξαίρεση των φρέσκων προϊόντων, κυμαίνεται στο 90%. Τα δυο κέντρα διανομής έχουν μηχανογραφημένες εγκαταστάσεις πλήρως διασυνδεδεμένες με το πληροφοριακό σύστημα της ΟΚ!Anytime. Η έκταση του στεγασμένου χώρου τους φτάνει τα 6.800τμ καλύπτοντας τις ανάγκες διαχείρισης του ξηρού φορτίου, των συσκευασμένων ειδών συντήρησης και κατάψυξης σε ελεγχόμενη θερμοκρασία και των ειδών μαναβικής. Από τα κέντρα διανομής της εταιρείας περνούν κάθε χρόνο περίπου 64.000 παλέτες 400 προμηθευτών και εξάγονται 68.000 παλέτες και 17.000 ρόλερ.

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ gold
Franchise Brand Convenience Store – Mini Market – Small Supermarket | Αττική
AB Shop & Go
Η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει σε ενδιαφερόμενους λιανέμπορους τη δυνατότητα ένταξής τους στο σύστημα franchise του μοντέλου ΑΒ Shop & Go, το οποίο διασφαλίζει έως τέσσερις θέσεις εργασίας ανά κατάστημα. Η ένταξη εξασφαλίζει στον franchisee σημαντικό επιχειρηματικό κέρδος, κατόπιν κάλυψης των εξόδων λειτουργίας του καταστήματός του και αποπληρωμής -εντός δεκαετίας- των παροχών της ΑΒ για τον εξοπλισμό και τη διαμόρφωσή του. Η πρόταση συνεργασίας της ΑΒ έχει διάρκεια δέκα έτη, με δυνατότητα ανανέωσης. Η αρχική επένδυση αφορά δαπάνες διαμόρφωσης του ακινήτου που στεγάζει το AB Shop & Go και αγοράς του απαιτούμενου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη λειτουργία του. Η αποπληρωμή προς την ΑΒ γίνεται σε μηνιαίες δόσεις, βάσει δεκαετούς συμβολαίου. Η ΑΒ αναλαμβάνει τη μελέτη χρηματοοικονομικής βιωσιμότητας της περιοχής λειτουργίας του καταστήματος, την καθοδήγηση του franchisee σε διαδικαστικά θέματα και την ενοικίαση του ακινήτου, ώστε να διασφαλίζει σταθερότητα ενοικίου για τον ενδιαφερόμενο.

Πρότυπο Convenience Store – Mini Market – Small Supermarket
AB Shop & Go
Το μοντέλο ΑΒ Shop & Go της ΑΒ Βασιλόπουλος λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο, ώστε να ανταποκρίνεται στους σύγχρονους ρυθμούς και τον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Οι πελάτες του κάνουν τις αγορές τους εύκολα και γρήγορα, με άνετη πλοήγηση στο χώρο πώλησης και στο checkout. Λειτουργεί επτά ημέρες την εβδομάδα, ενώ οι τιμές του είναι του επιπέδου των τυπικών σούπερ μάρκετ. Το μοντέλο ΑΒ Shop & Go λειτουργεί εδώ και επτά χρόνια, εκφράζοντας τις αξίες της ΑΒ. Το δίκτυό του αριθμεί σήμερα 117 καταστήματα, που είναι εγκατεστημένα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές των αστικών κέντρων της χώρας. Το AB Shop & Go, το οποίο έχει εύρος χώρου πωλήσεων 120-200τμ, προσφέρει στους πελάτες του 3.500-5.000 κωδικούς προϊόντων όλων των βασικών κατηγοριών, ανάλογα με το μέγεθος έκαστου καταστήματος. Συμμετέχει στο συνολικό προωθητικό πρόγραμμα της ΑΒ Βασιλόπουλος, διαθέτοντας και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ακολουθεί την τιμολογιακή πολιτική των σούπερ μάρκετ της αλυσίδας.

SMILE KIOSK gold
Επιτυχημένη Εισαγωγή Προϊόντος / Σειράς Προϊόντων
Smile kiosk Eισαγωγή Νέου Προϊόντος
Το gold βραβείο στην κατηγορία «Επιτυχημένη Εισαγωγή Προϊόντος / Σειράς Προϊόντων» στα Convenience Retail Awards 2022 κέρδισε η Smile kiosk. Η εν λόγω αλυσίδα convenience, σε συνεργασία με την εταιρεία Mondelez, εισήγε τη σοκολάτα Toblerone σε ειδικό μέγεθος για διάθεση αποκλειστικά από τα Smile kiosk. Το ειδικών προδιαγραφών προϊόν σοκολάτας είχε τα εξής χαρακτηριστικά: Βάρος 4,5 κιλά και μήκος 78 εκατοστά. Η τιμή πώλησής του ορίστηκε στα εκατό ευρώ, δηλαδή σε πολύ υψηλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όμως, ενδεικτικό της επιτυχίας του είναι ότι μετά από σχετικές προωθητικές ενέργειες και αξιοποιώντας την συγκυρία του γιορτασμού της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου έγινε stock out.

Συνεργασιακές πρακτικές
Smile kiosk convenience -kiosks-εισαγωγή μη ταχυκίνητου κωδικού Προϊόντων
Η επιτυχής εισαγωγή προϊόντων μπίρας από την Smile kiosk αποτέλεσε case study κι επιβραβεύτηκε με gold βραβείο. Η αλυσίδα τοποθέτησε στα καταστήματά της για πρώτη φορά βαρέλια μπίρας των 5lt με βρυσάκι, για κατανάλωση στο σπίτι, των brands Heineken της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και Paulaner (τη διακινεί η Καρούλιας). Με την εισαγωγή των εν λόγω προϊόντων μπίρας, τα Smile kiosk έγιναν το πρώτο κανάλι πώλησης τους, υπερσκελίζοντας σε πωλήσεις τα κανάλια τόσο του χονδρεμπορίου όσο και των σούπερ μάρκετ. Η Smile kiosk, μάλιστα, πέτυχε την ενίσχυση των πωλήσεών της κατά 10% στην κατηγορία, χάριν της εισαγωγής των συγκεκριμένων νέων κωδικών.

INTALE gold
Προγράμματα Πιστότητας/Loyalty
Intale Family
Gold βραβείο απέσπασε το πρόγραμμα loyalty της Intale, με την ονομασία Family. Τα καταστήματα που εγκαθιστούν το εργαλείο ψηφιοποίησης Intale Point, εντάσσονται αυτόματα στο πρόγραμμα πιστότητας Family, συλλέγοντας πόντους τους οποίους εξαργυρώνουν, μειώνοντας έτσι το μηνιαίο κόστος χρήσης της εφαρμογής. Η πριμοδότηση με πόντους γίνεται εφόσον ο καταστηματάρχης συστήσει το εργαλείο αυτό σε άλλους συναδέλφους του ή συμμετέχει σε έρευνες ή επιλέξει να εγκαταστήσει οθόνη προβολής περιεχομένου του καλαθιού αγορών και προβολής διαφημίσεων συνεργαζόμενων προμηθευτών. Μέσω του προγράμματος παρέχονται δώρα και εκπτώσεις προς τους επαγγελματίες, που εξασφαλίζει η Intale σε συνεργασία με τους μεγαλύτερους προμηθευτές του κλάδου. Επιπλέον έχουν πρόσβαση σε προωθητικές ενέργειες που απευθύνονται στους καταναλωτές, οι οποίες παρέχονται απευθείας από τους συνεργαζόμενους προμηθευτές που καλύπτουν και το κόστος των ενεργειών. Η οθόνη παραμένει ανοιχτή καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του καταστήματος, διαφημίζοντας στους καταναλωτές τα brands που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Καινοτόμες Τεχνικές / Τεχνολογίες Πωλήσεων
Intale Media & Intale Connect
Gold βραβείο στην κατηγορία της αλλά και την υψηλότερη βαθμολογία στα φετινά Convenience Retail Awards, αποσπώντας την platinum διάκριση, απέσπασε η καινοτόμος λύση της Intale ΑΕ. Μέσω των προϊόντων Intale Media και Intale Connect, η εταιρεία ενοποιεί την εφοδιαστική αλυσίδα στη μικρή λιανική, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ προμηθευτών και τελικού σημείου πώλησης, με τη χρήση τεχνολογικών λύσεων, όπως η τοποθέτηση οθόνης στο ταμείο για την προβολή διαφημίσεων των brands στους πελάτες. Το Intale Connect διαρθρώνεται σε δυο ενότητες: Η πρώτη, απευθυνόμενη αποκλειστικά στον επιχειρηματία λιανικής, τον ενημερώνει για τα νέα λανσαρίσματα, τις προωθητικές ενέργειες ή τους διαγωνισμούς. Η δεύτερη απευθύνεται στον πελάτη, διαφημίζοντάς του τρέχουσες προωθητικές ενέργειες που ισχύουν αποκλειστικά για το Intale Point. Η επαγγελματική λύση της Intale λειτουργεί σε περισσότερα από 1.500 καταστήματα μικρής λιανικής στην Ελλάδα.

Coral Shell gold
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός – Interior Design
Πρατήριο SHELL ΕΡΜΗΣ Υποκατάστημα Κορωπίου
Το κατάστημα convenience στο πρατήριο Shell στο Κορωπί, σχεδιάστηκε για να προσφέρει μια συνολική εμπειρία εύκολων και άμεσων αγορών, δίνοντας συγχρόνως την αίσθηση της ολιστικής λειτουργίας του πρατηρίου. Η επιλογή των επίπλων, των ραφιών και των χρωμάτων, έγιναν με σκοπό την δημιουργία συναισθημάτων άνεσης, οικειότητας και ευχάριστης διάθεσης στους πελάτες. Το καφέ αποτελεί έναν ξεχωριστό χώρο, ωστόσο ενιαίο, με τον χώρο του ταμείου, όπου κυριαρχούν τα στοιχεία του ξύλου, του μετάλλου, τα λευκά πλακάκια ενώ και η μηχανή παρασκευής του καφέ έχει ιδιαίτερη θέση στο design του καταστήματος. Το ανοικτό παράθυρο του καφέ προς την εξωτερική όψη, είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την ευκολία στον πελάτη. Η διαδρομή προς το ταμείο, αναπτύσσεται, ανάμεσα σε μεταλλικές ραφιέρες, όπου διατίθεται ευρεία γκάμα προϊόντων. Ο φωτισμός, ενισχύει τον μοντέρνο σχεδιασμό και την ανάδειξη των προϊόντων, ενώ, η ανοικτή τζαμαρία, παρέχει πλήρη διαπερατότητα προς την εξωτερική λειτουργία, δίνοντας την αίσθηση της ολιστικής λειτουργίας του οργανισμού του πρατηρίου.

Τμήμα Food to Go
Πρατήριο Shell Ερμής, Υποκατάστημα Κορωπίου
Το «I Love Cafe» που στεγάζεται στο πρατήριο της Shell στο Κορωπί, έχει ως στόχο να προσφέρει υπηρεσίες σε όλους τους πελάτες του πρατηρίου και μη, διαθέτοντας καφέ, κρύα ή ζεστά ροφήματα, φρεσκοστυμμένους χυμούς, σάντουιτς, σφολιάτες και σνακ, σε έναν προσεγμένο χώρο με φιλόξενο καθιστικό και ταχεία εξυπηρέτηση. Στον ίδιο χώρο, στο κατάστημα convenience του πρατηρίου της αλυσίδας καυσίμων στο Κορωπί, διατίθενται σειρές κωδικών επώνυμων προϊόντων τροφίμων, ειδών παντοπωλείου, γαλακτομικά, προϊόντα πρωινού, ζαχαρώδη, σνακς, κρύα ροφήματα, μπίρες ενώ το κατάστημα διαθέτει και τμήμα κάβας. Στο κατάστημα προσφέρονται συνεχόμενες προωθητικές ενέργειες, που περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- ροφήματα καφέ καθώς και πόντοι στην κάρτα loyalty της Shell, την Smart. Tόσο το τμήμα «I Love Cafe», όσο και το κατάστημα convenience σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν μια συνολική εμπειρία αγορών προς τους πελάτες που ανεφοδιάζουν με καύσιμο τα οχήματά τους, σε ένα σύγχρονο περιβάλλον.

CubeIQ gold
Ψηφιακές Τεχνολογίες & Συστήματα
Paypod Pay Station
Gold βραβείο για την λύση διαχείρισης πληρωμών απέσπασε η CubeIQ ΕΠΕ για το Paypod™. Πρόκειται για ένα εύχρηστο σύστημα που προσφέρει αποτελεσματική και ασφαλή διαχείριση μετρητών στο σημείο πώλησης, προσφέροντας ανέπαφες συναλλαγές μετρητών. Η λύση συμπεριλαμβάνει εξοπλισμό και λογισμικό και μπορεί να λειτουργήσει είτε αυτόνομα είτε να διασυνδεθεί με όλους τους τύπους ταμειακών μηχανών οι οποίες λειτουργούν σε περιβάλλον Windows. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Την hybrid, για επιτραπέζια τοποθέτηση στον πάγκο του ταμείου και την έκδοση embedded, για τοποθέτηση εντός του πάγκου του ταμείου. Το Paypod™ Pay Station, τοποθετείται στο χώρο του ταμείου και διασυνδέεται με το POS και μπορεί να εκτελέσει ανέπαφα τον πλήρη κύκλο της είσπραξης και επιστροφής μετρητών (ρέστα), χωρίς να απαιτείται επαφή του ταμία με τα χαρτονομίσματα είτε τα κέρματα. Μέσω ξεχωριστής οθόνης του Paypod™, ο πελάτης ενημερώνεται για το ποσό πληρωμής, το ποσό που έχει ήδη καταβληθεί, το ποσό που υπολείπεται να καταβληθεί και αντίστοιχα για τα ρέστα που αναμένει. Παράλληλα επισημαίνεται το σημείο υποδοχής των κερμάτων και των χαρτονομισμάτων από πράσινα led σήματα. Μπορεί να λειτουργεί ελεγχόμενο από ταμία είτε αυτόνομα, από τον πελάτη.

Δείτε όλους τους νικητές στο site των βραβείων: https://www.convenienceretailawards.gr/