«Δίκαιη και υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές»: Αυτό είναι το φετινό θέμα που επιλέχθηκε από την παγκόσμια συνομοσπονδία δικαιωμάτων καταναλωτών “Consumers International” για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Δικαιωμάτων Καταναλωτή, ή εν συντομία, Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή. Με τη σειρά του το FOODReporter, παρουσίασε στους αναγνώστες τη δική του «σκοπιά» για την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, ανήμερα του εορτασμού της (15/3), μέσα από ξεχωριστό αφιέρωμα «Loyalty Schemes – Οι αλυσίδες στηρίζουν τους πιστούς καταναλωτές τους».
Δεν επιλέχθηκε τυχαία από τη συνομοσπονδία το φετινό θέμα «Δίκαιη και υπεύθυνη τεχνητή νοημοσύνη για τους καταναλωτές» (Fair and responsible AI for consumers). Χάρη στην κυκλοφορία των Generative AI chatbots, εκατομμύρια καταναλωτές χρησιμοποιούν ευρέως την εν λόγω τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή τους ζωή. Η τεχνολογία αναμένεται να έχει τεράστιο αντίκτυπο, στον τρόπο που εργαζόμαστε, επικοινωνούμε, συλλέγουμε πληροφορίες και κάνουμε τις καθημερινές μας αγορές.
Σύμφωνα με τη Consumers International, αναδύεται μία πραγματική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εξυπηρέτηση και τη «φροντίδα» των καταναλωτών. Ωστόσο, θα έχει επίσης σοβαρές επιπτώσεις για την ασφάλεια αυτών και την ψηφιακή δικαιοσύνη. Kαθώς οι εξελίξεις λαμβάνουν χώρα με ιλιγγιώδη ταχύτητα, πρέπει να κινηθούμε γρήγορα για να διασφαλίσουμε ένα δίκαιο και υπεύθυνο μέλλον τεχνητής νοημοσύνης. Φέτος, η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή θα δώσει βάρος σε ανησυχίες όπως η παραπληροφόρηση, οι παραβιάσεις του απορρήτου και οι πρακτικές που κάνουν διακρίσεις, καθώς και με ποιον τρόπο οι πλατφόρμες που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, δύνανται να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες και να διαιωνίσουν προκαταλήψεις.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter